تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
نماینده خوزستان در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

آستانه تحمل مردم حدی دارد/ احتمال شکل‌گیری اتفاقات خطرناک‌تر از سال ۹۶ و ۹۸ وجود دارد

قاسم ساعدی نایب رییس کمیسیون انرژی می‌گوید: عدم‌مدیریت در امر نظارت، می‌تواند حوادثی مثل دی‌ماه ۹۶ و آبان‌ماه ۹۸ را حاصل شود و شاید خطر جدی‌تر هم باشد، چون تامین نان و معیشت مردم به خطر افتاده است.

قاسم ساعدی نماینده خوزستان

رویداد۲۴ محمد آیتی: شاید در طول ۴۴ سالی که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، تا این اندازه شاهد نگرانی مردم از بابت تورم و گرانی‌های کمرشکن نبودیم. اکنون میلیون‌ها ایرانی به واسطه سیاست‌های نادرستی که طی دهه‌ها از سوی دولت‌ها گرفته شده است، نمی‌دانند چگونه برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند. سیاست‌های مالی و پولی دولت فعلا نتیجه نداده و به گفته قاسم ساعدی نماینده دشت‌آزادگان و هویزه آنچه از دولت سیزدهم انتظار بود، محقق نشد و باید قبول کنیم تیم اقتصادی دولت ضعیف است.

ساعدی به رویداد۲۴ می‌گوید: مجموعه اقتصادی دولت رئیسی، متاسفانه نه تولید محتوای متناسب با وضعیت مملکت کرده و نه راهکار‌هایی که اتخاذ می‌کند منطقی و در جهت حمایت از همه اقشار مردم است. راهکار‌هایی که برخی وزرا و تیم اقتصادی دولت سیزدهم در پیش گرفتند، بیشتر این‌طور نشان می‌دهد که آن‌ها، وضع و جایگاه خود را لحاظ کردند و گویی اقشار ضعیف و برخی گروه‌های طبقه متوسط در این تصمیم‌ها، نادیده گرفته شدند.


بیشتر بخوانید: یارانه جدید قابل برداشت نیست!/ سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت ساز و کار پرداخت یارانه‌های جدید را مشخص نکرده است


نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وقتی دولت می‌خواهد قانون، آیین‌نامه و روشی را در پیش بگیرد، باید نگاهش به کل جامعه باشد نه اینکه متاثر از جایگاه خود، تصمیم بگیرد. این روند در پیش گرفته شده، نگرانی مردم را به اوج رسانده است، زیرا دیگر نمی‌توان قیمت‌ها را با ماه قبل مقایسه کرد، بلکه باید دید با روز قبل چه تفاوتی کرده است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان اظهار داشت: چندبرابر شدن قیمت‌ها، آن هم در مدتی کوتاه، کافی است تا متوجه شویم بازار رها و خبری از هیچ‌گونه نظارتی بر آن و حقوق مصرف‌کنندگان نیست. وقتی نظارت گم می‌شود و گرانی رخ می‌دهد، طبیعتاً احتکارگران هم فرصت را برای انجام کار خود مهیا می‌بینند.

ساعدی با گلایه از حقوق پایین کارمندان و کارگران گفت: واقعاً حقوق‌های فعلی تناسبی با تورم دارد؟ آیا حق مستضعفین ادا شده است؟ آیا دولت در تامین کالا‌های اساسی مردم موفق بوده است؟ آیا یک معلم و کارگر با دریافتی ماهیانه خود می‌تواند از پسِ از هزینه‌های سنگین زندگی بربیاید؟ افرادی که تحت پوشش نهاد‌ها و سازمان هستند یا به هر دلیلی از داشتن شغل محرومند، چه باید بکنند؟

وی در ادامه بیان کرد: نارضایتی عمومی در بین مردم شکل گرفته است و متاسفانه تیم اقتصادی دولت هم منسجم نیست. مردم درگیر تامین نان، برنج و روغن شده‌اند؛ کالا‌هایی که جزو روزمرگی آن‌ها است. آستانه تحمل مردم کم شده است و دولت نباید مردم را آزمایش کند تا ببیند عکس‌العمل آن‌ها چیست. این روند، متناسب با نظام نیست و دشمنان ما چه در داخل و چه در خارج، مترصد چنین جو‌هایی هستند.

این چهره اصولگرای مجلس در پاسخ به اینکه، آیا ادامه روند کنونی می‌تواند حوادثی نظیر دی ۹۶ و آبان ۹۸ را رقم بزند؟ گفت: دولت باید بداند که ما مردم خوب و وفاداری به نظام داریم، ظرفیت و آستانه تحمل مردم هم، حدی دارد. عدم‌مدیریت در امر نظارت، می‌تواند حوادثی مثل ۹۶ و ۹۸ را حاصل شود و شاید خطر جدی‌تر هم باشد، چون تامین نان و معیشت مردم به خطر افتاده است. از این‌رو، از آقای رئیسی و تیمش می‌خواهم جلوی نگرانی مردم را بگیرند و به خواسته به‌حق آن‌ها که رفع مشکلات معیشتی است، عنایت ویژه کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
فک کنم ایندفه اگه اتفاقات وشورشهای مردمی رخ بده ارتش ونیروی انتظامی طرف مردم باشن وازشون حمایت کنن.فقط نیروهای ضدشورش برای سرکوب جلوبیان واین یعنی جنگ داخلی و انقلاب بدون برنامه وبدون رهبری که نتجش خیلی خوب نیست....لطفن اطلاع رسانی نمایید
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
1
فایل صوتی ظریف
فایل صوتی عزیزی
فایل صوتی طائب
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
لیام نیسون
در فیلم ربوده شده
فایل صوتی 3
فایل صوتی 2
فایل صوتی 1
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
شمارش معکوس
پایان کرونای پلید
احسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
0
1
ماشین پراید۲۱۰میلیون جوان بیکار چجوری ی پرایداشغال سوارشه؟!!!واردات هم که مال ازمابهترونه زورالکی نزنین شماهافاسدوفاسقین
نظرات شما
پیشخوان