تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۱

راهنمای خرید فرش کودک

یکی از ضروری ترین لوازمی که در خرید سیسمونی و وسایل اتاق کودک به آن توجه می شود، فرش است.

فرش کودک

رویداد۲۴ یکی از ضروری ترین لوازمی که در خرید سیسمونی و وسایل اتاق کودک به آن توجه می شود، فرش است. خرید فرش مناسب، علاوه بر زیباتر جلوه دادن اتاق خواب کودک، در سلامت او نیز نقش مهمی ایفا می کند. به همین علت، زمانی که تصمیم دارید برای اتاق فرزند خود یک فرش انتخاب کنید، علاوه بر زیبایی نقش و رنگ آن می‌ بایست جنبه‌های دیگری را نیز در نظر بگیرید و دقت کافی به آنها داشته باشید.

فرشی که قرار است در اتاق کودک مورد استفاده قرار گیرد باید به گونه ای باشد که هیچگونه ضرری برایشان نداشته باشد و به کودکان آسیبی وارد نکند. زمانی که کودکان شروع به حرکت می کنند، بدنشان مدام با فرش در تماس است به طوریکه وجود هر نوع آلودگی به سرعت به بدن کودک منتقل شده و موجب حساسیت پوستی یا حتی عفونت می‌شود.
بنابراین باید نکات زیادی را برای انتخاب فرش مناسب کودک در نظر بگیرید تا بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

برای خرید فرش کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟
فرش کودکان با سایر فرش ها تفاوت های ظریفی دارد و توجه به همین تفاوت ها به شما در انتخاب فرش مناسب کودک کمک می کند. برخی از مهم ترین تفاوت ها عبارتند از:

نرمی و لطافت فرش کودک

در فرش های باکیفیت که توسط تولیدکنندگان مخصوص اتاق کودک تولید شده اند، از الیاف نرمی استفاده می شود تا بدن لطیف نوزاد که دایما هنگام بازی یا دراز کشیدن با فرش در تماس است، آسیب نبیند. فرش های معمولی که در پذیرایی یا اتاق نشیمن استفاده می شوند معمولا دارای تراکم بالاتر و با دوام ترند اما شما برای اتاق دلبندتان باید تنها به دنبال فرشی لطیف باشید که راحتی و آسایش او را فراهم کند.

بدون پرز بودن فرش کودک

فرشهای مورد استفاده برای بزرگسالان، ممکن است به علت قیمت ارزانتر از نوع پرزدار انتخاب شوند، اما این فرش ها از دو جهت برای کودکان مناسب نیستند. اولا پرزهای آن ممکن است به دهان کودک رفته و موجب آزار او شود. دوما تمیز کردن مرتب فرش های پرزدار کمی دشوار است.
کودکان به طور معمول بیشتر از بزرگسالان روی فرش اشغال می ریزند و آن را کثیف می کنند. پس خرید فرش بدون پرز که قابلیت تمیز شدن بهتری دارد قطعا برای اتاق کودکان، گزینه مناسب تری است.

از طرف دیگر، فرشی که قرار است برای اتاق کودک خود انتخاب کنید بهتر است دارای ضخامت مناسبی باشد زیرا فرشهای نازک موجب می‌شوند که سرما از کف اتاق به بدن کودک منتقل شود و کودک احساس گرما و راحتی نداشته باشد.

بهترین نوع فرش برای اتاق کودک، فرشی با ضخامت مناسب اما لطیف است که موجب می‌شود کودک در فصل سرما بیمار نشود و خیال شما از گرم بودن جای کودک راحت باشد.
به همین علت توصیه می شود برای خرید فرش کودک، انواع مدل های فرش ۵۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه یا ۱۰۰۰ شانه را مورد بررسی قرار دهید.

توجه به ریشه فرش

یکی دیگر از تفاوت هایی که هنگام خرید فرش کودک باید به آن توجه شود، ریشه‌های فرش کودک است. باید بدانید که ریشه‌های فرش نیز محل تجمع آلودگی و میکروب است، بنابراین این نکته را در نظر بگیرید که فرش های کودک را بدون ریشه تهیه کنید.

انتخاب جنس مناسب برای خرید فرش اتاق کودک

از نکات مهم دیگری که باید هنگام خرید فرش کودک مد نظر داشته باشید، جنس فرش است. جنس الیافی که برای بافت فرشهای کودک مورد استفاده قرار می گیرد معمولا ترکیبی از الیاف طبیعی، الیاف اکریلیک و پلی پروپیلن هیت ست شده است.

این نوع فرشها علاوه بر زیبایی چشمگیری که دارند هیچگونه آلودگی را به خود جذب نمی‌کنند و همچنین بسیار نرم و راحت هستند و محیط سالمی را برای کودک فراهم می ‌کنند.

جنس فرشی که داخل اتاق کودک استفاده می‌نمایید بهتر است قابل شستشو باشد به این معنا که از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا با شستشوی زیاد سریع خراب نشود. برخی از انواع فرش کودک ارزان با یکبار شستشو، کیفیت اولیه خودشان را از دست می‌دهند و ممکن است رنگ های آنها بهم ریخته و با هم ترکیب شده و یا کمرنگ شوند.

برای خرید فرش کودک حتما مدل هایی از جنس نخ هیت ست شده، ضد حساسیت، ضد لک، و ضد آلرژی است را در نظر بگیرید و از سایت های معتبری از جمله فرش ونیز کاشان خرید کنید تا از کیفیت و دوام فرش، اطمینان کافی داشته باشید.

خرید فرش کودک یا طرح و رنگ سفارشی

اغلب در فرش های بزرگسالان از طرح های گل دار و قرینه یا ساده استفاده می شود، در حالیکه روی فرش کودکان اغلب، شخصیت های کارتونی جذاب با رنگ های جیغ چاپ می شود.

در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی در تولید فرش، امکان چاپ طرح های سفارشی روی فرش کودک فراهم شده و بسیاری از فروشگاه های اینترنتی فرش مانند فرش ونیز امکان چاپ هر طرحی به صورت سفارشی روی فرش هایی تا ابعاد ۴ متر و بافت طرح دلخواه به صورت سفارشی تا سایز ۱۲ متر را دارند.
شرکت ونیز با در نظر داشتن تمام نکاتی که برای سلامتی کودکان مهم است، مرغوب ترین فرش های کودک را با کیفیت بالا تولید می کند.

برخی از طرح های مورد پسند و پر فروش، طرح های عروسکی هستند که شخصیت های اصلی کارتون ها یا انیمیشن های مورد علاقه کودکان را شامل می شود:

راهنمای خرید فرش کودک

فرش طرح راپونزل

یکی از انواع فرش های کودک دخترانه که دارای طرحی شیک و جذاب است فرش کودک با طرح راپونزل است. این مدل فرش با کیفیت بسیار بالایی تولید شده و برای اتاق خواب کودک کاملا مناسب است.

فرش کودک دخترانه راپونزل از نوع 700 شانه و با تراکم 2550 تولید شده و از الیاف ضد حساسیت و بدون پرزدهی در بافت آن به کار گرفته شده است.
این فرش در سایزهای یک ونیم متری، شش متری، نه متری، و دوازده متری بافته و تولید می‌ شود.

راهنمای خرید فرش کودک

فرش طرح آپ

یکی از مدل های پرفروش فرش کودک پسرانه، فرش طرح آپ است که از الیاف پرواوژن تولید شده و قابلیت شستشو دارد و ضد حساسیت و بدون پرزدهی است.

این طرح بسیار زیبا، فضای متفاوت و متمایزی در اتاق کودک ایجاد می کند. سعی کنید رنگ زمینه این فرش را با دیگر لوازم اتاق کودک ست کنید تا دکوراسیونی بی‌نظیر پدید آورید.
این فرش بدون پرزدهی و حساسیت است و شما می ‌توانید خیلی راحت آن را بدون نگرانی در اتاق کودک خود مورد استفاده قرار دهید. ست پرده خرس قهوه ای نیز موجود است که می توانید همراه با فرش آن سفارش دهید.

ست کردن فرش با پرده اتاق کودک نیز یک هارمونی بهتر ایجاد میکند که اتاق کودک زیباتر و محیطی دلپذیر برای فرزندتان باشد. حتی اگر هیچیک از طرح های موجود مورد پسندتان نبود نگران نباشید، می توانید طرح و نقش دلخواهتان را به صورت آنلاین سفارش دهید تا فرش و ست پرده و سرویس خواب مورد نظرتان به صورت سفارشی برای شما تولید شود.

با خرید فرش کودک از سایت‌های معتبر مانند ونیز کاشان می توانید طرح داخواهتان را روی فرش اتاق کودک چاپ کنید تا علاوه بر دوام و کیفیت، جلوه زیبایی به اتاق کودکتان ببخشید.

برچسب ها: فرش
نظرات شما
پیشخوان