تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

امیرعبداللهیان: در این شرایط حساس، آمریکا و غرب مسئول شکست احتمالی مذاکرات هستند

وزیر خارجه ایران با مسئول دانستن آمریکا و متحدان غربی آن در هرگونه شکست احتمالی مذاکرات وین، اما تاکید کرد تیم ایرانی با خوش‌بینی و جدیت برای رسیدن به توافق خوب تلاش می‌کند.

امیرعبداللهیان: در این شرایط حساس، آمریکا و غرب مسئول شکست احتمالی مذاکرات هستند
رویداد۲۴ وزیر خارجه ایران با مسئول دانستن آمریکا و متحدان غربی آن در هرگونه شکست احتمالی مذاکرات وین، اما تاکید کرد تیم ایرانی با خوش‌بینی و جدیت برای رسیدن به توافق خوب تلاش می‌کند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نسبت به رسیدن به یک توافق خوب در مذاکرات وین ابراز خوش‌بینی کرد.

امیرعبداللهیان شامگاه شنبه در مصاحبه با «کریستین امانپور» مجری شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت: «آن بخشی که به جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد، چرا خوش‌بین هستیم؟ چون دولت آقای دکتر رئیسی اراده جدی دارد برای اینکه به توافق خوب در وین دست پیدا کنیم».


بیشتر بخوانید: احتمالا طی دو هفته آینده برجام احیا می‌شود
وی در این مصاحبه، که بخش کوتاهی از آن را امانپور در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، توضیح می‌دهد: «دولت آقای دکتر رئیسی تاکید دارد و علاقمند است که به یک توافق خوب و فوری دستیابی داشته باشیم».

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما برای رسیدن به یک توافق خوب، تلاش‌های زیادی را در ادوار گذشته کرده‌ایم، افزود: «در این لحظات حساس و شرایط حساس مذاکرات ما در وین، اگر آمریکا و طرف غربی [واقع‌گرایانه]برخورد نکنند، حتما مسئول شکست احتمالی مذاکرات خواهند بود».

امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: «اما ما با خوش‌بینی، با جدیت برای رسیدن به توافق خوب در وین تلاش می‌کنیم».

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان