تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

مساجد باشکوه ترکیه به روایت آلبا کامبریو

آلبا کامبریو تصاویر مساجد استانبول را با ثبت کرده است. این تصاویر روای هنر و غرور ملی دیوار‌های مساجد ترکیه است. در استانبول بزرگترین شهر ترکیه بیش از ۳ هزار عبادتگاه وجود دارد. از بنا‌های بزرگ در زمین‌های وسیع گرفته تا ساختمان‌های چوبی ساده در نزدیکی خیابان شهر. آلبا کامبیرو یک عکاس خبرنگار آزاد متولد گالیسیا است که با دوربین خود مساجد ترکیه را به طرز هنرمندانه‌ای ثبت کرده است.
مساجد ترکیه به روایت آلبا کامبریو
مسجد اورتاکوی در محله بشیکتاش شهر استانبول واقع شده است. بنایی به سبک نئوباروک است که لقب مروارید تنگه‌ بسفر را دارد
مساجد ترکیه به روایت آلبا کامبریو
مسجد یسیل وادی با طرح عدنان کازما اوغلو معمار ترکیه‌ای از مساجد مدرن استانبول است که با فرم دایره‌ای شکل خود نمایانگر جهان جاودانگی و وحدت است. این مسجد در سال ۲۰۰۴ میلادی ساخته شده است
مساجد ترکیه به روایت آلبا کامبریو
مسجد نور عثمانیه یک مسجد عثمانی قرن 18 است که در نزدیکی ورودی بازار بزرگ در استانبول واقع شده است. این یکی از بهترین نمونه های مساجد سبک عثمانی باروک به حساب می آید.
مساجد ترکیه به روایت آلبا کامبریو
مسجد سلطان ایوب یکی از مقدس ترین و مهم ترین مساجد در تمام ترکیه است که در خارج از دیوارهای قدیمی شهر در نزدیکی شاخ طلایی قرار دارد.
مساجد ترکیه به روایت آلبا کامبریو
نام مستعار مسجد سلطان احمد «مسجد آبی» از رنگ آبی ناشی از هزاران کاشی دست ساز شهر ازنیک در طرح‌های هندسی و گل‌دار است که دیوارهای آن را تزئین می‌کنند. این سازه دارای چهار نیم گنبد در اطراف گنبد مرکزی اصلی خود و همچنین صدها پنل از شیشه های رنگی است.
مساجد ترکیه به روایت آلبا کامبریو
معرفی مسجد جدید (ینی جامی) استانبول مسجد جدید استانبول (Istanbul New Mosque) که با نام ینی جامی نیز شناخته می‌شود، از جمله شناخته شده‌ترین مساجد و بناهای تاریخی شهر بوده و معماری بسیار زیبا و چشم نوازی دارد. ساخت مسجد نیو ماسک استانبول به نزدیک به 400 سال پیش برمی‌گردد.صفیه سلطان، همسر سلطان مراد سوم، این بنا را در پایان قرن شانزدهم به بهره برداری رساند.
مساجد ترکیه به روایت آلبا کامبریو
مسجد سلیمانیه توسط معمار سینان در دهه 1550 برای سلیمان بزرگ طراحی شد. موقعیت آن در تپه سوم شهر، منظره وسیعی از شهر در اطراف شاخ طلایی ایجاد می کند. به مدت 462 سال، این مسجد بزرگترین مسجد شهر بود تا اینکه در سال 2019 مسجد جامع چاملیجا از آن پیشی گرفت.
مساجد ترکیه به روایت آلبا کامبریو
مسجد میهری ماه سلطان بنایی متعلق به قرن شانزدهم است که در محله ادیرنکاپی، بلندترین نقطه شهر واقع شده است. بر خلاف شیشه های رنگی در کلیساهای مسیحی که اغلب چهره ها و داستان ها را به تصویر می کشند، در شیشه های رنگی اسلامی از طرح های گیاهی و هندسی استفاده می کنند.
مساجد ترکیه به روایت آلبا کامبریو
مسجد رستم پاشا توسط معمار مشهور عثمانی، معمار سینان طراحی شده است. این سازه در میان مساجد سینان و سایر مساجد شهر به دلیل تزئین گسترده داخلی آن با کاشی های دست ساز شهر ایزنیک متمایز است.
مساجد ترکیه به روایت آلبا کامبریو
مسجد ایاصوفیه یادگار امپراتوری روم شرقی و شاهکار معماری بیزانسی است. ایاصوفیه که توسط امپراتور بیزانس،ژوستینین یکم در قرن ششم پس از میلاد ساخته شد، در ابتدا به عنوان کلیسای جامع مسیحیان ارتدکس استانبول (که در آن زمان به عنوان قسطنطنیه شناخته می شد) استفاده می شد. این ساختمان نمادین که در محله سلطان احمد شهر واقع شده است، در طول عمر تقریباً 1485 ساله خود به عنوان کلیسای کاتولیک، مسجد و موزه نیز مورد استفاده بوده است.

منبع: Middleeast images

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
0
1
کاخ‌ ها گردیده مسجد سرفراز صد رکعت تزویر دارد هر نماز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان