تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، رشد قیمت دلار و به تبع افزایش انتظارات تورمی در جامعه، بورس هفته آینده را سبزپوش خواهد کرد.

پیش بینی بازار سهام

رویداد۲۴ شاخص کل بورس در آخرین روز کاری بازار در هفته گذشته با رشد ۲۴ هزار و ۹۱۸ واحدی به یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۴۹ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن با رشد ۹ هزار و ۵۴۰ واحدی به ۴۳۸ هزار و ۴۰۹ واحد رسید؛ اما سوال اصلی این است که بورس شنبه را چگونه آغاز خواهد کرد؟

رشد آرام بورس ادامه دارد

یک کارشناس بازار سرمایه به اقتصاد ۲۴ گفت: اخیرا بورس رشد قابل قبولی را داشته است. انتظار این بود که یک دوره استراحت یا اصلاح قیمتی را در خیلی از نماد‌های بورسی داشته باشیم، اما خبر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی روی یک سری صنایع اثر مثبت می‌گذارد و سودآوری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مهدی رضایتی ادامه داد: از طرف دیگر افزایش نرخ‌هایی را در بعضی صنایعی داریم که جو عمومی بازار را تحت تاثیر قرار داد و هفته آینده اثر آن ادامه دارد.

تاثیر افزایش انتظارات تورمی بر بورس

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افزایش انتظارات تورمی در جامعه و تاثیر آن بر شاخص بورس گفت: رشد قیمت دلار و به طور کلی افزایش انتظارات تورمی را در جامعه می‌توانیم احساس کنیم و این مساله بر قیمت سهام هم اثر دارد.

رضایتی با بیان اینکه انتظار می‌رود بازار سرمایه نیز تورم را حس کند، گفت: در مجموع تحت تاثیر این دو عامل؛ یعنی رشد قیمت دلار و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی انتظار می‌رود در هفته آینده هفته مثبت و متعادلی را در کلیت بازار داشته باشیم و اکثر نماد‌ها مثبت شوند.


بیشتربخوانید: محرک‌های رشد بورس چیست؟


اقبال به گروه محصولات غذایی در بورس

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در روز شنبه، جو بازار تحت تاثیر خبر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خواهد بود؛ بنابراین نماد‌های کوچک‌تر یعنی شرکت‌هایی که کالا‌های اساسی تولید می‌کنند و شرکت‌های غذایی و دامپروری‌ها اثر مثبت از این اتفاق می‌گیرند.

رضایتی ادامه داد: همچنین برخی از نماد‌های دارویی ممکن است تحت تاثیر بگیرند. شدت رشد نماد‌های صادراتی کمتر خواهد بود یعنی در نماد‌های صادراتی رشد خواهیم داشت. نماد‌های دلاری یا نماد‌هایی که مستقیما از دلار اثر می‌گیرند نیز با سرعت کمتری در هفته آینده مثبت خواهند شد.

مانع اصلاح قیمتی نمادها در بورس

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر قیمت‌های سهام قیمت‌های گرانی نیستند و می‌توانیم نماد‌های ارزنده در بازار پیدا کنیم.

رضایتی ادامه داد: بازار تقریبا با دلار ۲۵ هزار تومانی بسته شده است. اگر قرار باشد قیمت دلار و به خصوص دلار نیمایی افزایش پیدا کند و به سمت ۳۰ هزار تومان حرکت کند، تعداد نماد‌های ارزنده بیشتر می‌شود و بازار رشد دارد و به خصوص در فصل مجامعی که شرکت‌ها در پیش دارند حاشیه امنی را ایجاد می‌کند که ما اصلاح قیمتی نداشته باشیم و انتظار رشد بیشتر است تا اینکه بازار اصلاح کند.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس
نظرات شما
پیشخوان