تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

قوامی: به منی که از ۱۷سالگی منبر رفته‌ام می‌گویند التزام عملی به اسلام ندارم

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: من به عنوان کسی که در دوران شاه زندان رفتم و در اوج انقلاب از زندان عادل‌آباد شیراز آزاد شدم و به عنوان کسی که سال‌هاست کار سیاسی کرده‌ام و بالا و پایین سیاست را دیده‌ام، به اصلاح‌طلبان نصیحت می‌کنم که برای ورود به قدرت هر کاری نکنند و اعتبار و سرمایه اصلاح‌طلبی را به بازی نگیرند.

قوامی: به منی که از ۱۷سالگی منبر رفته‌ام می‌گویند التزام عملی به اسلام ندارم

رویداد۲۴ نامه نیوز نوشت: اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی فعالیت قابل ذکری ندارند؛ الا آنکه به صورت محفلی گفته می‌شود بنای آن‌ها حمایت حداکثری از نامزدی لاریجانی در انتخابات مجلس در سال آینده است، اما آیا آن‌ها می‌توانند با این شیوه که در گذشته هم تجربه شده است، به مقصود مورد نظر یعنی بازگشت به قدرت سیاسی برسند؟

ناصر قوامی، نماینده مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع گفت: «اصلاح‌طلبان دچار اشتباه بزرگی شده‌اند که تصور می‌کنند می‌توانند حیات سیاسی خود را به فردی مانند لاریجانی گره برنند. آن‌ها انگار هنوز نمی‌دانند که ورودشان به انتخابات منوط به تصمیم شورای نگهبان است و پیش از آنکه مسئله ردصلاحیت‌ها حل شود، عملا امکان رقابت آن‌ها وجود ندارد. از طرفی اینکه برخی می‌گویند می‌شود در انتخابات مجلس ۱۴۰۲ بر لاریجانی سرمایه‌گذاری کرد، سخن کاملا نادرستی است، زیرا از کِی تا حالا لاریجانی اصلاح‌طلب شده است؟»

او ادامه داد: «لاریجانی شانس آورد که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ردصلاحیت شد، زیرا رأیی نداشت و مطمئن باشید اگر در انتخابات مجلس شرکت کند و تأییدصلاحیت هم بشود، مردم به او رأی نخواهند داد و اوج بی‌خردی اصلاح‌طلبان است که با او به میدان بیایند».


بیشتر بخوانید: حاکمیت، دغدغه سوء استفاده از اعتراضات و تجمعات را دارد/ با توجه به شرایط اقتصادی کشور مردم حق اعتراض دارند


این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «در شرایط کنونی همه قوا و نهاد‌ها یک‌دست است و گویا مطلوب برخی همین هم بوده است. ۲۰سال است که به شخص من اجازه نامزدی در انتخابات مجلس داده نشده است و در تمام این ۲۰سال هیچ وقت حتی یک خط توضیح دقیق هم ندادند که علت ردصلاحیتم چیست و این در حالی است که بر اساس قانون باید مشخصا بگویند که علت چیست در صورتی که همواره یک عنوان کلی عدم التزام عملی به اسلام می‌زنند و تمام و به منی می‌گویند به اسلام التزام عملی ندارم که به عنوان یک روحانی از ۱۷سالگی منبر رفته‌ام و سخنرانی کرده‌ام. می‌دانید چرا من را همیشه ردصلاحیت می‌کنند، زیرا می‌دانند که در شهر خودمان رأی دارم».

قوامی در پایان گفت: «من به عنوان کسی که در دوران شاه زندان رفتم و در اوج انقلاب از زندان عادل‌آباد شیراز آزاد شدم و به عنوان کسی که سال‌هاست کار سیاسی کرده‌ام و بالا و پایین سیاست را دیده‌ام، به اصلاح‌طلبان نصیحت می‌کنم که برای ورود به قدرت هر کاری نکنند و اعتبار و سرمایه اصلاح‌طلبی را به بازی نگیرند».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
0
1
یه خط توضیح مختصر در مورد رد صلاحیت شما اینکه: میدانند جز افرادی هستین که مدافع منافع یه عده خاص نخواهید بود ...
اینها دنبال مومن و مسلمان و معتقد واقعی نیستن همین که سر جلسه ایستاده نماز بخونن یا رد مهر عمیق بر جبین با ریشی هرز و سلاح تسبیح داشته باشند و از منافعشون حفاظت کنند کافیست ... یارو دارای طینتی زشت و خداناباور باشد مشکلی نیست مهم فقط منافع همون عده خاص است که به قیمت جان ملت هم که شده باید حفظ شود ...
224
|
United States of America
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
1
2
لاریجانی مردم به او رأی نخواهند داد.بله رای نخواهند داد زیرا که یادشان نرفته بدون اطلاع مجلس در جلسه سران قوا از طرف مجلس به افزایش قیمت بنزین رای مثبت داد
نظرات شما
پیشخوان