تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

پتروشیمی میانکاله

وضعیت اقلیمی و جغرافیای منطقه میانکاله در شرایطی است که این شبه جزیره کوچک به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره به ثبت رسیده و نه تنها به لحاظ طبیعی توانایی جای دادن صنایع آلاینده‌ای چون پتروشیمی را ندارد، بلکه به لحاظ قانونی نیز امکان ساخت چنین سازه‌هایی وجود ندارد.

پتروشیمی میانکاله

رویداد۲۴ در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ کلنگ احداث مجتمع پتروشیمی در هفت کیلومتری تالاب میانکاله به زمین خورد؛ زمین این پروژه ۹۰ هکتار وسعت دارد و در منطقه نزدیک به میانکاله در مراتع روستای حسین آباد بهشهر واقع شده است؛ مرتعی که به ۷۰ دامدار ساکن در این ناحیه تعلق دارد و اسناد نشان می‌دهند که  واگذاری این زمین بدون کسب اجازه از آنها رخ داده است.

از سوی دیگر عملیات اجرایی این طرح بدون کسب مجوز از سازمان محیط‌زیست آغاز شده که با واکنش سازمان محیط‌زیست روبرو شد.

مردم محلی و فعالان محیط‌زیست از همان ابتدا اعتراض خود را به این طرح اعلام کردند؛ اعتراضات تا جایی ادامه پیدا کرد که رئیس‌جمهوری دستور توقف طرح را صادر کرد. بر اساس دستور رئیس‌جمهوری، تا بررسی مجدد ابهامات محیط زیستی، احداث پتروشیمی میانکاله متوقف خواهد شد. تاکنون کارشناسان زیادی تاکید کرده‌اند که ساخت مجتمع پتروشیمی در این منطقه آسیب‌های محیط‌زیستی فراوانی به همراه دارد و می‌تواند معیشت و سلامت مردم منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. در تصاویر روز عکس هایی از پتروشیمی میانکاله را ببینید.

منبع: ایسنا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
0
1
بعد از احداث پتروشیمی میانکاله شکارچبان میانکاله که بیکاد میشن راهی گلستان و گیلان میشن نماینوه ساری گفته جز به مردم مازندران به کس دیگه ای ربطی نداره چطور میگه ربطی نداره پتروشیمی میانکاله گلستان و دچلر مشکلات زیست محیطی میکنه بیشترین بودجه تو شمال به مازندران میرسه بخاطر لابیهایی که در قدرت دارن
نظرات شما
پیشخوان