تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱

تخصیص ارز گوشی آیفون به واردات خودرو

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت که از قول رئیس سازمان توسعه و تجارت شنیده‌ام که قرار است ارز واردات آیفون به واردات خودرو اختصاص یابد.

تخصیص ارز گوشی آیفون به واردات خودرو

رویداد۲۴ فرهاد طهماسبی در گفتگو با ایسنا با تاکید بر ضرورت واردات خودرو در بازه قیمت برابر با خودرو‌های ایرانی گفت: مجلس یازدهم این موضوع را به‌عنوان یک خواسته مردمی و ضرورت بازار مصوب کرده و از دولت خواسته که این کار را انجام دهد؛ بنابراین تصمیم مشترک مجلس و دولت باید در جهت تنظیم بازار و خواسته مردم نتیجه داشته باشد. منفعت عمومی فلسفه واردات خودرو است.

دولت روی ثبت سفارش‌ها در بازه قیمت داخل، نوع خودرو و امکان خدمات دقت داشته باشد

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تأکید به نظارت بر بازه قیمتی برابر با تولیدات داخلی گفت: دولت باید روی ثبت سفارش‌ها نظارت داشته باشد. همچنین نوع خودرویی که وارد می‌شود، امکان ارائه خدمات پس از فروش برند‌ها و سایر امکانات بسیار حائز اهمیت است.


بیشتر بخوانید: ریزش گسترده قیمت خودرو در بازار


تخصیص ارز گوشی آیفون به واردات خودرو

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس درباره بازه قیمت تعیین شده برای واردات خودرو ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: این موضوع را از علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه و تجارت شنیدم که تأکید کردند که ارز ترجیحی ما به گوشی آیفون اختصاص پیدا کرده بود و واردکنندگان بدون توجه ارز ترجیحی موبایل را با ارز آزاد می‌فروختند؛ بنابراین به‌جاست که ارز این بخش را به واردات خودرو اختصاص بدهند.

طهماسبی با بیان اینکه ممکن است بعضی از کارشناسان مخالف این کار باشند، عنوان کرد: اگر قرار باشد ارز آیفون حذف نشود و به برند‌های دیگر برود، این اقدام چندان صحیح نیست. آنچه وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح می‌کند همان اختصاص ارز آیفون به خودرو است. عقیده بنده هم این است که مردم واردات خودرو را ترجیح می‌دهند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واردات خودرو
نظرات شما
پیشخوان