تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

روستای شیشه گر کرمان

روستای شیشه گر کرمان از محله‌هایی تشکیل شده که به گسترش حاشیه نشینی در شهر کرمان دامن زده است. این منطقه از امتیازات یک روستا برخوردار نیست و مردم با مشکلات زیادی برای زندگی مواجه هستند.

روستای شیشه گر کرمان

رویداد۲۴ در گوشه گوشه شهر کرمان افراد سودجو هر کجا زمینی بدست آورده‌اند، با سوء استفاده از اعتماد مهاجران زمین‌ها را به بهانه آب و برق ارزان یا نبود عوارض شهرداری به آنها فروخته‌اند. حالا بعد از گذشت سال‌ها این زمین‌ها کنار هم به محله‌هایی تبدیل شده‌اند که به گسترش حاشیه نشینی در شهر کرمان دامن زده اند.

یکی از این مناطق حاشیه‌ای، روستای «شیشه‌گر» است. با اینکه این محل، روستا محسوب می‌شود نه امتیازات یک روستا را دارد و نه از خدمات شهری برخوردار است.

برق این روستا عاریتی و از کابل‌های مرکزی به صورت غیر مجاز به داخل روستا کشیده شده است. این کابل‌ها مانند تارهای عنکبوت درهم پیچیده‌اند و هر لحظه ممکن است کسی در این تارها گرفتار شود.

آب آشامیدنی سالم در این روستا در دسترس نیست و ساکنان این روستا آب آشامیدنی خود را از طریق دو تانکر آب که در ابتدا و انتهای روستا قرار دارند تامین می‌کنند. این تانکرها باید آب لازم برای استحمام و نظافت اهالی این روستا را هم تامین کنند.

اهالی این محله مشکلات دیگری هم دارند. آنها از حضور معتادانی می‌گویند که در خرابه‌ها و زمین‌های اطراف جمع می‌شوند و یا نگران سگ‌هایی هستند که بارها به آنها حمله کرده‌اند. اهالی روستا سال‌هاست در آرزوی ساخت مدرسه و زمین بازی برای فرزندانشان هستند. هنوز کوچه‌هایشان پلاک ندارند و نگهداری و پرورش گوسفند و اسب و سگ مشکلاتی برای ساکنان این محله ایجاد کرده است.

مردم این محله از مسئولان گلایه دارند و معتقدند که آنها فراموش شده‌اند. پوسترهای تبلیغاتی نمایندگان و شورای شهر در تمام محله دیده می‌شود و مردم از مسئولانی که فقط در دوره انتخابات به یاد آنها هستند، گله مندند. در تصاویر روز عکس هایی از روستای شیشه گر کرمان را ببینید.

منبع: ایسنا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان