تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

هیچ عقد اخوتی با دولت رئیسی نبسته‌ایم/ استیضاح وزیر صمت تا چند روز دیگر اعلام وصول می‌شود

معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار می‌گوید: زمانی که ما به دولت دادیم، بی‌نهایت نیست. صبر مردم هم حدی دارد. حس کنیم، رویکرد‌ها به سمت نفع مردم نباشد، به صورت جدی وارد عمل خواهیم شد. البته در روز‌های آتی، استیضاح یک وزیر دولت سیزدهم که احتمالاً آقای فاطمی‌امین وزیر صمت باشد، اعلام وصول خواهد شد.

معین الدین سعیدی

رویداد۲۴ محمد آیتی: روز‌ها به تندی برای دولت سیزدهم می‌گذرد و تنها سه ماه دیگر تا یک‌سالگی دولت سیدابراهیم رئیسی باقی است و آن چیزی که مردم را در کنار کوچک‌شدن روزانه سفره‌هایشان نگران کرده است، نبود برنامه توسط دولت برای آینده‌ای بهتر است که این اتفاق، دیوار بی‌اعتمادی بین دولت و مردم را بلندتر از همیشه کرده است. معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس یازدهم در تحلیل این شرایط می‌گوید آقای رئیسی گفتند ما دولت محرومین هستیم و تمرکز و اولویت اصلی ما، رسیدگی به دهک‌های پایین جامعه است، اما با وجود برخی تلاش‌ها، عملاً خروجی کار «عدم انسجام تیم اقتصادی دولت» را نمایان می‌کند. او به رویداد۲۴ می‌گوید: اکنون ۹ میلیون خانوار ایرانی زیر خط فقر هستند و به نظر، اینکه دولتمردان می‌گویند تا پایان سال ۱۴۰۱ فقر را ریشه‌کن می‌کنند، چه بسا منظورشان این باشد که فقیر را ریشه‌کن کنند، چراکه با رویکرد‌های که اکنون شاهد همین مسئله هستیم که با تورم لجام‌گسیخته و افزایش چندباره کالا‌های اساسی، عملاً این مردم هستند که باید هر روز سفره خود را نسبت به روز گذشته کوچک کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: افزایش عجیب و غریب برخی کالا‌ها مثل، برنج، سبزی و صیفی، گوشت و اکنون نان، مردم را به شدت نسبت به آینده نگران کرده است. بنا به آماری، میانگین استفاده از گوشت قرمز، به چهار کیلوگرم در سال رسیده که این رقم نسبت به گذشته، تقریباً یک‌سوم شده است. این اتفاقات نشان می‌دهد که دولت نتوانسته به شعار‌های که داده بود، جامه عمل بپوشاند.

سعیدی تصریح کرد: عدم‌انسجام تیم اقتصادی دولت، بحث حذف ارز ترجیحی و شوکی که به تبع آن به بازار وارد شد و اینکه دولت نتوانست راهکاری را برای آن جایگزین کند، بیمار بودن ساختار اقتصادی کشور، اقتصاد دولتی و زیاده‌خواهی دولت در حوزه استقراض از بانک مرکزی و در کنار این‌ها، جنگ روسیه و اوکراین که قیمت غلات را در جهان ۱۲۵ درصد افزایش داده است، کار اداره اقتصاد ایران را سخت‌تر از گذشته کرده است.

وی در پاسخ به اینکه برخی معتقدند مجلس با دولت مماشات می‌کند و همچنان حاضر نیست روی به استیضاح وزرا بیاورد، گفت: مجلس در کنار اینکه همراه و همگام با دولت برای اجرای برنامه‌هایش هست، اما هیچ عهد اخوتی را با دولت نبسته است. این انتظار که مجلس در همان ماه‌های ابتدایی کار دولت، روی به تقابل بیاورد هم، انتظاری بیجا بود. ما به دولت زمان دادیم و انتظار هم داریم براساس فرصتی که داده شده است، دولت رویکردهایش را به سمتی ببرد که شرایط معیشتی مردم، بهتر شود، در غیر این صورت مجلس از اهرم‌های قانونی خود استفاده خواهد کرد.

نماینده چابهار در ادامه عنوان کرد: زمانی که ما به دولت دادیم، بی‌نهایت نیست. صبر مردم هم حدی دارد. حس کنیم، رویکرد‌ها به سمت نفع مردم نباشد، به صورت جدی وارد عمل خواهیم شد. به نظرم شاید زمان آن رسیده باشد که دولت خودش روی به تقویت تیمش بیاورد که اگر این‌طور نباشد، ما پس از گذشت ۹ ماه از عمر دولت سیزدهم می‌توانیم بررسی جدی داشته باشیم تا ببینیم رویکرد کدام وزرا متناسب با شعار دولت نبوده تا اقدامات بعدی را انجام دهیم. اکنون تعطیلات عید فطر هم به اتمام رسیده و تصور می‌کنم در روز‌های آتی، استیضاح یک وزیر دولت سیزدهم که احتمالاً آقای فاطمی‌امین وزیر صمت باشد، اعلام وصول شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
0
3
از این اراجیف بسیار گفته اید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
0
2
احمق ها وزیر عوض کردید ..
ایدیولوژی وزارت را که از بیرون دیکته می‌شود را هم میتوانید عوض کنید ..مردم ایران هر تیم حرفها نمیشوند
مش قربون
|
Netherlands
|
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
0
1
آقای معین الدین سعیدی همین مماشاتی که قالی باف و حامیان او در مجلس با دولت رئیسی مبنی بر عدم وصول درخواستهای استیضاح وزاری رئیسی نشانگر این بود که هیچ عهد اخوتی را با دولت نبسته اید.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان