تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

«گل آویشن» کارآگاهان پلیس را به قاتل رساند

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت از کشف راز جنایتی هولناک در جنوب تهران با سرنخ گل آویشن خبرداد.

اخبار حوادث

رویداد۲۴ سرهنگ مرتضی نثاری، به تشریح جزئیات این جنایت هولناک پرداخت و گفت: حدود ۱۰ روز پیش همسایگان یک واحد مسکونی در محدوده شهرستان ری با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و از استنشاق بوی بسیار بد از یکی از منازل اطراف خود خبر دادند. این افراد به پلیس گفتند که هرچه به مقابل در این واحد مسکونی مراجعه کرده‌اند صاحبخانه پاسخی به آنان نداده است.

وی با بیان اینکه با حضور ماموران در محل و ورود به خانه، آنان با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند، گفت: ماموران با جسدی کاملا مثله شده که سر، دست و پای آن جدا شده و امعا و احشای آن داخل یک کیسه پلاستیکی ریخته شده بود، مواجه شدند. بلافاصله موضوع به بازپرس ویژه قتل اطلاع داده شد و با دستور بازپرس تیمی از ماموران معاونت مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل حاضر شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

نثاری با بیان اینکه سر، دست و پاهای جسد در محل نبود و احتمالا توسط قاتل یا قاتلان از منزل  خارج شده بود، گفت: بوی نامناسب نیز نشان می‌داد که چند روزی از جنایت گذشته است. در این شرایط ماموران اقدام به بررسی فضای داخل خانه کردند. شواهد نشان می‌داد که قاتل یا قاتلان اثری از خود باقی نگذاشته بودند. همچنین نشانه‌هایی از تخریب در یا ورود زوری به منزل مقتول نیز مشاهده نشد که این موضوع احتمال آشنا بودن قاتل با مقتول را افزایش داد.

گل آویشن اولین سرنخ
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده دشواری‌هایی برای کارآگاهان داشت، گفت: در بررسی دقیق‌تر محیط مقادیر گل آویشن در محل مشاهده شد و کارآگاهان با همین سرنخ اقدامات خود برای یافتن قاتل یا قاتلان را آغاز کردند. در جریان این موضوع ماموران متوجه یک واحد عطاری در این محدوده شده و در تحقیقات انجام شده نیز متوجه شدند که اخیرا جوانی اقدام به خرید گل آویشن از این واحد صنفی کرده است.  

وی ادامه داد: این جوان که ساکن همان محله بود، مورد شناسایی و با احضار به مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفت که درآنجا اقدام به بیان اظهارات ضدونقیض کرد و سرانجام پرده از راز جنایت خود برداشته و اقرار کرد که به دلیل مسائل منکراتی و اخلاقی مقتول را که حدود ۴۰ سال سن داشته و چندین سال از او بزرگتر بوده است، با ضربات چاقو به گردنش به قتل رسانده و سپس جسدش را مثله مثله کرده است.

نثاری افزود: متهم سپس اجزای جسد را در کیسه های زباله قرار داده و به داخل سطل های زباله انداخته است و آخرین بخش از آن نیز در خانه باقی مانده بود که دستگیر شد. در حال حاضر باقی تکه‌های جسد پیدا نشده اما پیگیری‌ها برای یافتن آن ادامه دارد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه رسیدگی به ابعاد مختلف این پرونده ادامه دارد، گفت: متهم که فاقد سابقه کیفری است، در بازداشت به سربرده و تحقیقات از وی همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار حوادث
نظرات شما
پیشخوان