تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱

برگزاری امتحانات مدارس تا پایان ماه رمضان ممنوع شد؟

در برخی رسانه‌ها از دیشب خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه ممنوعیت برگزاری امتحانات فقط بعد از روزهای لیالی قدر است؛ این در حالیست که در سایت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی و مرکز روابط عمومی آموزش و پرورش، تا ظهر امروز فقط همان خبر ممنوعیت برگزاری تمام امتحانات منتشر شده بود و اکنون هم رئیس مرکز سنجش همان اصلاحیه را اصلاح کرده است!

برگزاری امتحانات مدارس

رویداد۲۴ وزارت آموزش و پرورش روز گذشته یعنی ۱۹ ماه مبارک رمضان خبری را روی پورتال خود با عنوان «تعویق آزمون‌ها و امتحانات مدارس به بعد از ماه مبارک رمضان» منتشر کرد.

در این خبر به نقل از اطلاعیه مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آمده است «به منظور بهره مندی دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی از فضائل ماه مبارک رمضان و لیالی قدر لازم است، مدارس برگزاری آزمون‌ها و امتحانات را به بعد از ماه رمضان موکول نمایند».

در ساعات پایانی روز گذشته خبری که در سایت یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد مبنی بر اینکه «آن اطلاعیه اصلاح شده است و برگزاری امتحانات فقط در روز ۲۳ ماه رمضان ممنوع است».

این خبر در شرایطی در کانال های مختلف و سایت منتشر شده بود که تا ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۰ ماه رمضان، همچنان روی پورتال وزارت آموزش و پرورش و پورتال مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، همان اطلاعیه اول بود.

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با اشاره به اطلاعیه این مرکز در مورد تعویق آزمون‌ها و امتحانات مدارس به بعد از ماه مبارک رمضان اظهار کرد: «برگزاری امتحانات شبه نهایی و آزمون‌های سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی هماهنگ منطقه ای و استانی در ایام ماه مبارک رمضان مجاز نیست، اما ارزشیابی مستمر و آزمون‌های کلاسی، به استثنای روز دوشنبه ۵ اردیبهشت که مصادف با بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان است، کما کان انجام خواهد شد».

به عبارت دیگر در این خبر پذیرفته شده است که برگزاری یکسری امتحانات ممنوع است ولی یک سری امتحانات دیگر گرفته می شود اما در خبر اصلاحی اعلام شده است که برگزاری امتحانات فقط در روز ۲۳ ماه رمضان ممنوع است.

واقعا در وزارت آموزش و پرورش چه خبر است؟ چرا باید دانش آموزان و خانواده ها و فرهنگیان متحمل استرس و اضطراب شوند؟!

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان