تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

دو نشانه مهم برای بورس

هرچند سرعت صعود بورس در هفته جاری کمی کاهش یافت و شاخص‌ کل بورس از ابتدا تا انتهای هفته روی ارقام ثابتی درجا زد، اما طی این هفته از یک طرف شاخص کل با معیار هم وزن قدرت گرفت و از طرف دیگر ارزش معاملات خرد افزایش یافت که هردو می تواند نشانه هایی از بازگشت اعتماد به این بازار باشد.

دلیل ریزش بورس

رویداد۲۴ در روز یکشنبه که نخستین روز معاملات بازار سرمایه در هفته جاری بود، شاخص کل روندی نزولی اما شاخص کل با معیار هم وزن روندی صعودی داشت. بر این اساس شاخص کل بورس در این روز  با ۷۴۸۸ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۵۰۴ هزار واحد سقوط کرد اما شاخص کل با معیار هم وزن ۹۸۳ واحد افزایش یافت و رقم ۴۰۲ هزار و ۴۱۴ واحد را ثبت کرد.

در روز یکشنبه، در این بازار ۵۴۴ هزار معامله به ارزش ۵۰ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال انجام شد.

بورس دوشنبه را سبزپوش پشت سر گذاشت؛ به طوریکه شاخص کل بورس با ۲۵۸۶ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز  ۳۱۱۲ واحد افزایش یافت و در رقم ۴۰۵ هزار و ۵۱۷ واحد ایستاد.

معامله‌گران این بازار در روز دوشنبه  ۵۳۲ هزار معامله به ارزش ۵۱ هزار و ۶۴۷ میلیارد ریال انجام دادند.

روند صعودی بورس در روز سه شنبه نیز ادامه داشت و در این روز شاخص کل بورس  با ۱۵ هزار و ۵۲۶ واحد صعود تا رقم یک میلیون و ۵۲۲ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم با رشدی ۴۷۹۶ واحدی به رقم ۴۱۰ هزار و ۳۱۰ واحد رسید.

در روز سه شنبه  ۶۳۴ هزار معامله به ارزش ۶۴ هزار و ۸۶۱ میلیارد ریال انجام شد.

بورس در روز چهارشنبه حرکتی پرنوسان داشت و هرچند برای صعود خیز برداشته بود اما نتوانست این روند را حفظ کند. در نهایت نیز شاخص کل بورس با ۱۴۳۴ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحد کاهش یافت. این در حالی است که شاخص کل بامعیار هم‌وزن با ۱۳۷۷ واحد افزایش به رقم ۴۱۱ هزار و ۶۸۹  واحد رسید. در این بازار ۶۸۵ هزار معامله به ارزش ۶۱ هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال انجام شد.

برخی بر این باورند که بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ از تورم و سایر بازارها عقب مانده و به همین دلیل میتواند مقصد پول های سهامداران باشد که البته برای این منظور نیاز به چند محرک مثبت مانند واگذاری سهام خودرویی ها، اخبار مثبت از مذاکرات سیاسی و... دارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس
نظرات شما
پیشخوان