تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱

واردات باعث سقوط قیمت خودرو می شود؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد گفت: پیش‌بینی می‌شود موضوع اگر واردات خودرو به صورت جدی دنبال شود، قیمت خودرو‌های خارجی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

واردات باعث سقوط قیمت خودرو می شود؟

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: حمیدرضا حیدری در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر خبر‌های مربوط به واردات خودرو بر بازار داخلی و خارجی آن تاثیر گذاشته و قیمت خودرو‌های خارجی و داخلی حدود پنج درصد کاهش یافته است.

وی افزود: اگرچه واردات خودروی خارجی بر کاهش قیمت خودرو ایرانی تاثیر خواهد گذاشت، اما این موضوع بستگی به نوع واردات خودرو‌های خارجی دارد. اگر قیمت خودوری خارجی وارده شده به کشور قیمت اقتصادی و در رنج قیمت خودرو‌های ایرانی باشد، نرخ اتومبیل‌های داخلی به شدت ریزش می‌کند، اما اگر این خودرو‌ها بالای ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار ارزش داشته باشد، قیمت خودروی ایرانی کمتر کاهش خواهد یافت، زیرا افراد کمی توانایی خرید این خودرو‌ها را دارند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار خودرو در رکود به سر می‌برد، بیان کرد: هم‌اکنون فروشندگان و خریداران منتظرند نتیجه نهایی طرح واردات خوردو مشحص شود. در شرایط کنونی فروشنده در بازار هست، اما خریداری نیست.


بیشتر بخوانید:پای قرعه کشی خودرو به خودرو‌های وارداتی هم باز می‌شود؟


حیدری با اشاره به اینکه قیمت خودرو‌های ایرانی سیر نزولی داشته، بیان کرد: اگر واردات خودرو به کشور صورت گیرد، بازار خودرو از رکود خارج می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر سایت‌های فروش خودرو خاطرنشان کرد: سایت‌های فروش خودرو باید بررسی شده و نظارت کافی بر آن صورت گیرد، چون فعالیت این سایت‌ها موجب از بین رفتن آرامش بازار می‌شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت خودرو
نظرات شما
پیشخوان