تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

مشکلات کشور به خاطر عملکرد دولت روحانی است!/ سه ماه دیگر باید به رئیسی فرصت داد

اردشیر مطهری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید: وقتی بین مردم حاضر می‌شوم، مورد انتقادم، آن هم، به واسطه وضع موجود. تا جایی که بشود گلایه‌های آن‌ها را گوش می‌دهم و سعی می‌کنم مرهم دردشان باشم، ولی واقعاً رفتار‌های این‌چنینی هم دیگر جواب نمی‌دهد و مردم حرف ما را نمی‌پذیرند.

اردشیر مطهری نماینده مجلس

رویداد۲۴ محمد آیتی: برخلاف وعده‌های انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی، همچنان خبری از بهبود معیشت مردم و رونق اقتصادی نیست. یکدستی مجلس و دولت نیز باعث شده کمترین نظارت روی دولت باشد. هیات رییسه مجلس هم همکاری تمام و کمالی را با دولت در پیش گرفته که این موضوع در جلوگیری طرح‌های استیضاح وزرای اقتصادی قابل مشاهده است. اما این حمایت‌ها تا کی ادامه دارد؟ این سوالی است که اردشیر مطهری نماینده گرمسار در مجلس یازدهم به آن پاسخ داده است. او معتقد است افزایش نجومی قیمت کالا‌ها اصلاً قابل دفاع نیست و نمی‌توان وضعیت کنونی را توجیه کرد. او به رویداد۲۴ می‌گوید: عوامل زیادی در تورم و گرانی‌های اخیر تاثیرگذار بوده است که یکی از آن‌ها، فشل بودن دولت قبل و بدهی‌های انباشته‌شان بود. از این‌رو اعتقاد دارم جا دارد سه ماه دیگر هم به دولت فرصت داد تا شرایط را بهبود ببخشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: مجموعه اقتصادی دولت باید هرچه سریع‌تر فکری اساسی برای جلوگیری از وضع نابسامان اقتصادی کشور کند. مردم کف خیابان شاهد تغییر لحظه‌ای قیمت‌ها هستند و حتی اگر این افزایش‌ها، ریشه در فشل بودن دولت قبل یا بالا رفتن قیمت‌های جهانی هم داشته باشد، باز هم، «توجیه» ندارد.


بیشتر بخوانید: بیشتر بخوانید: سرنوشت ۸۰ میلیون ایرانی در دست چه کسانی است؟


نماینده گرمسار اظهار داشت: نگاه مردم، به تصمیمات افرادی است که به لحاظ قانونی، تصمیم‌ساز هستند. این افراد باید در میدان باشند و در نهایت با عملکردشان، باری از دوش مردم را بردارند که اگر این کار سریع‌تر صورت نگیرد، روز‌های آتی، مشکلات به مراتب بیشتر و بدتر از وضعیت فعلی خواهد شد.

مطهری با اشاره به اینکه مجموعه اجرایی دولت باید در میدان باشند و با مردم صحبت کنند، گفت: این رویکرد، روندی برای همه فصول است. هیچ مسئولی نباید از اینکه بین مردم باشد و مرتباً در مقام پاسخگویی قرار بگیرد، فراری باشد؛ امروز، دسترسی مردم به مسئولان برای اینکه حرف و گلایه‌هایشان را بزنند، کم است.

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان یادآور شد: مجلس با هیچ‌کس تعارف ندارد. اسم این مجلس را مجلس انقلابی گذاشتند، یعنی باید منطق داشت و کار‌ها را معقول جلو برد. بنده وقتی بین مردم حاضر می‌شوم، مورد انتقادم، آن هم، به واسطه وضع موجود. تا جایی که بشود گلایه‌های آن‌ها را گوش می‌دهم و سعی می‌کنم مرهم دردشان باشم، ولی واقعاً رفتار‌های این‌چنینی هم دیگر جواب نمی‌دهد و مردم حرف ما را نمی‌پذیرند. امروز، باید فقط گفت آهای مردم این مجلس و دولت انقلابی که بر سر کار آمد، حاصلش، کنترل بازار و قیمت‌ها شد؛ اگر غیر از این باشد، مردم حرفی را از ما نمی‌پذیرند.

وی در ادامه بیان کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات معیشتی مردم، به عملکرد وزارت‌های صمت و جهاد کشاورزی برمی‌گردد. به طور مثال، در همین رابطه، ما درخواست تحقیق و تفحص از مجموعه مدیریتی شهرک‌های صنعتی را داشتیم. این مجموعه‌ها باید زودتر به خودشان بیایند و اوضاع را به نفع مردم تغییر دهند. امروز نمی‌شود در کشور فعالیت کرد و گفت «به به و چه چه»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: از آقای رئیسی خواهش دارم روندی را دنبال کند که خیل عظیمی که در انتخابات به او رای دادند یا اساساً در انتخابات شرکت کردند، دچار بی‌اعتمادی نشوند. اتفاقاً این دولت باید کاری کند که اعتماد‌های از دست‌رفته گذشته هم برگردد تا بارقه‌های امید در کشور زنده شود.

مطهری در پاسخ به این پرسش که با وجود تحریم‌ها، اقتصاد ایران درست‌شدنی است؟ گفت: با وجود تحریم‌ها، همه مشکلات کشور را می‌توان حل کرد. تحریم‌ها یک فرصت است. ما تا چند ماه پیش، ۲۰۰ هزار بشکه نفت در روز می‌فروختیم و اکنون این رقم به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه رسیده است. پول این فروش، نقد به دست ما می‌رسد و از طرفی، برخی پول‌های بلوکه‌شده ما هم آزاد شده است. چرا اثرات این اتفاقات بر سر سفره مردم دیده نمی‌شود؟ مردم ما با نظام مشکل ندارند و گلایه‌ها به خاطر مشکلات معیشتی و بیکاری است. از این‌رو از آقای رئیسی که سید اولاد پیامبر است استدعا دارم زحمت بکشند بخشی از این پول‌ها را سر سفره مردم بیاورند تا اثرات آن دیده شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
4
0
مشکلات کشور 100درصد فقط به خاطر عملکرد اهانت های و خیانت های دولت روحانی است!
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
0
0
افراد از ناتوانی، اهانت ها و خیانت های دولت حسن روحانی 8 سال دفاع و حمایت و استقبال کردن درمورد مشکلات امروز پاسخگو و جوابگو باشند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
0
5
طبق گفته ها و محاسبات خودتون (نه دیگران) تو این هفت هشت ماه آزادسازی پولهای بلوکه شده و افزایش قیمت نفت اونقدری بود که بدهی های انباشته دولت قبل پرداخت بشن و مازاد هم داشته باشین پس زیادی بی عرضه گی خودتونو لاپوشانی نکنید رییسی منتخب مردم نبود که بفکر ملت بیفته اداره کشور ۴۴ ساله تو شرایطی هست که صدتا مثل امیر کبیر هم سر کار بیان هم دارای اختیارات بهبود بخشی به اوضاع اقتصادی نخواهند بود گرفتین چی گفتم؟؟ بحث اختیارات هست نه قدرت !!!
شاید کسی مثل خاتمی پیدا بشه که کابینه ای بچینه که قدرت ترمیم اوضاع رو داشته باشه ولی کلا هیچ رییس جمهور یا رییس مجلس یا قضاییه دارای همچین اختیاراتی نیست نمیخوان هم داشته باشن بحث غارت در میون هست همه برنامه ها نه بر مبنای نحوه بهبود بخشی به اوضاع مردم بلکه بر پایه و اساس چپاول بیت المال هستش کسی که هدفش جز این بود خط خورده و جایی در مسند حتی آبدارچی سازمانهای ایران نداره
وگرنه چنین کشوری چهار فصل با این منابع طبیعی غنی و موقعیت استراتژیک جغرافیایی و سیاسی الان بایس حداقل به عنوان یه قدرت اقتصادی منطقه ای ظاهر میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
0
3
یعنی الان شش ماه هست مسولان روحانی تو ایران خودرو و سایپا سمت دارند

مقصر ۴۳نهاد. است که بدون کار مفید از مجلس بودجه میگیرند برای اینکه برای بقا حکومت تبلیغ کنند شما هنوز نفهمیدید راز بقا اسلام و انقلاب مردم هستند که ۴۳نهاد که پول بگیرند و تبلیغ کنند
.مقصر ستاد اجرایی کمیته امداد بهزیستی و دفتر امام رضاهستندداینقد چاق پرورار شدن. اما فقر زادیی نگردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
0
1
چرا سه ماه چهل سال یا چهارصد سال
ی بدبخت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
0
3
اولا وضعیت دولت قبل رو شما انقلابیها درست کردید الان هم موقع بریز بپاش برای نیروهای انقلابیست این چهل سال بجز دزدی ودروغگویی چکار کردید مردم متوجه همه چی هستن روز انتقام نزدیگه آقای مردم دوست
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
0
2
لطفاً از خواب بیدار بشید"" آقای رئیسی دوسال قبل از انتخابات رئیس بوده که تونست جلوی تمامی احکام دولت آقای روحانی رو بگیره علی الخصوص در انتخابات مجلس خودی و برجام "" ایشون الانه سال سوم ریاستشو داره انجام میده نه ماه دهم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان