تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

چطور موهای کاشت شده را پرپشت کنیم؟

در حال حاضر ریزش موی سر یکی از مشکلات رایجی بوده که بسیاری از افراد را در سراسر جهان درگیر خود کرده است.

کاشت مو

رویداد۲۴ در حال حاضر ریزش موی سر یکی از مشکلات رایجی بوده که بسیاری از افراد را در سراسر جهان درگیر خود کرده است. امروزه راه و روش‌های بسیاری برای درمان این عارضه بوجود آمده است که کاشت مو را می‌توان یکی از این راه‌های درمان معرفی کرد. در ادامه این مطلب با کاشت مو و راه‌های مراقبت از آن بیشتر آشنا خواهید شد.

کاشت مو چگونه انجام میشود؟

با توجه به مقاله منتشر شده در رابطه با اینکه کاشت مو چگونه است ، در وب‌سایت کلینیک صدف: کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول­‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌­گویند. قسمتی که فولیکول‌­ها از آن برداشت می­‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول­‌ها در آن قرار می­‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد.
عمل کاشت مو ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به­ هوش بوده و فقط بی­‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال می­‌شود. جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می­‌شود. برای طبیعی شدن کاشت مو، متخصص پوست می‌­تواند به دو صورت عمل کند؛ جراح در روش اول یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌­دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می­‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌تر است؛ در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می­‌کند.

نتایج کاشت مو چگونه است؟

برای اینکه بتوانید نتیجه نهایی کاشت مو را ببینید، باید تا 12 ماه بعد از کاشت مو صبر کنید. در ادامه پروسه رشد موهای کاشته شده و نتیجه کاشت مو را به وضوح بیان می‌کنیم:

ماه اول
تا پایان ماه اول بعد از کاشت مو نباید انتظار رشد از موهای کاشته شده داشته باشید. در ماه اول با وجود اینکه التهاب و تورم از بین می‌رود اما ریزش مو همچنان ادامه خواهد داشت. ریزش موها نشان دهنده درست بودن پروسه کاشت مو است و نباید به آن به عنوان یک موضوع نگران کننده نگاه کرد. ریزش موها تا هفته سوم بعد از کاشت مو ادامه دارد و بعد از گذشت یک ماه به مرور زمان از شدت ریزش مو کاسته می‌شود.چطور موهای کاشت شده را پرپشت کنیم؟

ماه دوم

در ماه دوم موهای کاشته شده وارد فاز استراحت می‌شوند. در این ماه موهای کاشته شده هیچگونه رشدی نخواهند داشت و همین موضوع شاید در ابتدا فرد را نگران کند. فاز استراحت به فولیکول‌های مو کمک می‌کند تا انرژی لازم برای رشد مجدد را دریافت کند. بعد از خروج از این فاز با قدرت و انرژی بیشتری رشد می‌کنند. در این ماه فرد احساس می‌کند که موهای کاشته شده در مقایسه با ماه گذشته تغییری نداشته است، این موضوع جای نگرانی ندارد. تنها باید داروهای تجویز شده را راس ساعت مصرف کنید.  

ماه سوم
در ماه سوم متوجه خواهید شد که بخشی از موهای کاشته شده دچار ریزش شده است، زمانی که جلوی آینه می‌روید با صحنه دلخراشی مواجه خواهید شد. اما نباید نگران باشید تا ابتدای ماه چهارم موهای کاشته شده هنوز حالت کرکی و ضعیفی دارند. رشد موهای کاشته شده ممکن است در همه نواحی سر یکسان نباشد. عدم یکنواختی رشد موها تا زمانی که نتایج واقعی موهای کاشته شده نمایان شود همچنان وجود دارد.

چطور موهای کاشت شده را پرپشت کنیم؟

ماه چهارم
در این ماه موهای کاشته شده به مرور زمان از حالت کرکی خود خارج شده و وارد فاز جدیدی از رشد می‌شوند. ضخامت موهای کاشته شده افزایش پیدا می‌کند و شباهت بیشتری به موهای طبیعی فرد خواهد داشت.
با وجود اینکه هنوز نتیجه واقعی موهای کاشته شده نمایان نشده‌، اما موهای کاشته شده رشد طبیعی خود را از ماه چهارم آغاز می‌کنند.

ماه پنجم تا نهم
ماه پنجم تا ماه نهم یکی از مهم‌ترین ماه‌ها در پروسه رشد موهای کاشته شده است. در این مدت رشد موها به ثبات می‌رسند، به طوری که حدود 5 تا 7 سانتی متر رشد خواهند کرد.

ماه دهم
در ماه دهم رشد موها کاملا ثابت شده‌اند و با افزایش ضخامت موهای کاشته شده و خروج از حالت کرکی، ریزش موها برطرف خواهد شد. بخشی از نتیجه نهایی و قطعی رشد موهای کاشته شده در این ماه نشان داده می‌شود. در این ماه کمتر فولیکولی وجود دارد که رشد کامل نداشته باشد و در فاز استراحت قرار داشته باشد.

ماه دوازدهم(یک سال بعد از کاشت مو)
در ماه دوازدهم و درست یک سال بعد از کاشت مو می‌توانید نتیجه واقعی آن را ببینید. در این زمان تراکم و ضخامت موها به اندازه مورد نظر رسیده‌اند و موها توانسته‌اند رشد طبیعی خود را به دست آورند. موهای کاشته شده با موهای طبیعی تفاوت چندانی ندارد و فرد می‌تواند به راحتی آن‌ها را رنگ و کوتاه کند. در ماه دوازدهم خبری از ریزش مو نیست و فولیکول‌های مو در محل درست خود قرار دارند.

چطور موهای کاشت شده را پرپشت کنیم؟

تقویت مو پس از کاشت مو

بعد از کاشت مو برای اینکه بتوانید دوام و استحکام آن را بالا ببرید لازم است به تقویت موهای خود توجه داشته باشید. شاید کاشت مو تنها 50 درصد از ریزش مو جلوگیری کند، مراقبت و نگهداری از موهای کاشته شده هم می‌تواند تا 50 درصد از ریزش موها جلوگیری کند. باید با استفاده از راه و روش‌های مختلف نسبت به تقویت موهای خود اقدام کنید:

مراقبت های بعد از کاشت مو

 حتما به نکات مراقبتی که پزشک برایتان بازگو می‌کند توجه داشته باشید. توجه به این نکات مراقبتی علاوه بر اینکه ماندگاری موهای کاشته شده را افزایش می‌دهد، می‌تواند منجر به تقویت موهای شما شود.

مصرف مکمل های مو

 استفاده از مکمل‌های تقویت کننده، شوینده‌های مخصوص، ماسک موهای تقویت کننده و... می‌تواند در سلامت و رشد موها بعد از کاشت تاثیرگذار باشد.

دوری از استرس

دوری از استرس و اضطراب می‌تواند در رشد موها و جلوگیری از ریزش موها تاثیرگذار باشد. بعد از کاشت مو به هیچ عنوان خود را در معرض استرس و اضطراب قرار ندهید.

سبک زندگی سالم

 داشتن یک لایف استایل خوب می‌تواند در داشتن اندام زیبا و روحیه سالم تاثیرگذار باشد. سعی کنید علاوه بر استفاده از یک برنامه غذایی با کیفیت و مناسب با وضعیت جسمی خود، ورزش روزانه را در برنامه خود قرار دهید.

مزوتراپی موی سر

 با توجه به مقاله منتشر شده در کلینیک صدف، در رابطه با مزوتراپی سر: مزوتراپی مو یک روش مدرن شامل تزریق مستقیم داروها به پوست سر است. این تکنیک روی اپیدرم، بافت همبند پوست، گردش خون و سیستم ایمنی و حسی-عصبی تاثیر می‌گذارد و عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد. به تجربه ثابت شده است که این روش درمانی می‌تواند شکل‌های مختلفی از طاسی را درمان کند. با این حال، شواهد علمی کمی وجود دارد که نشان دهد این روش می‌تواند ریزش موها را از بین ببرد. ایده اصلی مزوتراپی موی سر این است که با تامین مواد مغذی، سلول‌های پوستی و فولیکول‌های مو بازیابی و تقویت شده و رشد موها تحریک شود. 

جمع بندی

کاشت مو در بیشتر مواقع یک عمل نتیجه‌بخش است که رضایت مراجعه‌کننده را به همراه دارد. اما در بعضی از موارد نادر، ممکن است فرد هیچ نتیجه‌ای از عمل کاشت موی خود مشاهده نکند و تراکم موهای سر او بعد از چند ماه هیچ تغییری نداشته باشد. ازجمله دلایل ناموفق بودن کاشت مو می‌توان به مواردی چون سن نامناسب، مراقبت نادرست، عدم مهارت پزشک و... اشاره کرد.

برچسب ها: پوست و مو
نظرات شما
پیشخوان