تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱

زمان ثبت‌نام جاماندگان یارانه تمدید شد

متقاضیان می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز چهار شنبه (۴ خردادماه) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

زمان ثبت‌نام جاماندگان یارانه تمدید شد
رویداد۲۴ مهلت اولیه تعیین شده برای ثبت نام از جاماندگان یارانه، امروز (یکشنبه) به پایان می‌رسید، ولی سازمان هدفمندی یارانه‌ها از تمدید این زمان تا ۴ خرداد خبر داده است.

به گزارش ایسنا، با تمدید زمان ثبت نام جاماندگان یارانه، متقاضیان می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز چهار شنبه (۴ خردادماه) نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

این ثبت نام بر اساس تکلیف قانون بودجه در تبصره ۱۴ است که سال‌ها این تکلیف وجود داشت، ولی انجام نشده بود. ۲۷ اردیبهشت ماه سازمان هدفمندی یارانه‌ها از شروع ثبت درخواست جاماندگان خبر داد.

بر این اساس دو روز اول (۲۷ و ۲۸ اردیبهشت) متقاضیانی که عدد آخر کد ملی آن‌ها زوج بود می‌توانستند ثبت نام کنند و دو روز دوم (۲۹ و ۳۰ اردیبهشت) متعلق به افراد با عدد آخر کد ملی فرد بود. دیروز و امروز نیز متقاضیان جامانده می‌توانستند بدون محدویت کد ملی ثبت نام کنند.

ثبت نام جاماندگان بدون محدودیت است و خانوار‌هایی که هیچ‌گاه در لیست یارانه‌بگیران نبوده‌اند یا حتی جزو دهک دهم ثبت شده‌اند، می‌توانند برای دریافت یارانه ثبت نام کنند، ولی بعد از اتمام این فرایند، لیست متقاضیان بعد از بررسی اولیه توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها، به وزارت رفاه ارسال خواهد شد تا بررسی نهایی صورت گرفته و دهک‌بندی شوند؛ آنگاه در صورت مشمولیت برای دریافت یارانه، معوقه اردیبهشت ماه برای یارانه جدید به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سرپرستان خانواری که مایل به ثبت‌نام هستند، باید برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت‌نام، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را شماره‌گیری و سپس با مراجعه به آدرس اینترنتی my.gov.ir نسبت به ثبت درخواست برقراری یارانه اقدام کنند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان