تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱

قیمت برنج افزایش می‌یابد؟

دبیر انجمن واردکنندگان برنج در حالی خبر از کاهش ذخایر برنج و احتمال افزایش قیمت داده که دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور می‌گوید: تنها عرضه برنج تنظیم بازاری که به مناسبت ماه رمضان بود، تمام شده و برنج ایرانی و خارجی به وفور در بازار موجود است.

قیمت برنج افزایش می‌یابد؟
رویداد۲۴ سایت خبری اقتصاد۲۴ به قلم موناسادات حسینی نوشت: قیمت انواع برنج ایرانی در میادین میوه و تره بار تهران نشان می‌دهد برنج دمسیاه، طارم و هاشمی با قیمت هر کیلوگرم ۷۸ هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین انواع برنج وارداتی (تنظیم بازار) پاکستانی، تایلندی و هندی به ترتیب ۲۰۵۰۰ تومان، ۱۲۵۰۰ تومان و ۱۸۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

در همین راستا دبیر انجمن واردکنندگان برنج هرچند گفته که اگر مصرف و واردات به همین صورت باشد، برای ماه‌های آینده ذخیره‌ای برای برنج نداریم؛ اما دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور معتقد است بازار دیگر کشش افزایش قیمت برنج را ندارد.

برنج گران نمی‌شود

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور در مورد موجودی برنج در بازار به اقتصاد ۲۴ گفت: برنج ایرانی و خارجی (هندی و پاکستانی) به وفور در بازار موجود است و بنکداران آماده اند هر شخص یا ارگانی به هر میزان برنج بخواهد در اختیار آن‌ها قرار دهد.

قاسمعلی حسنی ادامه داد: دلار ۴۲۰۰ تومانی برای برنج قبلا حذف شده و در حال حاضر مشکل خاصی نیست. قیمت‌ها در حال حاضر تقریبا اصلاح شده و فکر نمی‌کنم بیشتر از این افزایش پیدا کند.

برنج به وفور در بازار موجود است

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور با بیان اینکه بازار کشش افزایش قیمت را ندارد، گفت: هم بازار کشش گرانی را ندارد و هم دولت به هر حال از مصرف کننده حمایت می‌کند و اجازه نمی‌دهد که قیمت برنج بیش از این افزایش پیدا کند.

حسنی افزود: انواع برنج خارجی اعم از هندی و پاکستانی و همچنین برنج ایرانی به وفور در بازار هست و اتحادیه بنکداران آمادگی دارد آن را در اختیار مشتریان قرار دهد. ما محدودیتی از نظر عرضه برنج ایرانی و خارجی نداریم و دنبال مشتری هستیم.

توقف توزیع برنج تنظیم بازار

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور در مورد برنج تنظیم بازار گفت: برنج تایلندی هر کیلو ۱۲۵۰۰ تومان و برنج هندی ۱۸۵۰۰ تومان و برنج پاکستانی ۲۰۵ هزار تومان ازسوی شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران در اختیار اتحادیه بنکداران قرار گرفت که در قالب طرح رمضان بود و در بازار توزیع شد.

حسنی ادامه داد: برنج تنظیم بازار در قالب طرح رمضان بود که به ما دادند و ما توزیع کردیم؛ این موضوع در مورد شکر هم اتفاق افتاد که ۸۸۰ تن شکر در اختیار ما قرار دادند و ما بسته بندی کردیم و هر کیلو ۱۶۳۵۰ تومان به خرده فروشی‌ها عرضه کردیم. این کالا‌ها در قالب طرح ماه مبارک رمضان بود و تمام شد و حالا منتظریم که حواله‌های جدید بیایند.

قیمت انواع برنج

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور قیمت انواع برنج در بنکداری‌ها این گونه پاسخ داد: برنج ایرانی در سطح بنکداری‌ها از ۶۰ تا ۱۰۲ تومان عرضه می‌شود. همچنین برنج پاکستانی تا ۳۴ هزار تومان در بنکداری به فروش می‌رود.

حسنی تشریح کرد: انواع برنج هندی نیز از ۲۸ تا ۳۳ هزار تومان در سطح بنکداری عرضه می‌شود.

گفتنی است محصول جدید برنج ایرانی از ۱۵ مرداد وارد بازار می‌شود و ۱۵ شهریور تکمیل خواهد شد.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان