تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۱

تهران آلوده ترین شهر جهان شد/ احتمال تعطیلی پایتخت

هوای تهران با آلودگی شدید در وضعیت خطرناک قرار دارد و شاخص برخی مناطق به ۵۰۰ رسیده است.

آلودگی هوای تهران

رویداد۲۴ در زمان حاضر کیفیت هوای شهر تهران با شاخص 490 در وضعیت خطرناک قرار دارد در این شرایط افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

در زمان حاضر 17 ایستگاه سنجش کیفیت هوا در تهران در وضعیت خطرناک، 9 ایستگاه در وضعیت بسیار ناسالم و دو ایستگاه در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد، در این بین مناطق 1، 2، 7، 8، 9، 13، 18، 19 و 22 دارای شاخص 500 هستند.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد تا ظهر روز جمعه پایتخت ایران در صدر آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار دارد.

روز گذشته نیز کیفیت هوای تهران با شاخص 190 با نشانگر وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها سپری شد و طبق پیش‌بینی صورت‌گرفته روز آینده نیز کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه خواهد بود.

محمد اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی درباره آلودگی هوا، اظهار کرد: در روز‌های قبل اعلام کردیم که چشمه‌های تولید گردوخاک در شمال عراق و کشور‌های سوریه و عربستان همچنان باقی است و متأسفانه استان‌های مرزی را از جمله کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و آذربایجان غربی درگیر می‌کند.

وی افزود: براساس تصاویر ماهواره‌ای منشأ این گردوخاک در کشور عراق است که متأسفانه استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، مرکزی، البرز، زنجان، قم، تهران و قزوین را تحت تأثیر قرار داده است.


بیشتربخوانید: آیا واقعا ایران ۳۰ سال آینده غیر قابل سکونت خواهد شد؟


کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: از آخر وقت امروز از سمت شمال غربی جبهه هوایی وارد کشور خواهد شد که سبب بارش می‌شود و تا روز یکشنبه استان‌های زنجان، تهران، قم، مرکزی، همدان، البرز، مرکزی و استان‌های شمال شرق و آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، البرز، قم، همدان و اردبیل را تحت تأثیر قرار خواهد داد و باعث می‌شود که گردوخاک شسته شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: در جلسه اضطرار آلودگی هوا دستگاه های مختلف نظرات کارشناسی خود را ارائه خواهند کرد و احتمال تعطیلی در استان تهران وجود خواهد داشت.

حامد یزدی مهر گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی وضعیت نارنجی در تهران به وجود آمده و ما از شهروندان تهرانی و مخصوصا گروه‌های حساس می‌خواهیم تا امروز و فردا را از منزل خارج نشوند. به دلیل شرایط نامساعد هوا جلسه فوری اضطرار آلودگی هوا به ریاست استاندار تهران و دستگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در این جلسه همه شرایط بررسی خواهد شد و دستگاه‌های مختلف نظرات کارشناسی خود را ارائه خواهند کرد. احتمال تعطیلی در استان تهران نیز وجود خواهد داشت.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلودگی هوا
نظرات شما
پیشخوان