تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

برخی دولتمردان هنوز در فضای انتخابات سیر می‌کنند/ فقط مشکلات را گردن رقیب می‌اندازند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تمام گردش کواکب و اقمار به نفع آقای رئیسی شده است و یک شرایط مثبتی رقم زده شده است و درست هم نیست آن که خوب بوده است را به پای خودت بگذاری و هر آنچه بد اتفاق افتاده است را بگذاری به پای رقیبی که نه تریبون دارد و نه در صدر است

برخی دولتمردان هنوز در فضای انتخابات سیر می‌کنند/ فقط مشکلات را گردن رقیب می‌اندازند

رویداد۲۴ احمد شیرزاد، درباره صحبت‌های رئیس‌جمهور در خصوص گرانی‌ها و مقصر دانستن دولت قبل در این زمینه گفت: معتقدم برخی دولتمردان هنوز در فضای انتخابات سیر می‌کنند و از آن بیرون نیامده‌اند. در فضای انتخابات فرد مسئولیتی بابت گفته‌هایش ندارد و انتقاد کردن هم مالیاتی برایش صادر نمی‌شود و صورت حسابی برای شخصی که بی‌حساب و کتاب تحلیل‌های نه چندان درست اقتصادی و سیاسی می‌دهد، نمی‌آید.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعد از انتخابات همین که آقایان مسئولیت می‌گیرند آن زمان دیگر باید حرف‌هایی که می‌زنند کارشناسی و حساب شده باشد، عنوان کرد: من تعجب می‌کنم آقای رئیسی به عنوان یک انسان صریح‌النفس چه نوع گفتمان و صحبتی است که مطرح می‌کند؛ بله در ۴ سال گذشته تورم بالا داشتیم، البته نه تورم ۶۰ درصد، اما به هرحال تورم بالا داشتیم و همه هم این موضوع را قبول دارند، ولی چرا به ۴ سال پیش‌تر از آن نگاه نمی‌کنند که تورم تقریبا زیر ۱۰ درصد بود؟ همین روحانی که امروز از او نقد می‌کنند ۲ دوره با رأی بالای مردم ریاست کرد آن زمان برجام و مذاکرات در حال پیشرفت بود و شرایط کشور به سمت نرمال می‌رفت.

وی با بیان اینکه در دوره‌ای تورم بسیار متعادل و اقتصاد کنترل شده بود و همان زمان هم کارشناسان معتقد بودند دولت نباید تورم را تا آن حد کنترل می‌کرد، اظهار داشت: شرایط هرچه که بود تورم بسیار پایین بود و قطعا آن تورم را هم به حساب مدیریت دولت آقای روحانی نمی‌گذاریم، بلکه شرایط جهانی، حل مسئله برجام و روی کار آمدن اوباما کمک کرد و دولت هم موقعیت را غنیمت شمرد. اما بعدش دولت با یک سیلاب بنیان‌برافکنی از طرف آمریکایی‌ها روبه‌رو شد.

شیرزاد یادآور شد: بحران‌هایی در دی ماه ۹۶ و بعد در سال ۹۷ و ۹۸ به وجود آمد که امروز آن بحران‌ها نیست. البته بخش عمده این بحران‌ها از بیرون هدایت می‌شد؛ اما دیگر آن‌ها را مشاهده نمی‌کنیم. بحران‌های منطقه‌ای هم یک منشاء‌هایی در بیرون کشور دارد، تحریم‌های ترامپ هم اتفاقات افتاد و ما یکدفعه شاهد رها شدن و سقوط ارزش ریال بودیم.


بیشتر بخوانید: روحانی و رئیسی درباره مشکلات کشور با یکدیگر مناظره کنند/ ریئسی هیچ برنامه‌ای نداشته است


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: اگر این آقایان امروز بسیار رندانه ژست کارشناسی می‌گیرند و می‌گویند اعلام کردن ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و تثبیت آن اشتباه است، من سوال می‌کنم آن زمان کجا بودند؟ کدام بیانیه را دادند که بگویند این کار اشتباه است! کدام تشکل سیاسی را داشتند که موضع‌گیری کند و بگوید این کار را نکنید و قیمت ارز را آزاد کنید! این آقایانی که امروز عنوان اقتصاددان دارند و می‌گویند تصمیم دولت قبل اشتباه بوده و مرتب هم صداوسیما صحبت‌های آقای جهانگیری را پخش می‌کند و تنها جایی که آقای جهانگیری، جهانگیری است در صدا و سیماست است، بیایند بگویند آن زمان چه گفتند و چه کردند؟ همه‌شان ساکت بودند و رضایت داشتند به آن اتفاقی که می‌افتد، به دلیل این‌که کسی نمی‌دانست این سقوط ارزش ریال تا کجا ادامه پیدا می‌کند و احساس عمومی این بود که باید جلویش گرفته شود که البته تبعات خودش را هم داشت.


بیشتر بخوانید: لکنت زبان دولت و مجلس به علت بحران دستاوردی است/ دولت در مقابل مطالبات عمومی مردم، دائم فرافکنی می‌کنند


وی یادآور شد: هیچ‌کس نمی‌دانست آیا دولت ترامپ تکرار خواهد شد یا دولت بعدی خواهد آمد؟

خوش‌شانسی دولت آقای رئیسی این بود که به دولت جدید آمریکا خورد. سوال این است امروز که دست به کمر می‌زنند و می‌گویند ما یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم، آیا این نتیجه تمهید ویژه‌ای بوده است؟ آیا تحریم‌ها را دور زده‌اند؟ کیست که نداند چین در صف خرید قرار گرفته است و برخی از کشور‌های دیگر خرید نفت می‌کنند و این کار با اقماض آمریکایی‌ها رو به رو شده است در صورتی که یک قطره نفت تا این اواخر دولت آقای روحانی نمی‌خریدند حتی برای واردات واکسن ما مشکل داشتیم تا وقتی که تغییر دولت در آمریکا صورت نگرفته بود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من نمی‌خواهم بگویم هیچ اقدام و مدیریتی صورت نگرفته است، بله دولتمردان جدید هم کار خودشان را کرده‌اند، اما واقعا رندانه است بیایند این نوع صحبت کنند، زیرا تمام گردش کواکب و اقمار به نفع آقای رئیسی شده است و یک شرایط مثبتی رقم زده شده است و درست هم نیست آن که خوب بوده است را به پای خودت بگذاری و هر آنچه بد اتفاق افتاده است را بگذاری به پای رقیبی که نه تریبون دارد و نه در صدر است که جواب شما را بدهد! من فکر می‌کنم این اتفاق گردن خودشان را خواهد گرفت. این دوستان اگر می‌خواهند حرف بزنند تریبون یکجانبه در دست‌شان است، اما نامنصفانه حرف نزنند همه جوانب، مشکلات و تنگنا‌ها را بگویند، اگر قرار است تحلیلی باشد کارشناسانی از دو سوی این مسئله بتوانند نظر دهند نه اینکه یکجانبه منبر بروند.

وی تاکید کرد: من معتقدم بزرگترین مشکل دولت فعلی نامنصفانه قضاوت کردن درباره دسته بزرگی از مدیران است، چراکه مسئله آقای روحانی و جهانگیری نیستند؛ جمعی از مدیران هستند که در دولت‌های گذشته خدمت کردند.

این فعال سیاسی بیان کرد: این آقایان که خودشان را از نظرات تحلیلی دیگران محروم می‌کنند و شیفته نظرات خودشان هستند، تمام مشکلات را گردن رقیب می‌اندازند از دیدن مشکلات خودشان غافل می‌مانند همین‌گونه رفتار کردن‌شان باعث می‌شود که یک جایی زمین بخورند، زیرا همیشه شرایط تا این حد مطلوب و ایده‌آل نیست و ممکن است زمانی عوض و بحرانی شود آن هنگام است که آقای رئیسی و کابینه‌اش باید ببیند مرد میدان هستند و مانند آن چیزی که بر سر دولت گذشته آمد پای مشکلات می‌ایستند و منصفانه مقاومت می‌کنند و کاستی‌ها را گردن می‌گیرند یا خیر.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
0
2
همه تان بی وجدانید , اصولگرا, اصلاح طلب , چپ , راست , میانه, بیچاره مان کردید , دست از سر ملت بردارید , خداوند شر همگی تان را از سر مردم کم کند انشاءالله
نظرات شما
پیشخوان