تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

استراتژی بیمه سرمد برای سالی "بسیار پربازده"

پنج راهبردی که مدیرعامل بیمه سرمد برای سال جاری تعریف کرده ابعاد گوناگون فعالیت این شرکت را در اشکال درون و برون سازمانی پوشش می‌دهد و سیاست‌هایی را دربرمی‌گیرد که اجرای آن‌ها می‌تواند روزگاری متفاوت از آنچه در سال گذشته بر این شرکت رفت را رقم بزند.

استراتژی بیمه سرمد برای سالی

رویداد۲۴ واقعیت آن است که نگاهی به اخبار بیمه سرمد در 1400خورشیدی تصویری از یک سال پر تلاطم را ترسیم می‌کند با این حال انتصاب مدیرعامل جدید در اواخر همین سال بی‌اغراق اسباب تغییرات مثبتی را فراهم آورد که دامنه آن به سال 1401 نیز کشیده شده است.

یعقوب رشنوادی که از آذر ماه سال گذشته تاکنون مدیرعامل بیمه سرمد است برای سال جاری چند محور را به عنوان خط مشی شرکت تعریف کرده تا در پی اجرایی شدن این سیاست‌ها 1401 برای بیمه سرمد آن گونه که رشنوادی در نخستین جلسه شورای مدیران گفته، سالی بسیار پربازده باشد، اما این سیاست‌ها چیست و اجرای آنها چه دستاوردهایی به ارمغان می‌آورد؟

بیمه سرمد در سال 1401خورشیدی تقویت شبکه فروش را یکی از اهداف اصلی خود معرفی کرده است. تاکنون شرکت بیمه سرمد از طریق ارائه راه‌های گوناگون فروش که شامل انواع مدل‌های مرسوم فروش حضوری، تلفنی و اینترنتی می‌شود، تلاش شایسته‌ای در این امر داشته است، بنابراین از این پس برای ارتقای شبکه فروش و افزودن شمار بیمه‌گزاران خود باید به روش‌های نوآورانه روی بیاورد.

آنچه در این باب به ذهن نگارنده با توجه به رصد مستمر اخبار صنعت بیمه از جمله اخبار شرکت سرمد، می‌رسد این است که بیمه سرمد در ارائه نوآورانه بیمه‌نامه‌ها تاکنون عملکرد توانمندانه‌ای از خود نشان داده و این توانمندی را مبتنی بر شرایط روز و نیاز جامعه ظاهر می‌سازد اما به نظر می‌رسد آگاهی اعضای همین جامعه از اخبار منفی مرتبط با بیمه سرمد بیش‌تر از طرح‌های نوآورانه آن است، به طور مثال در روزهای شدت همه‌گیری کووید19، بیمه سرمد تنها شرکت پیشتاز صنعت بیمه کشور در طراحی و عرضه بیمه‌نامه کرونا و کروناپلاس بود، اما برای صاحبان کسب‌وکارها خبر ارائه چنین محصولی کم‌رنگ‌تر از حواشی مربوط به تغییرات مدیریتی این مجموعه در سال گذشته بود، این تنها یک مثال است برای شفاف‌سازی این واقعیت که طرح‌های بیمه سرمد باید بیش از این به جامعه هدف معرفی شود و حاصل این کار همان تقویت شبکه فروش است، اتفاقی که می‌تواند با به‌کارگیری راهکارهایی همچون افزایش ارتباط بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار و افزایش آگاهی بیمه‌گر نسبت به نیازهای روز مشتری روی دهد، به عبارت ساده‌تر امروز مشتریان بالقوه بیمه سرمد در سراسر کشور باید از شمار خدماتی که این شرکت می‌تواند به آنها ارائه دهد و اعتباری این شرکت در صنعت بیمه ایران از آن برخوردار است، آگاه شوند، رویدادی که حاصل آن گسترش شبکه فروش، افزایش شمار بیمه‌گذاران و در پی آن رشد درآمد و اعتبار شرکت بیمه سرمد است.

علاوه‌بر‌اینها، بیمه سرمد بنابر راهبردهایی که مدیرعامل آن برای سال جاری خورشیدی ارائه کرده برآن است تا تمرکز خود را بر ظرفیت بیمه‌گزاران بزرگش بالا ببرد؛ بانک صادرات ایران، سازمان تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاد دانشگاهی این بیمه‌گزاران کلان هستند. در این بین سازمان تامین اجتماعی که در اواخر سال گذشته به بیمه سرمد پیوسته پتانسیل شگرفی در گسترش شبکه فروش این شرکت دارد، شمار افراد تحت پوشش این سازمان زمینه پذیرش انواع بیمه‌‌نامه‌های شرکت سرمد را دارند و حاضرند در برابر دریافت خدمات پول بپردازند، کاری که در این مرحله باید صورت پذیرد آشنا کردن این مشتریان بالقوه با مزایای حاصل از دریافت پوشش بیمه‌هاست.

رشنوادی همچنین در فهرست سیاست‌های اتخاذشده به ترمیم ساختار مالی شرکت، مولدسازی دارایی‌ها، حفظ پرتفوی و افزایش آن از طریق خرده‌فروشی اشاره کرد. افزایش تمرکز بر خرده‌فروشی راهکار درستی است که بیمه سرمد برای توسعه شبکه فروش که پیش‌تر به آن پرداخته شد، برگزیده است.

ایجاد تغییرات مثبت در ساختار مالی مجموعه که به طور مستقیم برند و هویت شرکت را تقویت می‌کند، دستاورد دیگری است که مدیرعامل بیمه سرمد در سال 1401 دستیابی به آن را سرلوحه عملکرد کارکنان این سازمان قرار داده است.

رشنوادی برای سال جاری بر استفاده از کسب‌وکارهای دیجیتال نیز تاکید داشته است، همان فضای مجازی آمیخته با دنیای واقعی که البته عملکرد بیمه سرمد نشان از آن دارد که این شرکت تاکنون نیز از اقتضائات کسب‌وکار در این فضا غافل نبوده است؛ عرضه خدمات الکترونیک و ارائه اپلیکیشن بیمه سرمد اقداماتی است که تاکنون در این زمینه صورت گرفته و تمرکز بیشتر بر ارتقای آنها می‌تواند حضور این شرکت را در فضای مجازی پررنگ‌تر از قبل کند آن هم در شرایطی که رقبای بیمه سرمد برای ارائه محصولات خود در این فضا از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنند

و در نهایت اصلاح ساختار سازمانی و سرمایه انسانی شرکت بیمه سرمد آخرین موضوعی است که یعقوب رشنوادی بر اجرای آن در سال 1401 تاکید دارد. قریب به یک دهه از آغاز به کار بیمه سرمد می‌گذرد و این شرکت براساس چشم‌اندازی که برای خود تعریف کرده می‌خواهد به برندی معتبر و قابل‌اعتماد تبدیل شود، به گونه‌ای که هر خانواده ایرانی یک پوشش بیمه‌ای از سرمد داشته باشد، با این تفاسیر عملکرد کارکنان آن در رده‌های مختلف تاثیر بسزایی در نیل به این هدف دارد. همان گونه که تغییر مدیرعامل در سال گذشته سرآغازی برای جبران آسیب‌های گذشته بود، اعمال اصلاحات در رده‌های دیگر شغلی نیز می‌تواند تقویت‌کننده رویه جاری باشد.

برچسب ها: بیمه سرمد
نظرات شما
پیشخوان