تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

اپلیکیشنی که کاربران را برای مرگ آماده می‌کند

تیمی از توسعه‌دهندگان مالزیایی و اروپایی برنامه‌ای را طراحی کرده‌اند که هدف آن آماده‌سازی انسان‌ها برای مرگ است. در واقع این برنامه قصد دارد تا مرگ را از یک موضوع تابو جدا کند و آن را طبیعی جلوه دهد.

اخبار تکنولوژی

رویداد۲۴ این برنامه که Bereev نام دارد، در وب‌سایت خود توضیح می‌دهد که هدف اصلی، تغییر اساسی و تکامل شیوه برخورد انسان‌ها با مرگ است. با این وجود، خدمات آن‌ها به سه دسته «خوداندیشی»، «جلسات گفتگو» و «آماده‌سازی» تقسیم می‌شود. در این دسته‌بندی‌ها ابتدا افراد از مرگ خودشان در آینده مطلع می‌شوند. سپس درباره ترس‌هایشان از مرگ با آن‌ها صحبت می‌شود و درنهایت مراحل آماده‌سازی توسط Bereev انجام خواهد شد.

برای ساخت این برنامه، پرسشنامه جذابی تحت عنوان Death Convo Game راه‌اندازی شده که در آن شرکت‌کنندگان باید به 31 سوال در مورد مرگ در تمام روزهای ماه پاسخ دهند.

بازی و اپلیکیشن از طریق سوال‌های خود، پیش‌فرض‌های کاربران را درباره مرگ به چالش می‌کشند. کاربران مانند تصویر بالا هر روز با یک سوال جدید مواجه خواهند شد که دیدگاه آن‌ها درباره مرگ را مشخص می‌کند. به عنوان مثال، از جمله سوال‌های پرسشنامه می‌توان به «دوست دارید چگونه به یاد آورده شوید؟» یا «چه زمانی بیشتر احساس زنده بودن می کنید؟» اشاره کرد.

نحوه شکل‌گیری برنامه آماده‌سازی مرگ
بنیانگذار Bereev در وب‌سایت خود نحوه شکل‌گیری آن را به این صورت توضیح می‌دهد:

«همه چیز از چند سال پیش شروع شد، زمانی که مادربزرگم را در اثر یک حمله ناگهانی ذات‌الریه از دست دادم. پذیرش مرگ او بسیار سخت بود، زیرا به عنوان نقطه اتکا خانواده و منبعی از مهربانی و عشق شناخته می‌شد.»

«ایزومی اینوئه»، بنیانگذار استارتاپ در ادامه توضیح می‌دهد که چهار ماه بعد، پدربزرگ خود را نیز به دلیل سرطان پاروتید مرحله 4 از دست داد. او در این اتفاقات متوجه شده که زمانی می‌توان با غم از دست دادن افراد کنار آمد که از قبل برای آن برنامه‌ریزی شده باشد. او توضیح می‌دهد که در آن زمان به این فکر افتاده است:

«نحوه برخورد ما با مرگ [دیگران] نوعی مشکل دارد. [مرگ] چیز جدیدی نیست، همه ما می‌دانیم که اتفاق می‌افتد، پس چرا کاری برای آسان کردن آن انجام نمی‌دهیم؟»
در این زمینه به جز Bereev برنامه قابل توجه دیگری وجود ندارد. Bereev توجه سرمایه‌گذاران خوبی را به خود جلب کرده و ظاهرا استفاده از آن در استرالیا در بین کاربران افزایش پیدا کرده است.

منبع: دیجیاتو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
0
اینو رایگان برا مردم ایران نصب کنید اینترنتشم رایگان باشه تا شرایطمرگ آور کشور برامون شیرین تر از عسل بشه...آخیش چه مرگی خوبی در انتظارمون هست فقط قرعه کشی تو کار نباشه ممنون میشیم
نظرات شما
پیشخوان