تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

مجلسی که ۲۵۰ نماینده آن از نامزد‌های انتخابات خواستند به نفع رئیسی کنار بروند، جرات استیضاح دارد؟

نماینده تبریز در مجلس یازدهم معتقد است یکپارچگی پررنگی بین مجلس و دولت وجود دارد که این همسو بودن بر مبنای همان ۲۲۰ نماینده‌ای است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، نامه‌ای را در جهت دعوت آقای رئیسی به انتخابات امضا کردند. ۲۵۰ نماینده در نامه‌ای دیگر از نامزد‌های دیگر انتخابات ریاست جمهوری خواستند که به نفع آقای رئیسی کنار بروند تا ایشان رای بیاورد. آیا این مجلس با این سابقه توان و جرات استیضاح دارد؟

احمد علیرضا بیگی

رویداد۲۴ محمد آیتی: تا این لحظه چند وزیر دولت رئیسی در معرض استیضاح هستند و برخی نمایندگان از این سخن می‌گویند که قرار است مجلس آن‌ها را برکنار کند. وزرای صمت، اقتصاد و کار، مهمترین این وزیران هستند. با گذشت حدود ۹ ماه از دوران کاری سیدابراهیم رئیسی و دولت متبوعش، این پرسش در اذهان شکل گرفته که بالاخره ترمیم کابینه توسط مجلس یا شخص رییس جمهور چه زمانی صورت می‌گیرد؟ احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز معتقد است که ترکیب مجلس یازدهم هرگز نخواهد توانست استیضاح وزیری از دولت را به سرانجام برساند. او به رویداد۲۴ می‌گوید: با توجه به نسبتی که مجلس با دولت دارد، به نظر نمی‌رسد که از جانب مجلس در آینده شاهد این باشیم که وزیری استیضاح و در ادامه عزل شود.

این چهره اصولگرای مجلس یازدهم افزود: به باور من، مجلس یازدهم نمی‌تواند استیضاحی را اعلام وصول کند و اگر هم این اتفاق بیفتد، اکثر نمایندگان از عزل شدن وزیر موردنظر جلوگیری خواهند کرد. یکپارچگی پررنگی بین مجلس و دولت وجود دارد که این همسو بودن بر مبنای همان ۲۲۰ نماینده‌ای است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، نامه‌ای را در جهت دعوت آقای رئیسی به انتخابات امضا کردند.


بیشتر بخوانید: حجت عبدالملکی؛ تنها وزیر دولت رئیسی که کارکنانش به دنبال استیضاح او هستند!


وی اظهار داشت: پس از ۲۲۰ امضایی که در مجلس برای آقای رئیسی جمع شد، ۲۵۰ نماینده در نامه‌ای دیگر از نامزد‌های دیگر انتخابات ریاست جمهوری خواستند که به نفع آقای رئیسی کنار بروند تا ایشان رای بیاورد. این شواهد و پیمان‌ها به ما می‌گوید که روند استیضاح در مجلس یازدهم از کارآمدی لازم برخوردار نیست. آیا این مجلس با این سابقه توان و جرات استیضاح دارد؟

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور یادآور شد: این اعتقاد من، که استیضاح جدی، وزرای دولت سیزدهم را در این مجلس تهدید نمی‌کند و به امروز و فردا منتهی نمی‌شود. یعنی تا پایان دوره کاری مجلس یازدهم این رویکرد وجود خواهد داشت و اگر بنا باشد تغییری در دولت صورت بگیرد، توسط شخص رییس جمهور است.

نماینده مردم تبریز در ادامه بیان کرد: آقای رییس جمهور به واسطه ارتباطی که با نمایندگان دارد و ارزیابی که توسط نهاد ریاست جمهوری از دولتمردان در دستور کار است، بیشتر احتمال جابجایی‌ها را به وجود می‌آورد. یعنی اگر تغییری بخواهد صورت بگیرد از سمت دولت است نه مجلس.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس افزود: در اخبار خواندم که ارزیابی برخی از مدیران که منفی بوده به سمع و نظر آقای رئیسی رسیده است و باید دید این تغییرات احتمالی رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت یا نه؟

وی در پاسخ به اینکه حدود دو سال دیگر شاهد برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم خواهیم بود و آیا نزدیک‌شدن به این ایام باعث خواهد که نمایندگان انتقادات‌شان از دولت بیشتر شود؟ گفت: شاید انتقادات و سوالات نمایندگان نسبت به دولت به واسطه اشکالات و ایرادات موجود در کشور بیشتر شود، اما به هیچ وجه این انتقادات منجر به نتیجه نخواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
0
2
اونا که فوقش پانصد هزارتا هم نمی‌آوردند.میخواهید چهار سال دیگه بیارینشون. رای آنها روی هم اندازه همتی هم نمیشد
محمد
|
Germany
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
3
1
هم دارو دسته خاتمی پدرسگ شروع کردندبه ورور
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
امیدوارم همتون با هم خاتمی با علم الهدی و اون یکی خاتمی با هم محشور بشید چون مردم همتون رو به یک چشم میبینن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
1
1
همه برای غارت .... غارت برای همه ....
عباس قلی خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
0
0
چقدر بهم میان ماشاالله... همگی بگین ماشاالله....تا انقلاب مهدی گرونی گرونی...هرکسی هم اعتراض کنه داد بزنه تا جونش در بیاد خوب مملکتی درست کردین شیر پدر نان مادر حلالت قهرمان رییسی..اینم از رییسی رییسی که کلی براش نوشابه باز میکردن میگفتن این بیاد همه چیز رو درست میکنه...
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان