تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

کدام استان‌ها بیشترین و کمترین آمار مرگ و میر‌های امسال را دارند؟

در ۴۷ هفته سال جاری ۴۸۵ هزارو۶۱ فوت در کشور به ثبت رسیده است که در این میان استان تهران با مرگ ۸۰هزارو ۷۳۰ نفر بیشترین میزان فوتی را در میان استان‌های کشور داشته و استان ایلام با ۲هزارو ۸۶۵ مرگ کمترین آمار مرگ و میر در میان استان‌ها را به خود اختصاص داده است.

کدام استان‌ها بیشترین و کمترین آمار مرگ و میر‌های امسال را دارند؟

رویداد۲۴ بر اساس آمار پایگاه اطلاع رسانی ثبت احوال کشور، برای شمارش مرگ و میر هفتگی در ۴۷ هفته سال جاری ۴۸۵ هزارو۶۱ فوت در کشور به ثبت رسیده که از این میزان ۲۱۵هزارو ۳۲۵ نفر زن و ۲۶۹هزارو ۷۳۶ نفر مرد بوده است. در میان آمار مرگ و میر کشور در این مدت استان تهران با مرگ ۸۰هزارو ۷۳۰ نفر یعنی ۳۵هزارو ۱۲۸ زن و ۴۵هزارو۶۰۲ مرد بیشترین میزان فوتی را در میان استان‌های کشور داشته و استان ایلام با ۲هزارو ۸۶۵ مرگ یعنی یک هزارو ۱۹۷ زن و یک هزارو ۶۶۸ مرد کمترین آمار مرگ و میر در میان استان‌ها را به خود اختصاص داده است.

نگاهی به گروه سنی در مرگ و میر ۴۷ هفته سال ۱۴۰۰

از میان کل فوتی‌های ۴۷ هفته سال جاری ۷هزارو ۶۵۱ فوت برای کودکان در بدو تولد و تا قبل یکسالگی بوده که در این میان ۴هزارو ۱۳۸ مورد زن و ۳هزارو ۵۱۳ مورد مرد بوده است. کمترین فوت در این گروه سنی با ۴۲ فوت یعنی ۲۵ مورد زن و ۱۷ مورد مرد در استان سمنان ثبت شده است و بیشترین فوت در این گروه سنی با فوت ۸۳۸ نفر یعنی ۴۹۰ مورد زن و ۳۴۸ مورد مرد در استان خراسان رضوی ثبت شده است.

همچنین از میان کل فوتی‌های ۴۷ هفته سال جاری ۴هزارو ۹۲۱ فوت برای افراد با سن بین یک تا ۴ سال بوده که در این میان ۲هزارو ۹۲۸ نفر زن و یک هزارو ۹۹۳ نفر مرد بوده است. کمترین فوت در این گروه سنی با ۱۸ فوت یعنی ۱۱ مورد زن و ۷ مورد مرد در استان سمنان ثبت شده است و بیشترین فوت در این گروه سنی با فوت ۹۱۲ نفر یعنی ۴۷۴ مورد زن و ۴۳۸ مورد مرد در استان سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

از سوی دیگر از میان کل فوتی‌های ۴۷ هفته امسال ۱۱هزارو ۷۳۷ فوت برای افراد با سن بالاتر از ۹۵ سال بوده که در این میان ۶هزارو ۲ مورد زن و ۵هزارو ۷۳۵ مورد مرد بوده است. کمترین فوت در این گروه سنی با ۵۹ فوت یعنی ۲۸ مورد زن و ۳۱ مورد مرد در استان خراسان شمالی ثبت شده است و بیشترین فوت در این گروه سنی با فوت یک هزارو ۷۲۷ نفر یعنی ۹۳۲ مورد زن و ۷۹۵ مورد مرد در استان تهران ثبت شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان