تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

زلنسکی: روسیه بعد از اوکراین، به دیگر کشور‌ها چشم دارد

به گفته ارتش اوکراین، نیرو‌های روسیه در حال افزایش حملاتشان در شرق هستند و عملیاتی در منطقه خارکیف، واقع در شمال هدف اصلی که دونباس بیان می‌شود، انجام دادند.

زلنسکی: روسیه بعد از اوکراین، به دیگر کشور‌ها چشم دارد

رویداد۲۴ رئیس‌جمهوری اوکراین در واکنش به اظهارات یک ژنرال روس که گفته بود خواستار کنترل کامل بر جنوب اوکراین است، گفت که حمله روسیه به کشورش "تن‌ها اول راه است و مسکو قصد دارد تا دیگر کشور‌ها را هم تصرف کند. "

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنانی گفت: تمام کشور‌هایی که مثل ما به پیروزی زندگی بر مرگ باور دارند، باید در کنار ما مبارزه کنند. آن‌ها باید به ما کمک کنند، چون ما در خط مقدم هستیم؛ و بعد چه کسی خواهد بود؟

اظهارات زلنسکی واکنشی به سخنان رستم مینکایف است. این ژنرال ارشد ارتش روسیه در سخنانی که خبرگزاری‌های دولتی روسیه منتشر کردند، گفت که هدف این کشور از حمله به اوکراین تصرف کامل جنوب و باز کردن مسیری زمینی به منطقه جدایی‌طلب ترنسنیستریا در مولداوی است. ژنرال رستم مینکایف تاکید کرد که "روسیه به دنبال کنترل کامل جنوب در کنار شرق و منطقه دونباس اوکراین است. "

وزارت دفاع اوکراین در پیامی توییتری گفت که اظهارات مینکایف نشان می‌دهد که "روسیه دیگر نیاتش را پنهان نمی‌کند. " در بیانیه این وزارتخانه آمده است: مسکو اکنون اذعان دارد که هدف "فاز دوم" این جنگ پیروزی بر نازی‌های افسانه‌ای نیست، بلکه اشغال شرق و جنوب اوکراین است. امپریالیسم، همانطور که هست.

به دنبال اظهارات این ژنرال روس، وزارت امور خارجه مولداوی، سفیر مسکو را برای ابراز "نگرانی عمیق" خود درباره سخنان این نظامی عالی‌رتبه که گفته بود جمعیت روس‌زبان این کشور در معرض سرکوب قرار دارند، احضار کرد. در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن قاطعانه از حاکمیت مولداوی حمایت می‌کند.

در همین حال دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین از اظهارنظر درباره اینکه آیا روسیه اهداف عملیاتی خودش را گسترش داده است یا خیر و اینکه مسکو آینده سیاسی جنوب اوکراین را چطور می‌بیند، امتناع کرد.

در شرایطی که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن با دنیز شمیهال، نخست‌وزیر اوکراین ملاقات کرد، زلنسکی گفت که متحدان در نهایت در حال ارسال تسلیحاتی هستند که کی‌یف خواسته بود.

به گفته ارتش اوکراین، نیرو‌های روسیه در حال افزایش حملاتشان در شرق هستند و عملیاتی در منطقه خارکیف، واقع در شمال هدف اصلی که دونباس بیان می‌شود، انجام دادند.

در همین حال رمضان قدیروف، رهبر منطقه چچن روسیه که خودش را به عنوان "سرباز پیاده" پوتین توصیف می‌کند، شامگاه جمعه در تلگرام خود نوشت که چچن در حال استقرار صد‌ها داوطلب دیگر برای کمک به روسیه در اوکراین است.

در ژنو، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که شواهدی از "جنایات جنگی" روسیه شامل بمباران کورکورانه و اعدام فراقضایی در حال افزایش است. این نهاد همچنین گفت، به نظر می‌رسد اوکراین از تسلیحاتی که اثرات بی‌رویه‌ای دارد، استفاده کرده است. با این حال روسیه هدف گرفتن غیرنظامیان را تکذیب کرده و می‌گوید چنین شواهدی "ساختگی" هستند.

در همین حال آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است سه‌شنبه برای ملاقات با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه عازم مسکو شود و پس از آنجا برای گفتگو با زلنسکی به کی‌یف برود. به گفته سخنگوی گوترش، هدف از سفر به مسکو برقراری فوری صلح در اوکراین است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: روسیه ، اوکراین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
0
0
علمای ادیان بزرگان مذاهب اندیشمندان هنرمندان به روسیه پوتین توصیه کنند تا سربازان روس دست از تجاوز آزار وشکنجه زنان و کودکان اوکراین بر دارد و سازمان ملل این رفتارهای روسیه را جنایت جنگی اعلام کند تاریخ این نسل کشی و ویرانگری روسیه را فراموش نخواهد کرد ننگ ابدی بر متجاوزین به خانه و کاشانه مردم مظلوم اوکراین
کرامت سلیمی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
0
امریکا در اینده نزدیک با مشکل بزرگی رویرو خواهد شد. و ان هجوم گرسنگان کشورهای قاره امریکای جنوبیست. به همین جهت دولت امریکا در حال ساخت دیوار بسیار بزرگی در مرز با مکزیک می باشد و ارتش امریکا در مرز مستقرشده و همه جا را هم مین گذاری کرده اند. تا جلوی هجوم گرسنگان را بگیرند.

ساخت این دیوار به حدی برای امریکا اهمیت دارد که ترامپ شخصا پیگیر ساخت ان می باشد.

جنگ اوکراین در حال گسترده تر شدن می باشد و به زودی با تهاجم چین به تایوان دنیار درگیر یک جنگ جهانی و قحطی بزرگ خواهد شد و کشورهای امریکای جنوبی و افریقایی بیشترین اسیب را در این قحطی خواهند دید.

به نظر می رسد جنگ اوکراین یک جنگ واقعی نیست و یک بحران ایجاد شده توسط گلوبالیستهاست و کنترل این بحران نیز در دست خودشان می باشد. و هدف ایجاد یک ساختار جدید در دنیا و همچنین نابودی بخش زیادی از جمعیت دنیا باشد.

در سال 2000 در کنفرانس سیاتل اقتصاد دانان در انجا اعلام کردند که دنیا کشش فقط دو میلیار نفر را دارد و بقیه باید نابود شوند.

بحران اوکراین شروع و اجرای پروژه نابودی انسانها می باشد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان