تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

غلامرضا مصباحی‌مقدم: سهمیه‌بندی کوپنی بزرگترین خدمت دولت به مردم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کالا‌های اساسی ولو به صورت سهمیه بندی با قیمت قبلی باید به دست مردم برسد، اگر این اتفاق بیفتد بزرگترین خدمتی است که دولت به مردم کرده است.

غلامرضا مصباحی‌مقدم: سهمیه‌بندی کوپنی بزرگترین خدمت دولت به مردم است

رویداد۲۴ نامه نیوز نوشت: دولت با شعار مبارزه با رانت و فساد موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ را دنبال می‌کند، اما روشی که در پیش گرفته صدای اصولگرا و اصلاح طلب را درآورده است.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم درباره روش دولت سیدابراهیم رئیسی برای حذف ارز ۴۲۰۰ گفت: خبرگان و نخبگان اقتصادی درباره ضرورت حذف ارز ۴۲۰۰ اجماع دارند، ولی اینکه چگونه و چطور این کار انجام شود، اختلاف نظر بین صاحب نظران وجود دارد.

وی  افزود: منافع وجود این ارز فقط در جیب چند واسطه -که واردات کالا‌های اساسی را انجام می‌دادند- می‌رفت و حالا دولت با حذف این ارز فساد و رانت موجود در تخصیص این ارز را از بین می‌برد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به افزایش قیمت کالا‌های اساسی بر اثر حذف ارز ۴۲۰۰ اظهار کرد: دولت باید راهکاری در حمایت از معیشت مردم داشته باشد که آثار زیان بار حذف ارز ترجیحی شامل حال عامه مردم به ویژه دهک‌های درآمدی متوسط به پایین نشود.


 بیشتر بخوانید: اکنون ۱۵ میلیون ایرانی در فقرمطلق و نیازمند نان شب هستند/ تا زمانی که در تحریم هستیم وضعیت همین است


وی ادامه داد: کالا‌های اساسی ولو به صورت سهمیه بندی با قیمت قبلی باید به دست مردم برسد، اگر این اتفاق بیفتد بزرگترین خدمتی است که دولت به مردم کرده است. نظیر این را در دوران جنگ تحمیلی داشتیم که دولت وقت با ارائه کوپن و سهمیه بندی کالا‌های اساسی را به صورت یک قیمت در سراسر کشور به مردم می‌رساند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: این کار دولت برای مردم در دوره جنگ تحمیلی خیلی قابل توجه بود، چون هدف آن بود که مردم دو رنج جنگ و بی ثباتی قیمت‌ها را با هم تحمل نکنند. البته آن زمان خرید و واردات کالا‌های اساسی نیز با خود دولت بود، اما الان روش تغییر کرده، اما نتیجه همان نتیجه خواهد بود.

مصباحی مقدم ادامه داد: روش کار دولت را برای حذف ارز ترجیحی تأیید می‌کنم و معتقدم دولت کاملا آگاهانه پیش می‌رود، این روش موجب می‌شود که تا حدود زیادی آرامش خاطر برای مردم به وجود آید و این احساس به آن‌ها دست دهد که ضرورت زندگی شان را با ثبات قیمت‌ها می‌توانند دریافت کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
3
چقدر خدمات بزرگ ! کوچک شده
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
1
وقتی بزرگترین خدمت یک دولت ونظام به مردمش کوپنی کردن اجناس باشد باید متوجه شد که در ذهن مسئولین آن حکومت چه می گذرد وچه آینده شومی برای مردم تجسم کرده اند وصد البته قبل از هر کس دیگری این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند با این نوع از حکومت ومسئولین چگونه برخورد کنند سکوت اختیار کنند چنانکه تاکنون عمل کرده اند ویا حکومت را زیر زبر کنند ونظامی در شان تمدن ایرانی ایجاد نمایند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
1
صد رحمت به سنگ پای قزوین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان