تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

سرعت انتشار ۵برابری اومیکرون/ بستری‌های گیلان از ۷۰۰ نفر گذشت

سخنگوی علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: سرعت انتشار اومیکرون پنج برابر بیشتر از سایر سویه هاست و این امر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه ماسک و تزریق دز سوم واکسن را بیش از پیش مهم می‌کند.

سرعت انتشار ۵ برابری امیکرون/ بستری‌های گیلان از ۷۰۰ نفر گذشت

رویداد۲۴ دکتر فردین مهرابیان، با اشاره به روند افزایشی بستری‌های کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: طی روز گذشته ۱۸۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان بستری شدند.

وی مجموع بستری‌های کرونایی استان گیلان را ۷۱۳ نفر دانست و افزود: از این تعداد ۱۰۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و آی. سی. یو بستری هستند و ۱۰۰ بیمار بدحال داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به همه گیر شدن کرونا در گیلان، افزود: بیشتر افرادی که به اومیکرون مبتلا شده و در مراکز درمانی بستری هستند، هر سه دز واکسن کرونای خود را دریافت نکرده اند.

مهرابیان، از واکسیناسیون بیش از ۴۰ درصدی جمعیت واجد شرایط استان در نوبت سوم خبر داد و اضافه کرد: ۹۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ استان استان نوبت اول و ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت دوم را تزریق کردند.

وی با بیان اینکه از فردا ۴۰۰ مرکز واکسیناسیون در سطح استان فعال است، عنوان کرد: سرعت انتشار اومیکرون پنج برابر بیشتر از سایر سویه هاست و این امر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه ماسک و تزریق دز سوم واکسن را بیش از پیش مهم می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان