تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

آغاز حج تمتع ۱۴۰۱ از ۲۵ خرداد/ شروع ثبت‌نام زائران در نیمه اردیبهشت ماه‌

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ۱۵ ذیقعده برابر ۲۵ خرداد تاریخ آغاز حج ۱۴۰۱ است، گفت: در دهه دوم اردیبهشت ماه ثبت نام از متقاضیان انجام می‌شود.

آغاز حج تمتع

رویداد۲۴ جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز برگزار شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت بر پیگیری و تلاش مضاعف برای آماده‌سازی شرایط ثبت‌نام و اعزام زائران بیت‌الله الحرام تأکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب بر الزام به مشارکت مدیران کاروان‌های زیارتی درجلسات توجیهی تأکید کرد و گفت که حضور مستمر در جلسات توجیهی افزون بر بهره‌مندی خود آنان، سبب ارائه خدمات بهتر به زائران می‌شود.

وی همچنین از آقای مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خواست که با توجه به ضرورت انجام آزمایش pcr برای اعزام به حج، برای تقویت ایمنی زائران تدابیری اندیشیده شود.

گزارش آخرین اقدامات انجام گرفته در حوزه اسکان، پشتیبانی، تغذیه، حمل و نقل، بهداشت و خدمات پزشکی ویژه زائران بیت‌الله الحرام و نیز فعالیت‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات زیارت عتبات و ارائه خدمات بهتر به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در این جلسه ارائه شد.

اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه از زمان ثبت نام زائران بیت‌الله الحرام برای حج 1401 خبر داد و گفت: ثبت‌نام از متقاضیان در دهه دوم اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تعیین سهمیه نهایی حج از تخصیص سهمیه استانی و تعیین تعداد کاروان‌های هر استان خبر داد و گفت: تعداد افراد مشمول تشرف با توجه به سن اعلامی در سامانه مسار (سن زیر 65 سال) و حفظ وضعیت ثبت نام در سال 99 مشخص شده ‌است.


بیشتر بخوانید: افزایش زائران حج با کاهش محدودیت‌های کرونایی


معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به الزامی بودن واکسیناسیون حجاج برای ورود به کشور عربستان اظهار داشت: براساس اطلاعات وزارت بهداشت شماری از واجدین شرایط ثبت نام یا واکسن کرونا تزریق نکرده و یا یک دوز آن را تزریق کرده‌اند که تا شرط واکسن را کامل نکنند، امکان رزرو کاروان ندارند.

رضایی این مطلب را هم خاطرنشان کرد که رایزنی‌های لازم برای انجام واکسیناسیون زائران و نیز انجام تست pcr در مراکز مورد تأیید، صدور کارت و برگزاری جلسات هماهنگی در بخش بهداشت و درمان انجام شده است.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با سازمان هواپیمایی، 15 ذیقعده برابر با 25 خردادماه را به عنوان زمان آغاز عملیات حج تمتع 1401 و 29 ذیحجه مصادف با 7 مرداد ماه را پایان زمان عملیات حج عنوان و ابراز امیدواری کرد که عملیات حج مطابق برنامه تنظیم شده اجرایی شود.

وی خواستار اعلام سرفصل‌های آموزشی از سوی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری شد تا تعداد جلسات آموزش حضوری که نیاز است به مدیران استان‌ها ابلاغ و در کنار آن جلسات آموزش مجازی و وبیناری هم برگزار شود.

در پایان این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یاد مرحوم آیت‌الله ری شهری را گرامی داشت و خدمات وی را در امر حج و زیارت و مهندسی آن بی‌بدیل خواند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حج و زیارت ، مکه
نظرات شما
پیشخوان