تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

حمله گرگ‌ها مدارس خلخال را تعطیل کرد

حدود ۱۰ روز قبل بود که خبر حمله دو گرگ گرسنه به یک خانم معلم و یک زن روستایی در دو منطقه از شهر هشجین به اورژانس و پلیس اعلام شد.

اخبار حوادث

رویداد۲۴ خانم معلم 34ساله که صبح زود عازم محل کار خود بود در مقابل مسجد جامع شهر، یک قلاده گرگ با سرعت به او حمله‌ور شده و از ناحیه سر، صورت و پاها و گردن صدماتی به این معلم وارد کرده است.

دومین مصدوم نیز خانمی ۷۳ساله به نام طوبی بود که هنگام غذا دادن به اردک‌ها در کوچه همجوار محله شیخ قریشی مورد حمله قرار گرفت. وی نیز اظهار داشت گرگ در یک لحظه به من حمله و دهان و گردن مرا زخمی کرد که در آن لحظه با روسری، دور گردن گرگ را فشار دادم و درنهایت گردنم را رها و سپس دست‌هایم را زخمی کرد و با داد و فریاد اهالی، متواری شد.

پس از این دو حادثه دستور استقرار دو تیم حفاظت محیط‌ زیست در حاشیه شهر هشجین در مناطق مسکونی، باغی و مناطق همجوار با روستاهای اطراف صادر و قرار شد ضمن هماهنگی‌ با محیط‌ زیست استان اردبیل و با هدف حفظ جان شهروندان، تیم‌های عملیاتی محیط‌ زیست شهرستان خلخال در منطقه به گشت بپردازند تا از خطرات و حوادث احتمالی و حمله مجدد حیات وحش و مخصوصاً گرگ به شهروندان جلوگیری نمایند.

اما با وجود این مراقبت‌ها روز گذشته حضور دوباره گرگ‌ها به هشجین باعث ترس و وحشت ساکنان شد. درهمین رابطه سیدجواد یحیی‌زاده، فرماندار خلخال گفت: در پی مشاهده شدن چند قلاده گرگ در شهر هشجین اردبیل، مدارس این شهر تا پایان هفته غیرحضوری شد.

وی در ادامه افزود: این تصمیم با حضور مسئولان در راستای محافظت از دانش‌آموزان و با هدف مقابله و کنترل این حیوانات گرفته شده است، چراکه هفته قبل دو گرگ چند شهروند هشجینی را زخمی کرده بودند.

فرماندار خلخال تصریح کرد: با هدف حفظ جان شهروندان، تیم‌های عملیاتی محیط‌ زیست شهرستان خلخال در منطقه گشت‌زنی می‌کنند تا از حمله احتمالی گرگ به شهروندان جلوگیری کنند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار حوادث
نظرات شما
پیشخوان