تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

محمد امامی به ۲۰ سال حبس محکوم شد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: محمد امامی در بخشی از پرونده بانک سرمایه به دلیل اختلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و رد مال محکوم شده است.

محمد امامی به ۲۰ سال حبس محکوم شد

رویداد۲۴ ذبیح‌الله خدائیان سخنگوی قوه قضائیه درخصوص آخرین وضعیت بانک سرمایه و دادگاه محمد امامی گفت: در خصوص بانک سرمایه پرونده‌های متعددی تشکیل شد و بعضی از آن پرونده‌ها منتهی به حکم قطعی شد و اخیرا بخشی از این پرونده منتهی به صدرو حکم قطعی شده و کسانی که در این پرونده هستند، مجموعاً به ۱۷۰ سال حبس محکوم شدند. وی افزود: آقای محمد امامی در این پرونده به دلیل اختلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و رد مال محکوم شده است.

محمد امامی کیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان اقتصادی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه گره خورده بود. «تابو» خسرو معصومی، «ابد و یک روز» سعید روستایی، «خوب بد جلف» پیمان قاسم‌خانی و «کاناپه» کیانوش عیاری با سرمایه او ساخته شده‌اند.


بیینید: آنچه از پرونده محمد امامی و تخلفات بانک سرمایه باید بدانید (فیلم)


او در ساخت سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی نیز به عنوان یکی از تهیه کنندگان فعالیت داشت. هادی رضوی نیز که از محکومان پرونده فساد در بانک سرمایه وصندوق ذخیره فرهنگیان است، تهیه کننده دیگر شهرزاد بود. رضوی به خاطر این پرونده به بیست سال حبس محکوم شد، امامی و هادی رضوی به عنوان نماد‌های فساد در سینما معرفی می‌شوند.

جزییاتی از کیفرخواست امامی

در جلسه دوم دادگاه کیفرخواست مفصل امامی توسط نماینده دادستان قرائت شد. او به همراه امیر فرزان راد در این پرونده محوریت دارند.

در کیفرخواست آمده است: "متهم ردیف اول محمد امامی، تهیه کننده فیلم و سریال متهم است به اینکه از طریق نفوذ در مدیران وقت بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های وابسته به نهاد‌های مزبور و از مجرای پرداخت رشوه موفق شده است مبالغ قابل توجهی را در پوشش دریافت تسهیلات و ضمانت نامه و یا قرارداد حق العمل کاری از نهاد‌های مزبور برای شبکه منسوب به خود خارج کند. "

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمد امامی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان