تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

تصورات غلطی که در مورد خیانت وجود دارد

مشاوره حقوقی آنلاین؛ بسیاری از مردان فکر می‌کنند با زدن تهمت خیانت به همسر خود می‌توانند حقوق مالی زن مانند نفقه و مهریه وی را پرداخت نکنند. از آن طرف زنان تصورات نادرستی در مورد حضانت فرزندان و غیره هنگام خیانت همسرشان دارند.

مجازات خیانت

رویداد۲۴ امروزه تصورات بسیار غلطی پیرامون مسئله خیانت و احکام آن در دادگاه وجود دارد. خصوصا در زمانی‌که زوجین به اختلاف رسیده‌اند و قصد جدایی از یکدیگر دارند. 

خیانت به همسر

طبق قانون زمانی می‌توان حکم به خیانت فرد داد که توسط یکی از زوجین عمل زنا صورت گرفته باشد و ثابت شود. همچنین گاهی ممکن است عملی منافی عفت سر زده باشد که از سوی قاضی نشان‌دهنده خیانت به همسر است.

مجازات خیانت به همسر چیست؟

به طور کلی مجازات رابطه نامشروع یا همان خیانت به شوهر، تا ۹۹ ضربه شلاق است. در این مورد قاضی اختیار دارد میزان شلاق را با توجه به بررسی‌های به عمل آورده و بسته به اوضاع و احوال خیانت به شوهر، کمتر یا بیشتر کند.

تعدادی از تصورات نادرست پیرامون مهریه

یکی از تصورات رایجی که در مورد خیانت وجود دارد آن است که اگر خیانتی از جانب زوجه اتفاق بیوفتد به وی مهریه تعلق نمی‌گیرد. این تصور کاملا غلط است و اثبات خیانت ارتباطی به مهریه ندارد. مهریه حق زن است و این مسئله ربطی به کیفیت زندگی و اختلافات بین زوجین ندارد. متاسفانه امروزه با توجه به زیاد شدن مسئله طلاق و پرداخت مهریه بسیاری از آقایون با همین تصور نادرست برای همسر خود پاپوش درست می‌کنند. این افراد با ساختن موقعیت‌های ساختگی که ایجاد می‌کنند به همسران خود تهمت ناروا می‌زنند. نکته‌ای که باید به آن توجه شود آن است این اقدامات علاوه‌بر آن که خلاف اخلاقیات است بلکه مردان به هدف خود نمی‌رسند.

از نکاتی که آقایون باید توجه کنند آن است که خیانت زن مرد را حتی از پرداخت نفقه نیز معاف نمی‌کند. نفقه یکی از حقوق مالی زن است که تا زمانی‌که وی از همسر خود تمکین می‌کند باید به وی پرداخت شود. همچنین اثبات خیانت تنها نمی‌تواند حق اجرت‌المثل را از زن سلب کند.

از تصورات غلطی که در موضوع خیانت برای افراد پیش می‌آید آن است که خیانت بر روی خضانت فرزندان تاثیر می‌گذارد. در رابطه با ای موضوع باید گفت خیانت ارتباطی با حق حضانت فرزندان ندارد و هر یکی از زوجین هر چند خیانتکار حق ملاقات با فرزند خود را دارند. تنها زمانی این حق از یکی از والدین سلب می‌شود که اثبات شود ملاقات آن‌ها با فرزندان برای وی مشکلاتی به وجود می‌آورد. در واقع یعنی یکی از والدین صلاحیت اخلاقی برای حضانت فرزند خود ندارد. در این‌صورت از فرد مذکور حضانت سلب می‌شود و این موضوع ارتباطی به خیانت ندارد.

منبع: مجله دلتا

برچسب ها: مشاوره حقوقی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان