تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱

خارجی‌های استقلال در مسیر خروج

وضعیت بازیکنان خارجی استقلال در این هفته‌ها اصلا چنگی به دل نمی‌زند.

خارجی‌های استقلال در مسیر خروج
رویداد۲۴ به گزارش همشهری‌آنلاین، امسال بحث‌های زیادی در مورد بازیکنان خارجی و ناکارآمد پرسپولیس شده که خب با توجه به سطح فنی آن‌ها چیز عجیب و غریبی هم نبوده است. با این حال آنچه مغفول مانده، عملکرد نه‌چندان خوب خارجی‌های استقلال بوده است. رودی ژستد و کوین یامگا، ۲‌بازیکن فرانسوی که از ابتدای فصل به جمع آبی‌ها پیوستند، عملکردی دوگانه داشتند؛ یامگا کم‌وبیش گل می‌زد، اما ژستد در این زمینه چندان موفق نبود و این مسئله موردانتقاد قرار می‌گرفت. فرهاد مجیدی می‌گفت از کاری که این بازیکن در زمین می‌کند راضی است و لازم نیست او حتما گل بزند. ژستد این رویه را تا همین حالا ادامه داده و این اواخر بالاخره مجیدی قانع شد که او را از ترکیب اصلی بیرون بیاورد.

داستان کوین یامگا، اما فرق دارد و او که سابقه بازی در پست‌های دفاع و هافبک راست را داشته، در استقلال به‌عنوان مهاجم به میدان رفت. او با آن دبل معروف برابر ذوب‌آهن در فولادشهر حسابی خودی نشان داد و تیتر اول مطبوعات شد. یامگا تا یک جایی هم بد پیش نرفت، هرچند که اغلب گل‌های او از روی نقطه پنالتی به ثمر می‌رسید. با وجود این، هم‌اکنون نزدیک به ۸۰۰ دقیقه است که یامگا هیچ گلی برای تیمش به ثمر نرسانده. آخرین بار او در بازی با گل‌گهر سیرجان موفق به گشودن دروازه حریف شد. پس از آن یامگا در امر گلزنی ناموفق بوده و در این بازه زمانی پنالتی هم برای استقلال اعلام نشده که او گل بزند. یامگا ۵ گل از ۱۰ گلش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده و ژستد هم ۳ گل زده که یکی از آن‌ها پنالتی بوده است. این یعنی دو مهاجم خارجی استقلال روی هم ۷ گل در جریان بازی به ثمر رسانده‌اند. به این ترتیب ادامه حضور این دو بازیکن در استقلال هم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: تابستان‌های هافبک گریزی استقلال


همزمان عزیزبیک آمانوف ازبکستانی هم که شروع خوبی در استقلال داشت، بعد از خراب کردن پنالتی تیمش برابر نساجی در جام حذفی تبدیل به نیمکت‌نشین شد و از آن به بعد به ندرت به بازی گرفته شد. مجیدی در یک مقطع می‌گفت آمانوف در ماه رمضان روزه می‌گیرد، اما در هفته‌های اخیر هم وضعیت این بازیکن تغییری نکرده است. هرچند وقتی شما قهرمان می‌شوید، هیچ‌کدام از این مسائل به چشم نمی‌آیند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال تهران
نظرات شما
پیشخوان