تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

پیام کیم جونگ اون به رئیسی

رهبر کره شمالی در پیامی به رئیس جمهوری کشورمان فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک گفت.

پیام کیم جونگ اون به رئیسی
رویداد۲۴وزارت امورخارجه کره شمالی امروز (شنبه) اعلام کرد، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیامی خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران فرارسیدن چهل وسومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بنابر اعلام وزارت امورخارجه کره شمالی، کیم در این پیام ضمن تبریک به ابراهیم رئیسی ابراز امیدواری کرده است که روابط دوجانبه میان تهران و پیونگ یانگ در تمامی زمینه‌ها توسعه و گسترش یابد.

وی همچنین در پیام خود آورده است که دوستی میان دو کشور در جاده مبارزه مشترک علیه امپریالیسم شکل گرفته است و افزود: برای ایران در دستیابی به رفاه و توسعه کشور آرزوی موفقیت دارم.

وزارت امورخارجه کره شمالی همچنین در بیانیه‌ای جداگانه بر روابط ویژه پیونگ‌یانگ با تهران تاکید کرد و یادآور شد، دو ملت از گذشته روابط دوستی و همکاری در مبارزه مشترک برای استقلال در برابر امپریالیسم را ایجاد کرده‌اند.

بنابر گزارش خبرگزاری یونهاپ، ایران و کره شمالی در آوریل ۱۹۷۳ روابط دیپلماتیک برقرار کردند. چندین دهه است که کشور‌های غربی تهران و پیونگ یانگ را به تجارت قطعات و فناوری موشکی و هسته‌ای متهم کرده‌اند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رهبر کره شمالی
نظرات شما
پیشخوان