تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

احتمال دستیابی به توافق نهایی در وین در حال کاهش است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از اعتراض وزیر امور خارجه ایران به اقدام اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام درخصوص تهیه پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد که احتمال دستیابی به توافق نهایی در وین درحال کاهش است.

احتمال دستیابی به توافق نهایی در وین در حال کاهش است
رویداد۲۴ جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: دوباره با حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه ایران) گفتگو کردم. احتمال دستیابی به توافق و بازگشت به برجام در حال کاهش است؛ اما ما هنوز هم می‌توانیم با تلاش بیشتر این کار را انجام دهیم.

به گزارش ایرنا، وی افزود: من به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات وین، در هر زمان آماده هستم تا راه حلی را برای آخرین مسائل باقی مانده تسهیل کنم.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برجام ، جوزف بورل
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
0
0
موضوع سپاه هیچ ارتباطی و ربطی به مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین ندارد و تاکنون هم نداشته است چون به خاطر که موضوع مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و غیره از ابتدا 100 درصد فقط مربوط به صلح آمیز هسته ای بوده است، نه سپاه
مذاکره ایران هم با آمریکا، کشورهای اروپایی و غیره از ابتدا غلط و اشتباه بود چون به خاطر که آمریکا و متحدانش از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.

و این در حالی است که آمریکا جنایتکار سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی از ابتدا مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وغیره هر روز بیش از 1000 مورد بهانه های مختلف کرده است و هنوز هم بهانه های مختلف می کند.
مشکل آمریکا با ایران از ابتدا هیچ ارتباطی و ربطی به صلح آمیز هسته ای، برنامه موشکی و سپاه ندارد و نداشته است 100 درصد فقط آمریکا جنایتکار با ملت ایران بوده است و از سال 1332 تاکنون برای همه مردم ایران، منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است که پس مشکل آمریکا با ایران از طریق مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین حل نخواهد شد و حل نمی شود.
نه تنها یک برجام، بلکه 1000 برجام هم دیگر نمی تواند مشکل آمریکا با ایران را حل و فصل کند.
آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون ثابت کرده است که با کل دنیا مشکل دارد و همچنان ادامه دارد، نه تنها با آمریکا
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
0
0
ببینید | کارشناس آمریکایی: ایران به توافق پایبند بود ولی ما توافقنامه را زیر پا گذاشتیم!
کارشناس شبکه MSNBC گفت: دستگاه اطلاعاتی دولت ترامپ می‌دانست که ایران کاملا به توافق پایبند بوده است.
به گزارش همشهری‌آنلاین، این کارشناس گفت: نه آمریکا و نه اسرائیل مانند ایران اجازه بازدید از برنامه هسته‌ای خود را به هیچ طرفی نداده‌اند. به یاد داشته باشید، این ما بودیم که از توافق خارج شده، توافقنامه خود را زیر پا گذاشتیم و برخلاف حرفمان عمل کردیم. بایدن همین الان هم می‌تواند به توافق بازگردد اما نمی‌خواهد وارد درگیری سیاسی با کنگره شود. این شرایط، اوضاع خطرناکی را در خاورمیانه رقم می‌زند آن هم در حالی که آمریکا مشغول جنگ خود در اوکراین است.
نظرات شما
پیشخوان