تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱

مواد غذایی جبران کننده فقر آهن چیست؟

یک متخصص طب سنتی مواد غذایی جبران کننده فقر آهن و پرهیزات غذایی زنان باردار را تشریح کرد.

مواد غذایی جبران کننده فقر آهن چیست؟

رویداد۲۴ علیرضا یارقلی به مواد غذایی جبران کننده فقر آهن اشاره و تصریح کرد: گوشت قرمز، ماهی، جگر و زرده تخم مرغ، سبزیجات با برگ تیره، عدس، لوبیا، جوانه‌های غلات، شیره‌های توت، انگور، خرما و میوه‌های خشک مانند برگه زردآلو از جمله موادی هستند که جبران کمبود آهن بدن را می‌کنند.

وی همچنین به منابع تأمین ویتامین K بدن اشاره کرد و افزود: کاهو، کلم و گل کلم، اسفناج، گوجه فرنگی، کرفس، جعفری، لوبیا سبز، نخود سبز، شلغم و شاهی نیز از جمله این منابع هستند.

یارقلی در خصوص مواد غذایی که کمبود ویتامین E بدن را تأمین می‌کنند، تأکید کرد: گندم، تخمه آفتابگردان، دانه سویا، روغن‌های گیاهی، کلم بروکلی، اسفناج، دانه‌های غلات و تخم مرغ نیز از جمله این مواد هستند.


بیشتر بخوانید: با این کار‌ها راحت‌تر وزن کم کنید


این متخصص طب سنتی در خصوص پرهیز غذایی زنان باردار بیان کرد: زرشک، بابونه، پونه، کدو، جعفری، نعنای کوهی، زعفران، زیره، سیاه دانه، مسهل ها، کرفس و گل پر نیز از جمله مواد غذایی و گیاهی هستند که زنان باردار نباید استفاده کنند.

وی افزود: مصرف غذا‌های مانده مخصوصاً گوشتی از بدترین سموم هستند. مصرف سوسیس، کالباس، ژامبون و سایر کنسرو‌ها و ماهی نیز به زنان باردار توصیه نمی‌شود. همچنین توصیه می‌شود بانوان در دوران بارداری از غذا‌های لطیف، زودهضم، کم ادویه و در عین حال مقوی استفاده کنند و غذا‌هایی مانند حریره و شیره بادام و زرده تخم مرغ عسلی، خورشت‌های کم چرب و کم ادویه و استفاده از دارو‌های گیاهی باید در این دوران محدود شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان