تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۱

عمران خان از صعود تا سقوط

نخست‌وزیر پیشین پاکستان است که در ۱۸ اوت ۲۰۱۸ سوگند یاد کرد و در ۱۰ آپریل ۲۰۲۲ با رای اکثریت مجلس نمایندگان پاکستان از سمت خود عزل شد. وی سیاست‌مدار و بازیکن سابق کریکت است که به مدت دو دهه در پایان سده بیستم میلادی در سطح جهانی به بازی کریکت مشغول بود و پس از بازنشستگی به سیاست روی آورد.

عمران خان از صعود تا سقوط

رویداد۲۴ در پی رای عدم اعتماد مجلس پاکستان به عمران خان، نخست‌وزیر این کشور، دولت وی سقوط کرد. این بازیکن کریکت که به یک سیاستمدار تبدیل شده بود به عنوان نوزدهمین نخست وزیر کشور در آگوست ۲۰۱۸ مسئولیت را بر عهده گرفت.

حزب راست میانه او تحریک انصاف پاکستان وعده یک پاکستان جدید را داد و به حامیان خود برای مبارزه با فساد، تقویت اقتصاد فلج کننده و دنبال کردن یک سیاست خارجی مستقل اطمینان داد.

اما، منتقدان می‌گویند، او به وعده‌های خود عمل نکرد و مخالفان برای سرنگونی دولت او شتاب بیشتری گرفتند. با این حال، بسیاری او را در نقش یک کریکت باز، بشردوست و سیاستمدار به عنوان یک ناجی انسان عادی می‌دانند.

او در سال ۱۹۵۲ در شهر شمال شرقی لاهور به دنیا آمد و در سال ۱۹۹۲ تنها جام جهانی کریکت ۵۰ اور را برای پاکستان به دست آورد و او را به یک قهرمان برای نسل جوان پاکستان در آن زمان تبدیل کرد. چهار سال بعد، خان به سیاست پیوست. در تصاویر روز عکس های عمران خان را از صعود تا سقوط ببینید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان