تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

نماینده مجلس: نگرانیم طرح شفافیت آرا، بار دیگر در بهارستان رد شود

تسنیم نوشت: رشیدی کوچی گفت: با توجه به اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان برای تصویب، نیازمند ۲سوم آرای نمایندگان است، این نگرانی وجود دارد که این طرح بار دیگر حائز حدنصاب برای رای‌آوری در مجلس نشود.

نماینده مجلس: نگرانیم طرح شفافیت آرا، بار دیگر در بهارستان رد شود

رویداد۲۴ جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی درباره احتمال به حاشیه رفتن طرح شفافیت آرای نمایندگان پس از تصویب دو فوریت طرح شفافیت قوای ۳گانه در صحن مجلس گفت: بنده از پیشگامان شفافیت آرای نمایندگان بودم منتها منتقدان و مخالفان این طرح یک سری ایرادات درستی به آن می‌گرفتند مبنی بر اینکه در صورت تصویب آن آزادی عمل نمایندگان ذبح می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در ماده ۴ طرح شفافیت قوای ۳گانه تاکید شده است که شفافیت باید شامل تمامی شورا‌های فعال در کشور از جمله شورا‌های شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی شود این مسئله می‌تواند دغدغه نمایندگان مخالف شفافیت آرا را مرتفع کند.

نماینده مرودشت در مجلس خاطرنشان کرد: البته ماده ۴ این طرح یک مغایرت قابل توجه با قانون اساسی دارد که عبارت است از اینکه آیین‌نامه محرمانگی و غیرعلنی بودن جلسات هر کدام از نهاد‌ها و شورا‌ها پس از تصویب شورای امنیت ملی به اطلاع عموم خواهد رسید که این ایراد نیز می‌تواند در قالب پیشنهاداتی که نمایندگان در زمان بررسی طرح در صحن مطرح می‌کنند، اصلاح شود.


بیشتر بخوانید: اجرای آزمایشی داوطلبانه شفافیت آرای نمایندگان از هفته آینده


رشیدی کوچی گفت: به نظر می‌رسد از آنجا که این نگرانی وجود داشت که در صورت بررسی مجدد طرح شفافیت آرای نمایندگان در صحن، حد نصاب ۲سوم برای تصویب این طرح بدست نیاید، طرح شفافیت در قوای ۳گانه مطرح شد تا این بار با مرتفع شدن ایرادات مخالفان طرح شفافیت آرای نمایندگان، شفافیت در مجلس که مطالبه مردم از مجلس یازدهم بوده نیز به سرانجام مطلوب برسد.

دو فوریت طرح شفافیت در قوای ۳گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها در نشست یکشنبه (۲۸ فروردین) مجلس به تصویب وکلای ملت رسید.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان