تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۰

هوای تهران ناسالم است

 بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، با افزایش انباشت آلاینده‌ها و عدم وزش باد مؤثر، هوای تهران در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

آلودگی هوای تهران

رویداد۲۴ پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح روز سه‌شنبه (۱۰ اسفند) کیفیت هوا در برخی مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد.

افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت سه شنبه تا حدودی سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها می‌شود هرچند افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق در مناطق پرتردد خواهد شد که برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را به‌دنبال خواهد داشت.

صبح چهارشنبه (۱۱ اسفند) با افزایش ترافیک صبحگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. به تدریج با افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. با تقویت ناپایداری جوی همراه با افزایش تندی باد تا ساعات پایانی چهارشنبه از میزان غلظت ذرات معلق کاسته و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۱۳ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان