تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

صیانت نمایندگان از قالیباف در ماجرای سیسمونی‌گیت/ سردار رئیس مجلس می‌ماند

در حالی انتقادات علیه قالیباف در ماجرای اتفاقی که به سیسمونی گیت مشهور شد، به بالاترین حد خود رسید، نمایندگان مجلس در اقدامی که ظاهرا برنامه‌ریزی شده است، حمایت خود از قالیباف را نشان دادند تا به این ترتیب مشخص کنند که او در انتخابات پیش روی هیات رئیسه مجلس، همچنان رئیس مجلس ایران خواهد ماند.

محمدباقر قالیباف

رویداد۲۴ میثم سعادت: بعد از اینکه تصاویر همسر و دختر قالیباف در بازگشت از سفر ترکیه منتشر شد، کاربران فضای مجازی به تندی از رئیس مجلس انتقاد کردند. در آن مقطع، تنها جمع معدودی از کارمندان و نیروهای وفادار به قالیباف بودند که از رئیس مجلس دفاع کردند. سکوت اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مجلس و همچنین شایعاتی که در فضای مجازی دست به دست می شد، این گمانه را تقویت می‌کرد که شاید قالیباف نتواند صندلی ریاست را برای سال سوم حفظ کند. اما بعد از اینکه چند روز از این ماجرا گذشت و آبها از آسیاب افتاد، نمایندگان مجلس به دفاع از قالیباف پرداختند و شاید به نوعی، از ریاست او برای سومین اجلاسیه مجلس، دفاع کردند تا نشان دهد جریان اصولگر برای سومین اجلاسیه نیز تصمیم خود را گرفته است.

در میان این نمایندگان واکنش‌ها متفاوت بود. برخی از نمایندگان، بدون اشاره به فرد خاصی، کنایه می‌زدند که افراد دیگری فسادهای بزرگتری دارند. از جمله محمد رشیدی که گفته قالیباف با افرادی که همدست و شریک حرام خانواده خود هستند، تفاوت دارد!

علی بابایی کارنامی هم نوشته افرادی این مطالب را علیه قالیباف نوشته‌اند که فرزندان آنها به انواع اتهامات اقتصادی و امنیتی محکوم شده‌اند. کنایه همسو و همزمان این دو نماینده بعید است رجزخوانی باشد و شاید به زودی شاهد افشاگری‌های جدید علیه یکی از چهره‌های پشت پرده باشیم که خودش علیه قالیباف جوسازی کرده است و یکی از نزدیکانش جز مفاسد اقتصادی است!

اردشیر مطهری هم قالیباف را با هشتگ «یار حاج قاسم» حمایت کرده است و نوشته این افشاگری، هزینه ایستادگی قالیباف است. سیدعلی موسوی هم از تصویر قالیباف در کنار حاج قاسم استفاده کرده تا همان مفهوم را تداعی کند. مصطفی نخعی هم تقریبا هشداری مشابه داده است. همه این کنایه‌ها در ادبیات سیاسی ایران، یک معنا دارد. به هر حال تنها جبهه پایداری بود که به صورت جدی مخالفت حضور قالیباف روی کرسی ریاست مجلس بود. در این میان حتی تعدادی از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری هم به حمایت از قالیباف پرداختند. از جمله احد آزادیخواه که نوشته این افشاگری با هدف تلکه کردن بوده و قالیباف باید با عوامل آن برخورد کند.

نمایندگانی که رنگ عوض کردند!

بعضی دیگر از نمایندگان هم در توییتر هشدار دادند که افرادی که برای قالیباف حاشیه‌سازی می کنند، به دنبال آن هستند که یک نیروی تندرو را به ریاست مجلس برسانند. از جمله رحیمی جهان آبادی که در مجلس دهم مدتی با اصلاح طلبان بود و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی اما به مرور از این جریان فاصله گرفت و حالا با قالیباف هم‌پیاله شده است.

صدیف بدری هم دیگر نماینده‌ای بود که در مجلس دهم از لیست امید وارد مجلس شده بود در توییتر نوشته بانیان وضع موجود علیه قالیباف جوسازی کرده‌اند. «بانیان وضع موجود» کنایه‌ای است که از سال گذشته و بعد از نطق انتخاباتی ابراهیم رئیسی برای ورود به انتخابات، وارد ادبیات سیاسی ایران شد و اتفاقا شورای نگهبان هم به همین اتهام، علی لاریجانی را برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت کرده بود.


بیشتر بخوانید: سکوت ائمه جمعه و جبهه پایداری در ماجرای سیسمونی گیت/ انتقاد فقط برای «غیرخودی»هاست!


سیسمونی گیت

سیسمونی گیت

سیسمونی گیت

محمدباقر قالیباف

محمدباقر قالیباف

احمد دنیا مالی

محمدرضا سنگری نماینده مجلس

صدیف بدری نماینده مجلس

علی بابایی کارنامی نماینده مجلس

سیدعلی موسوی نماینده مجلس

میرتاج الدینی نماینده مجلس

صیانت از قالیباف

به گزارش رویداد۲۴ یکی از تناقض‌های مجلس جایی است که حامیان جدی طرح صیانت مثل احمدی سنگسری یا احد آزادیخواه از قالیباف دفاع می‌کنند و برخی نمایندگان مثل جلیل رشیدی کوچی که جدی‌ترین منتقد طرح صیانت بود نیز معتقد بود حامیان طرح صیانت به دنبال حذف قالیباف از ریاست مجلس هستند. این در حالی است که قالیباف در دعوای بین موافقان و مخالفان طرح صیانت، سعی کرده موضعی میانه بگیرد و صحبت و کنشی در موافقت یا مخالفت با طرح صیانت نداشته است. حالا نکته جالب در اشتراک نمایندگان این است که همگی در «صیانت از قالیباف» تفاهم دارند؛ چه نمایندگانی که قبلا اصلا‌ح‌طلب بوده‌اند (مثل صدیف بدری که با لیست امید به مجلس دهم رفت و رحیمی جهان آبادی که عضو حزب کارگزاران سازندگی بود)، چه نمایندگانی که نزدیک به طیف احمدی نژاد هستند (مثل میرتاج‌الدینی)، چه نمایندگان نزدیک به طیف جبهه پایداری (مثل احد آزادیخواه) و چه نظامیان سابق (مثل اردشیر مطهری) همگی اتفاق نظر دارند که باید از قالیباف حمایت کنند. در طیف مدیران قدیمی شهرداری هم تکلیف مشخص است و طبیعتا چهره‌هایی مثل احمد دنیامالی باید از قالیباف حمایت کنند.

یکی از مزیت‌های قالیباف، توان شبکه‌سازی اوست؛ چه اینکه در یکی دو دهه گذشته نشان داده که چگونه شبکه ارتباطی او از دوران نیروی انتظامی تا شهرداری همچنان با او هم‌پیمان هستند و هیچگاه علیه او موضع نمی‌گیرند؛ حتی اگر اتفاقاتی نظیر عیسی شریفی و افشای فایل صوتی گفتگوی فرماندهان سپاه هم رخ دهد، قالیباف جوری شبکه خود را حفظ کرده و جوری هوای حامیان خود را داشته که آنها در هر شرایطی حاضر به هزینه دادن برای او هستند؛ حتی اگر پای اعتبار خودشان در میان باشد. در مجلس هم در اتفاقی قابل پیش‌بینی فعلا که حتی از اعضای پیشین کارگزاران سازندگی و لیت امید هم حاضر شده‌اند از او حمایت کنند. احتمالا این اتفاق درباره هر سیاستمدار دیگری بود، وضعیت فرق می‌کرد، اما قالیباف راه‌هایی می‌داند که دیگران نمی‌دانند ...

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
4
این مجلس بی نظیر انقلابی ارزانیتان . مردم که خیر ی ندیدن خودتان هوای جیب همدیگه را داشته باشین
خالیباف
|
Switzerland
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
3
به روباهه گفتن شاهدت کیه گفت دمم.از بین این همه توئیت توئیت اردشیر خیلی جالبه
شما اول بفرما بعد از طی کردنت دوره نمایندگیت دو سال حبسی که دادگاه بحکم داده تحمل کن بعد دفاع از قالی باف کن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
1
2
همه در نقش خویش خوب بازی می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
3
چاپلوسی بس است. باواقعیت حرکت کنید
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
3
متأسفیم برای همه شما نمایندگان که فقط بدنبال منافع کوتاه مدت هستید و خدا و ملت برای شما پشیزی ارزش ندارد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
0
2
خدایا ایران را از حیث وجود این مدل ادمها پاک بفرما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
0
1
چون نوکرهستند هرکاری اربابشون بکنه تایید میکنند سگ بهترازافرادچاپلوس است
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان