تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

عبدالملکی وزیر کار استعفا داد

حجت الله عبدالملکی (وزیر کار) با انتشار رشته توییتی در حساب کاربری خود، رسما استعفای خود را اعلام کرد.

عبدالملکی وزیر کار استعفا داد
رویداد۲۴ حجت الله عبدالملکی (وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی) با انتشار رشته توییتی اعلام کرد که از کابینه دولت سیزدهم استعفا داده است.

شایعه برکناری وزیر کار از هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی به صورت جدی مطرح شده بود.

وزیر کار در رشته توییتی که منتشر کرده، علت استعفای خود را عدم هماهنگی و تلاش برای "افزایش هماهنگی در دولت" عنوان کرده است.

اختلاف عبدالملکی با کابینه بر سر مسائلی مانند افزایش حقوق بازنشستگان و افزایش دستمزد حداقلی کارگران در سال جاری به احتمال قوی یکی از دلایل استعفای وزیر کار عنوان شده است.

کاهش یکصد هزار تومانی دستمزد کارگران بدون رضایت نمایندگان کارگری شورای عالی کار با دستور دولت و همچنین افزایش ده درصدی حقوق بازنشستگان متوسط بگیر سازمان تامین اجتماعی از جمله انتقاداتی بود که این روز‌ها در فضا‌های مختلف نسبت به عبدالملکی مطرح شده بود.

از قرار معلوم مخالفان عبدالملکی، از موافقت دولت با این استعفا خبر داده و از محمدهادی زاهدی وفا (معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور) به‌عنوان سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نام برده‌اند که با تیم هیئت رئیسه مجلس و محمدباقر قالیباف نزدیکی بیشتری دارد.

استعفای عبدالملکی هنوز به طور رسمی از جانب ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پذیرفته نشده است.

عبدالملکی وزیر کار استعفا داد

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
0
1
چرا باید یه آدم بیسوادی مثل این آقا رو اصلا سرکار میاوردند که این همه آسیب به مملکت زد و تمام بازنشسته ها کف خیابون هستند .... این آقا با کدام تخصص و رزومه از مجلس رای آورد ؟؟؟؟ مجلس و رییس جمهور هم استعفا بدهند بروند پی کارشون ..... هر بی سر و تهی این روزها خودش رو سرباز نظام می دونه برو غازتو بچرون بچه .... به نظر من اول باید رییسی استعفا بده بعدشم تمامی نمایندگان مجلس مثلا اسلامی .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
0
0
با این بلایی که به سر مردم آوردند جا دارد کل دولت استعفا بدهد خسارت
مردم ومملکت را کی میخواهد جبران کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
0
1
خدا را شکر. وزیر متوهم که قول ایجاد شغل با یک میلیون تومان داده بود خودش بیکار شد. ضمنا میلیون ها نفر را هم ناراضی و بدبخت کرد. به امید استعفای خاندوزی و فاطمی امین
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
0
1
عاقبت قانون شکنی و حق کشی بازنشستگان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان