تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

رمزگشایی از جهش تعداد تجمعات اعتراضی در دولت رئیسی

نامه نیوز نوشت: نماینده اصولگرای مجلس گفت: اکثر این اعتراضات صنفی و مربوط به مطالبات است.

رمزگشایی از جهش تعداد تجمعات اعتراضی در دولت رئیسی

رویداد۲۴ این روز‌ها وقتی اخبار را رصد می‌کنیم، شاهد افزایش اعتراض‌های اجتماعی به دولت رئیسی هستیم، از کارگران و معلمان گرفته تا کارکنان قوه قضائیه خواستار توجه دولت به مطالبات شان هستند.

جبار کوچکی نژاد درباره چرایی افزایش اعتراضات جمعی به دولت رئیسی گفت: اکثر این اعتراضات صنفی و مربوط به مطالبات است. دولت گذشته در ماه‌های آخر برخی حقوق‌ها را به صورت نامتعادل افزایش داد، البته مجلس نیز در همین زمینه مصوباتی داشت که عاملی برای این اتفاق شد.

وی افزود: افزایش نامتعادل حقوق‌ها باعث شد از کارکنان قوه قضائیه گرفته تا کارمندان بخش‌های دیگر به شکلی اعتراض خودشان را ادامه دهند، چون انتظار آن‌ها این بود که با استقرار دولت آقای رئیسی بی عدالتی‌ها پایان یابد و حق و حقوق‌ها پرداخت شود، اما این اتفاق نیفتاد

این نماینده مجلس یادآور شد: همه از دولت انتظار دارند تا عدالت را در پرداخت حقوق و مزایا اجرا کند. با توجه به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز برقراری عدالت در پرداخت حقوق همچنان دیده نمی‌شود، این باعث شد، فرهنگیان، نیرو‌های شرکتی و بخش‌های دیگر نسبت به میزان حقوق شان معترض باشند بنابراین هر از گاهی جلوی مجلس، سازمان برنامه و بودجه و ریاست جمهوری تجمع می‌کنند.



وی ادامه داد: مطالبات حجیمی از دولت آقای رئیسی وجود دارد و دولت نیز در کوتاه مدت نمی‌تواند به این مطالبات پاسخ دهد. البته قول داده تا در قالب لایحه‌ای که به مجلس خواهد داد عدالت در حقوق را رعایت کند، آن حقوق‌هایی که زیاد هستند کاهش یابند و آن حقوق‌هایی که کم هستند افزایش پیدا کنند تا به این صورت مشکل را حل کند.

این عضو فراکسیون اکثریت مجلس درباره نقش مجلس برای ریل گذاری صحیح در امور اجرایی گفت: به رغم وعده دولت آقای رئیسی، در حوزه رتبه بندی معلمان مجلس ورود کرد و در لایحه دولت اصلاحاتی را انجام داد. متأسفانه بعد از مصوبه مجلس، دولت اعلام کرد منابع لازم را برای اجرای این قانون ندارد، در حالیکه زمان بررسی لایحه، دولت متعهد شده بود که ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان را برای اجرای این قانون درنظر می‌گیرد. همین مسئله عاملی برای تشدید اعتراضات معلمان به دولت شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
0
1
درپاسخ به رئیس مجلس شورای اسلامی
درپاسخ به نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخانه ملت
با اینکه پرداخت وام مبلغ 50 تا 100 میلیون تومان بدون ضامن با دستور رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی دارایی و رئیس کل بانک مرکزی به کل بانک ها در سراسرکشور ابلاغ شده است متاسفانه وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی وغیره هنوز هم مسئولین بانک ها انجام نمی دهند و خودداری کردند و تاکنون هیچ کسی هم بررسی، پیگیری و رسیدگی نکردند و نمی کنند چرا؟
رضا
|
France
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
0
1
علت اصلی افزایش این اعتراضات در این برهه اینست که این دولت و این مجلس یکدست انقلابی و همسو بوده و کمر همت به آبادانی کشور برداشته اند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان