تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

بهترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی ایران

هر چه زمان از تولد شبکه نمایش خانگی می‌گذرد، رقابت میان سریال‌های منتشر شده در این شبکه بیشتر می‌شود و توجه مخاطبان از صداوسیما بیشتر جلب شبکه نمایش خانگی می‌شود که در این مقاله قصد داریم تا شما را با تعدادی از بهترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی آشنا کنیم.

فیلم های شبکه نمایش خانگیرویداد۲۴ مهدی توفیقی: از سال ۱۳۸۹ که اولین سریال تولید شده مختص شبکه نمایش خانگی ساخته شد تا امروز این شیوه جدید پخش فیلم و سریال، فراز و فرود بسیاری داشته است. در ابتدا بینندگان چندان به شبکه نمایش خانگی را توجهی نداشتند و به نظر می‌آمد آن دسته از سریال‌های ایرانی جدید در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شوند که از لحاظ کمی وکیفی به شبکه‌های تلویزیونی راه پیدا نکرده‌اند اما با گذشت زمان مشخص شد که رقیب بسیار سرسختی برای صدا و سیما پیدا شده است که نه ممیزی‌ها و سختگیری‌های مرسوم محتوایی در صدا و سیما را دارد و نه انحصار آن را در زمینه تولید و ساخت.

به‌تدریج پای ستاره‌های سینما که تا آن روز امکان یا تمایل حضور در تلویزیون را نداشتند به شبکه نمایش خانگی باز شد. تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران سینما نیز کم‌کم متوجه پتانسیل بالای این سیستم نوظهور شدند و ساخت تولیدات منحصر به شبکه نمایش خانگی رونق فراوانی گرفت.

اما آنچه نقطه عطفی در این صنعت شمار می‌رود، ظهور VOD‌ها یا سرویس‌های پخش آنلاین فیلم بود، تماشا و دانلود سریال‌های جدید نمایش خانگی آسان‌تر و سریع‌تر شد، بسیاری از بینندگان برای تماشای جدیدترین آثار شبکه خانگی از سر زدن هفتگی به سوپرمارکت‌ها و خرید سی‌دی قسمت‌های جدید سریال‌ها بی‌نیاز شدند و این‌گونه بود که شبکه نمایش، به یک صنعت میلیاردی و دارای مخاطبان میلیونی تبدیل شد. به همین علت قصد داریم تا شما را با چندتا از بهترین سریال‌های نمایش خانگی سینمای ایران آشنا کنیم.

سریال قورباغه

سریال قورباغه

کارگردان: هومن سیدی / نویسنده: هومن سیدی

بازیگران اصلی: نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، مهران غفوریان، آناهیتا افشار، محمد امین شعرباف، احسان منصوری، نیما مظاهری، سعید حاج علی، سیامک اتفاقیان و هومن سیدی.

سریال قورباغه مجموعه‌ای متفاوت در میان سریال‌های نمایش خانگی به شمار می‌رود. این اثر با استقبال مخاطبین زیادری روبه‌رو شد و مشخص کرد علاوه‌بر ژانر درام و عاشقانه دیگر آثار قدرتمند نیز شانس به‌دست آوردن توجه مخاطب را خواهند داشت.

خلاصه داستان سریال قورباغه: ماجرای سریال قورباغه در رابطه با، چگونه به ثروت رشیدن یک آدم معمولی و تقریبا بی‌نصیب است؛ چالش‌هایی که در مسیر شخصیت اصلی مسیر قصه قرار می‌گیرد و همچنین نحوه روبه‌رو شدن او با هر مسئله، خط داستانی این اثر را جذاب‌تر می‌کند.

سریال ساخت ایران

سریال ساخت ایران

کارگردانان: محمدحسین لطیفی (فصل اول) – برزو نیک‌نژاد (فصل دوم)

نویسندگان: خشایار الوند، آرش قادری، پیمان قاسم‌خانی (فصل اول) – امیر عربی (فصل دوم)

بازیگران اصلی: محمدرضا گلزار، امین حیایی، فرهاد اصلانی، بهنام تشکر، پاملا ال کیک، پیر داغر، گوهر خیراندیش، الیکا عبدالرزاقی، بهاره رهنما، محسن کیایی، مهران احمدی و سارا بهرامی

سال پخش: ۱۳۹۰ (فصل اول)، ۱۳۹۵–۱۳۹۶ (فصل دوم)

سریال ساخت ایران یک، سریالی در ژانر طنز اجتماعی می‌باشد، که به خاطر تیم بازیگری پرستاره و استفاده از لوکیشن‌ها و بازیگر‌های خارج از ایران در زمان پخشش بسیار موردتوجه بینندگان قرار گرفت. فیلم برداری فصل دوم ۵ سال بعد از فصل اول کلید خورد، اما نتوانست موفقیت فصل اول را تکرار کند.

خلاصه داستان سریال ساخت ایران: سریال درباره زندگی دو دوست بیکار است که درگیر ماجرا‌های غیرقابل‌پیش‌بینی می‌شوند…

سریال قهوه تلخ

سریال قهوه تلخ

کارگردان: مهران مدیری / نویسنده: امیرمهدی ژوله و خشایار الوند

بازیگران اصلی: سیامک انصاری، فلامک جنیدی، سحر جعفری جوزانی، محمدرضا هدایتی و …

سال پخش: ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱

پس از تجربه ساخت سریال‌های موفقی، چون پاورچین، شب‌های برره، نقطه‌چین، باغ مظفر و مرد هزارچهره ترجیح داده شد سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی عرضه شود. گفته می‌شود اختلاف نظر با مدیران وقت تلویزیون نیز در این تصمیم، تاثیر زیادی داشته است.

سریال قهوه تلخ آیتم طنزی تاریخی بود در سه فصل ۲۶ قسمتی ساخته شد، سریالی که تا نیمه‌های راه خوب و جذاب پیش می‌رفت و همه رکورد‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذاشت، تا اینکه در میانه‌های راه از لحاظ مضمونی دچار تکرار در فیلمنامه شد و پخش قسمت‌های تازه و اهدای جوایز تبلیغاتی‌اش با تأخیر مواجه شد.

مشکلات مدیری با برادران آقاگلیان (تهیه‌کنندگان ثابت کار‌های مدیری) و قهر بازیگران و عدم توانایی نویسندگان در جمع‌کردن سروته فیلم نامه با آن همه شخصیت متنوع باعث اکاهش محبوبیت مجموعه شد و در نهایت سریال با پخش قسمت ۱۰۲ ناتمام ماند.

با این وجود سریال قهوه تلخ در مجموع موفق و پرفروشترین کار‌ها قرار گرفت و جایگاه شبکه نمایش خانگی را به‌عنوان رقیبی قدرتمند و نوظهور برای تلویزیون ثابت کرد.

خلاصه داستان سریال قهوه تلخ: نیما زند کریمی (با بازی سیامک انصاری) که استاد تاریخ است با دختری آشنا می‌شود که در مورد دوره‌ای تاریخی تحقیق و مطالعه می‌کند که اثری از آن در هیچ کتاب تاریخی وجود ندارد.

نیما که عقیده دارد چنین دوره‌ای وجود ندارد، برای اثبات حرف خود دختر جوان را همراهی می‌کند تا اینکه متوجه می‌شود حق با دختر جوان است و دوره‌ای وجود دارد که تخت پادشاهی در تهران قرار داشته است، اما در هیچ کتابی از این دوره نقل نشده است. سپس نیما برای تحقیقات بیشتر وارد کاخی می‌شود و قهوه تلخی را می‌نوشد.


بیشتر بخوانید: معرفی و نقد سریال یاغی


نیما پس از خوردن قهوه از حال می‌رود و وقتی چشم باز می‌کند می‌بیند که در همان دوره‌ای که هست که در رابطه با آن تحقیق می‌کند.

وی ابتدا فکر می‌کرد که همه‌چیز خوابی بیش نیست، اما پس از مدتی که با این قضیه کنار می‌آید تصمیم می‌گیرد که با توجه به دانسته‌های تاریخی خود به درباریان کمک کند و این مسئله باعث به وجود آمدن ماجرا‌های بامزه‌ای می‌شود.

سریال زخم کاری

سریال زخم کاری

کارگردان: محمدحسین مهدویان

تهیه‌کننده: محمدرضا تخت‌کشیان

بازیگران اصلی: جواد عزتی، هانیه توسلی، رعنا آزادی ور، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی

با هنرمندی کاظم هژیرآزاد، منوچهر علیپور، مه‌لقا باقری، مائده طهماسبی، سیاوش طهمورث، مرتضی امینی‌تبار، سارا حاتمی، نیوشا علی‌پور، مه‌یاس پازوکی.

سریال زخم کاری یکی از جذاب‌ترین سریال‌هایی سال ۱۴۰۰ است، که به‌صورت اختصاصی از پلتفرم فیلیمو پخش می‌شد. این سریال اقتباسی از یک رمان با نام بیست زخم کاری می‌باشد. سریال زخم کاری اولین سریال محمد حسین مهدویان است، که داستانی متفاوت در مقایسه با دیگر آثار این کارگردان توانمند دارد.

سریال شهرزاد

سریال شهرزاد

کارگردان: حسن فتحی

نویسندگان: حسن فتحی، نغمه ثمینی

بازیگران اصلی: علی نصیریان، شهاب حسینی ترانه علیدوستی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، غزل شاکری، مهدی سلطانی، محمود پاک‌نیت، هومن برق‌نورد، امیرحسین رستمی، ابوالفضل پورعرب، جمشید هاشم‌پور، رؤیا نونهالی، رضا کیانیان، امیر جعفری، آتنه فقیه‌نصیری، گلاره عباسی، پانته‌آ پناهی‌ها و فریبا متخصص

سال پخش: ۱۳۹۴ (فصل اول)، ۱۳۹۶ (فصل دوم)

سریال شهرزاد پرفروش‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی به شمار می‌رود. یکی از مهم‌ترین دلایل این استقبال، بازیگران سریال شهرزاد بودند که همه از ستاره‌های سینمای ایران هستند.

فصل اول این سریال درام، عاشقانه و تاریخی در سال ۱۳۹۴ پخش شد و به‌سرعت مورد استقبال مخاطبانقرار گرفت، به‌طوری‌که فصل بعدی نیز بلافاصله ساخته و پخش شد. داستان سریال شهرزاد در دهه ۱۳۳۰ شمسی می‌گذرد و روایتی عاشقانه در بستر تاریخی و سیاسی زمان است.

خلاصه داستان سریال شهرزاد: شهرزاد داستان عاشقانه‌ای بین دو زوج عاشق است. شهرزاد (با بازی ترانه علیدوستی) دانشجوی پزشکی و فرهاد (با بازی مصطفی زمانی) دانشجوی ادبیات و روزنامه‌نگار است. این دو عاشق یکدیگر هستند و قصد ازدواج دارند.

پدر فرهاد (مهدی سلطانی) و پدر شهرزاد (محمود پاک‌نیت) هر دو از افراد گوش‌به‌فرمان بزرگ آقا (علی نصیریان)، رعیس تشکیلات دیوان سالار هستند که در آن زمان یعنی سال ۱۳۳۲ هم‌زمان با دوران مصدق شخص قدرتمند و بانفوذی در کشور بود.

فرهاد و شهرزاد هم جزو طرفداران اصلی دکتر مصدق بودند تا اینکه فرهاد را به جرم اتهام به قتل و توطئه علیه سلطنت محمدرضا شاه دستگیر می‌کنند و به‌پای چوبه دار می‌کشند، اما بزرگ‌آقا جان او را با پول می‌خرد درحالی‌که خیال‌هایی در سرش دارد.

بزرگ‌آقا تنها یک دختر به اسم شیرین (پریناز ایزدیار) دارد که همسر برادرزاده‌اش قباد (شهاب حسینی) است که دختری مغرور است و عاشق همسرش، قباد است، اما قباد اصلاً علاقه‌ای به شیرین ندارد و از ترس قدرت عمویش مجبور می‌شود بسوزد و بسازد.

شیرین و قباد بچه‌دار نمی‌شوند و بزرگ آقا هم که دوست دارد نوه داشته باشد تا بعداً وارثی داشته باشد پس تصمیم می‌گیرد شهرزاد را که نامزد فرهاد است به‌عنوان زن دوم برای قباد بگیرد…

تیتراژ‌های ابتدایی و پایانی این سریال و همچنین نماهنگ‌های داخل فیلم با صدای محسن چاوشی است که یکی از دلایل اصلی دیده شدن، سریال شهرزاد است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان