تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

بارش ۱۵ سانتی‌متری برف در توچال تهران

مدیرعامل شرکت تلکابین توچال گفت: شب گذشته در مجموعه توچال شاهد بارش برف و باران بودیم که میزان بارش برف ۱۵ سانتی‌متر بود و در ایستگاه‌های پایین‌تر نیز بارش شدید باران را داشتیم.

بارش برف توچال تهرانرویداد۲۴ روح‌الله امداد مدیرعامل شرکت تلکابین توچال اظهار کرد: شب گذشته در مجموعه توچال شاهد بارش برف و باران بودیم که نهایتا ۱۵ سانتی متر حجم بارش برف بوده و در ایستگاه های پایین تر شاهد بارش شدید باران بوده‌ایم و که هیچ مشکل خاصی و خسارت جانی و مالی نداشتیم.

وی گفت: فعالیت پیست اسکی توچال با توجه به بارش برف بسیار خوبی که داریم و میزان برفی که در ایام گذشته با استفاده از پیستکوب دایر است و پیست استاندارد می‌باشد که اگر طی روزهای آینده هوا گرم نشود تا اواسط خرداد ماه پیست اسکی دایر می‌باشد.

مدیرعامل شرکت تلکابین توچال بیان کرد: توچال یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد است و ما در این مجموعه ورزشی شاهد ۳ درجه دمای متفاوت هستیم که در ایام زمستان در ایستگاه اول دمای منفی ۲ درجه و در ایستگاه پنجم دمای مفنی ۱۱ درجه و در ایستگاه هفتم دمای منفی ۳۰ درجه را تجربه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر این مجموعه خوب معرفی شود هم در جذب توریست های خارجی و هم برای استفاده از عموم مردم مفید است گفت: مقام معظم رهبری اختصاصا راجب توچال فرمودند که توچال یک نعمت الهی برای مردم است و همه باید کمک کنیم تا هرچه بیشتر مردم به سوی ورزش تشویق شوند.

به گزارش فارس، توچال قلّه‌ای در شمال استان تهران است که بلندای آن ۳٬۹۶۳ متر از سطح دریاست و بخشی از دامنهٔ رشته‌کوه البرز می‌باشد. دامنهٔ جنوبی توچال در مجاورت شهر تهران و قلّهٔ آن نیز مشرف به این شهر است. این قلّه در جنوب منطقهٔ کوهستانی البرز مرکزی و بر روی خط‌الرأس شرقی - غربی واقع شده‌است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان