تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۱

آیا استقلال تنها تیمی است که بدون شکست قهرمان می‌شود؟/ دوباره پای پرسپولیس در میان است!

استقلال اگر در هفته پایانی نبازد، به اولین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل خواهد شد که یک دوره از لیگ را بدون باخت پشت‌سر گذاشته است.

آیا استقلال تنها تیمی است که بدون شکست قهرمان می‌شود؟/ دوباره پای پرسپولیس در میان است!
رویداد۲۴  استقلال، قهرمان این دوره از رقابت‌های لیگ برتر یکی پس از دیگری از سد رقبا عبور می‌کند. آخرین قربانی شاگردان فرهاد مجیدی، مس رفسنجان بود که در خانه با دو گل شکست خورد. حالا استقلال که تا پایان هفته بیست‌ونهم، تنها تیم بدون شکست رقابت‌های لیگ است، فرصتی طلایی دارد تا در جدال هفته آخر، یعنی هفته سی‌ام چندین رکورد ریزودرشت را بشکند و ازآنِ خود کند. مهم‌ترین رکورد استقلال، فعلا شکست‌ناپذیربودن این تیم است.

استقلال اگر در هفته پایانی نبازد، به اولین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل خواهد شد که یک دوره از لیگ را بدون باخت پشت‌سر گذاشته است. با وجود این و برخلاف اطلاعاتی که پیش از این منتشر شده بود، استقلال اگر در جدال آخر هم بدون شکست باقی بماند، اولین تیمی نخواهد بود که در ایران توانسته در یک فصل بدون شکست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. اینجا دوباره پای رقیب سنتی این تیم در میان است؛ چون فعلا آخرین باری که تیمی در فوتبال ایران چنین آماری از خود بر جای گذاشت، به پرسپولیس در سال ۵۲ در لیگ تخت‌جمشید بازمی‌گردد که فصل را بدون باخت به اتمام رساند. حالا اگر استقلال هم بتواند چنین کار ارزشمندی را انجام دهد، دو تیم مطرح تهرانی در این زمینه رکورددار می‌شوند. بااین‌حال، استقلال تبدیل به اولین تیمی می‌شود که در طول یک فصل از رقابت‌های لیگ برتر آن‌هم بعد از ۲۱ فصل، بدون شکست جام قهرمانی را بالای سر می‌برد.


بیشتر بخوانید: طعنه سنگین سپهر حیدری به قهرمانی استقلال +عکس
این تیم که با هدایت فرهاد مجیدی به روز‌های درخشانی رسیده، فرصت دارد تا چندین رکورد دیگر را هم جابه‌جا کند. استقلال درحال‌حاضر ۶۷ امتیازی است و در کنار پرسپولیس لیگ‌های بیست‌ویکم و بیستم، استقلال لیگ دوازدهم و سپاهان لیگ نهم بیشترین امتیاز را در یک فصل از لیگ برتر اندوخته است. لیگ‌های نهم و دوازدهم هجده‌تیمی بود و استقلال در کنار پرسپولیس دو دوره گذشته از نظر میانگین امتیاز بهترین تیم تاریخ لیگ برتر است.

کسب تنها یک امتیاز از دیدار با نفت مسجدسلیمان، استقلال را به تنهایی در صدر جدول بهترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر قرار خواهد داد و با سه امتیاز این دیدار به حدنصاب تحسین‌برانگیز ۷۰ امتیاز خواهند رسید. با توجه به وضعیتی که نفت مسجدسلیمان در رقابت‌های این دوره از لیگ برتر داشته، برتری استقلال مقابل این تیم روی کاغذ کار چندان سختی نیست.

موضوع مهم دیگری که آبی‌پوشان پایتخت می‌توانند به آن برسند، مربوط به کلین‌شیت (بسته‌نگه‌داشتن دروازه در طول یک مسابقه است). استقلال در بازی با مس رفسنجان هم دروازه خود را بسته نگه داشت و گل خورده این تیم در عدد ۱۰ باقی ماند و تعداد کلین‌شیت این تیم به عدد ۲۰ رسید. استقلال با این آمار با بیشترین تعداد کلین‌شیت یک تیم در لیگ شانزده‌تیمی که پرسپولیس در لیگ شانزدهم ثبت کرد، برابر شد. استقلال با بسته‌نگه‌داشتن دروازه مقابل نفت مسجدسلیمان با ۲۱ کلین‌شیت به رکورد تاریخ لیگ برتر می‌رسد که در لیگ دوازدهم به نام آبی‌پوشان ثبت شد.

عنوان بهترین خط دفاع تاریخ لیگ به استقلال لیگ هجدهم اختصاص دارد و این تیم می‌تواند آمار خود را بهتر کند. استقلال در آن فصل ۱۳ گل خورد و اگر استقلال کمتر از سه گل برابر نفت مسجدسلیمان دریافت کند، این رکورد را هم خواهد شکست. نفت مسجدسلیمان در دوران حضور خود در لیگ برتر فقط یک‌بار در یک دیدار خارج از خانه سه گل زده و این تیم با ۱۲ گل زده دومین خط حمله ضعیف لیگ را دارد. چهار رکورد بیشترین امتیاز، پایان فصل بدون شکست، بیشترین کلین‌شیت و کمترین گل خورده در انتظار شکسته‌شدن توسط استقلال است. آبی‌پوشان با یک کلین‌شیت می‌توانند هر چهار رکورد را بشکنند؛ هرچند بدون کلین‌شیت هم سه رکورد دیگر قابل‌شکستن هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان