تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

واکنش بلینکن به حذف دوربین‌های آژانس توسط ایران

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی به سوالی درباره تاثیر تحولات اخیر در همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر چشم‌انداز احیای توافق هسته‌ای پاسخ داد.

واکنش بلینکن به حذف دوربین‌های آژانس توسط ایران

رویداد۲۴ به گزارش وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با این شبکه در پاسخ به این سوال که آیا خاموش کردن دوربین‌های فراپادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سوی ایران، به معنای این است که چشم‌انداز رسیدن به توافقی با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای‌اش از بین رفته است، گفت: مطمئنا آن را از چیزی که هست، سخت‌تر می‌کند. اما واقعیت این است که ما در سال گذشته، زمان زیادی را با شرکای اروپایی‌مان، حتی با چین و با روسیه صرف پیگیری برای بازگشت به پایبندی به برجام (توافق هسته‌ای) کرده‌ایم. بخش عمده این کار، درباره خود توافق به انجام رسیده است. اما متاسفانه، همان‌طور که می‌دانید، ما در خروج از توافق و انجام دادن اقداماتی از سوی ایران برای راه‌اندازی دوباره برنامه هسته‌ای‌اش شاهد نتایج هولناکی بوده‌ایم، چون زمان گریز ایران ذیل توافق، که مدت زمان لازم برای تولید مواد شکافت‌پذیر کافی به منظور تولید یک سلاح هسته‌ای است، از یک سال در زمان اجرایی شدن توافق، الان به چند هفته یا کمتر از آن رسیده است.


بیشتر بخوانید: گروسی: مذاکرات با ایران به بن‌بست رسیده است


بلینکن ادامه داد:، اما اگر ایران انتخاب کند که به سمت بازگشت به پایبندی به توافق پیش برود، جزئیات و شرح کار برای انجام دادن آن وجود دارد. چیزی که اتفاق افتاده، این است که ایران اساسا دنبال این بود که مسائل فراتری را وارد این مذاکرات کند که هیچ ربطی به برجام نداشتند. ایران همچنین اقداماتی مانند خارج کردن دوربین‌ها از تاسیسات اتمی انجام داده است و این کار بازگشت به برجام را به مراتب سخت‌تر می‌کند، چون این دوربین‌ها برای راستی‌آزمایی توافق ضروری‌اند. این توافق شاید موثرترین و سرزده‌ترین مقررات نظارت و بازرسی را نسبت به هر گونه توافق کنترل تسلیحاتی داشت. اگر ایران موجب از هم گسیختن این بخش‌های کار هم شود، کار بازگشت به پایبندی به توافق را سخت‌تر می‌کند.

او باری دیگر با تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران گفت: بنابراین، به خود ایران بستگی دارد. اگر انتخاب کند، می‌تواند. اگر دست از تلاش برای گنجاندن مسائل فراتر بردارد، اگر دست از تلاش برای خاموش کردن دوربین‌ها بردارد، امکان بازگشت به توافق وجود خواهد داشت که موجب بالا بردن امنیت توسعه منافع ما و دیگر متحدان و شرکایمان می‌شود. اما رویه‌ای که الان طی می‌کند، در مسیر دیگری است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
0
0
سوال اینجاست که کشورهای اروپایی جنایتکار تاکنون در توافق هسته ای و برجام وغیره به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند در شورای حکام آژانس هم ایران محکوم و متهم می کنند شرم آور است که این در حالی است که دولت آمریکا جنایتکار در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

هدف قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام سیاسی بوده است و هم توهین به ایران بوده است و این در حالی است که آمریکا جنایتکار و هم سه کشور جنایتکار خودشان از سال 2015 تاکنون توافق هسته ای و برجام را نقض کردند.

هدف قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام امتیازگیری است
کارشکنی آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی به درخواست عربستان سعودی و اسرائیل برای شکست برجام بوده است.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی و اسرائیل 100 درصد فقط عامل اصلی مشکلات توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین بودند و هنوز هم هستند.
سه کشور اروپایی جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار، عربستان سعودی جنایتکار و اسرائیل جنایتکار در شورای حکام آژانس خیانتکار به ایران اهانت و خیانت کردند پس دیگر غلط می کنند ایران را برای مذاکرات وین دعوت می کنند.

اگر سلاح هسته ای بد است، آمریکا جنایتکار هم آن را کنار بگذارد.
اگر سلاح هسته ای بد است، انگلیس جنایتکار هم آن را کنار بگذارد.
اگر سلاح هسته ای بد است، فرانسه جنایتکار هم آن را کنار بگذارد.
اگر سلاح هسته ای بد است، آلمان جنایتکار هم آن را کنار بگذارد.
اگر سلاح هسته ای بد است، اسرائیل جنایتکار هم آن را کنار بگذارد.
تصویب قطعنامه ضد ایرانی شواری حکام برای آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل گران تمام می شود.

تصویب قطعنامه ضد ایرانی شواری حکام برای آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل گران تمام می شود.
و این درحالی است متاسفانه کسانی که در این مدت 8 سال با دشمنان درجه ملت ایران و دشمنان درجه نظام جمهوری اسلامی مذاکره و همکاری کردند در شورای حکام آزانس دربرابر مقابله آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی و اسرائیل هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟

باعث تاسف است که یک نهاد بین‌المللی خیانتکار توسط یک رژیم کودک کش صهیونیستی نامشروع مورد بهره‌برداری قرار گرفته و حیثیت آن را زیر سؤال برده است.

روسیه، حمله رژیم اسرائیل به فرودگاه دمشق را شدیدا محکوم کرد
حمله رژیم اسرائیل جنایتکار به فرودگاه دمشق به خاطر ناتوانی، کوتاهی، اهانت، خیانت و سکوت سازمان بین المللی خیانتکار سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار بوده است.

تحریم ها فقط با دوستی ایران وآمریکا مثل زمان شاه برداشته میشه، نه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین
تحریم ها فقط با دوستی ایران وآمریکا مثل زمان شاه برداشته میشه، نه همکاری همه جانبه مسئولان با کشورهای اروپایی


تصویب قطعنامه ضد ایرانی توسط کشورهای اروپایی جنایتکار و غیره به سرکردگی آمریکا جنایتکار در شورای حکام 100 درصد غیر قانونی است.
و این در حالی است که شورای حکام آژانس خیانتکار خودش هم از سال 1394 تاکنون در مورد توافق هسته ای و برجام مقصر و هم متهم است چون به خاطر که در مورد اهانت ها و خیانت های آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار هیچ کاری و اقدامی و اعتراضی نکرده است و هنوز هم نمی کند و سکوت اختیار کرده است چرا؟
کشورهایی غربی جنایتکار خودشان از سال 1394 تاکنون نقض توافق هسته ای و برجام بودن و هنوز هم هستند نمی توانند ایران را محکوم و متهم کنند.

هواپیمای نظامی هسته‌ای آمریکا سقوط کرد/ شورای حکام قطعنامه ضد ایرانی آمریکا را تصویب کرد/ کنسولگری آمریکا هدف حمله پهبادی قرار گرفت/ یونان تسلیم ایران شد

همان کسانی که تاکنون با آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار همه جانبه مذاکره و همکاری می کردند و در مورد قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام خفه خون گرفتند، و سکوت اختیار کرده اند و هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار بازیچه دست رژیم صهیونیستی جنایتکار و آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکار است.
شورای حکام آژانس نیاز یک چوپان دارد و نه مدیرکل
اسرائیل جنایتکار تاکنون بیش از 999 هزار بار در فلسطین، نوارغزه، لبنان و سوریه مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است ولی متاسفانه در شورای حکام آژانس، ایران را در توافق هسته ای، برجام و مذاکرات محکوم و متهم می کند شرم آور است و این در حالی است که اسرائیل جنایتکار خودش انواع سلاح های ممنوعه، بمب های، بمب اتمی و شیمیایی در اختیار دارد شرم آور و تاسف بار است.

روسیه، حمله رژیم اسرائیل به فرودگاه دمشق را شدیدا محکوم کرد
حمله رژیم اسرائیل جنایتکار به فرودگاه دمشق به خاطر ناتوانی، کوتاهی، اهانت، خیانت و سکوت سازمان بین المللی خیانتکار سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار بوده است.
بابائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
0
0
متاسفانه سران خائن برخی از کشورهای عربی به جای مراوده با جمهوری اسلامی که مانع گسترش تروریسم در منطقه است با رژیم سفاک و خونریز و جعلی صهیونیستی پیمان می‌بندند تا او را در رسیدن به اهداف شوم خود در مقابله با اسلام و ملت‌های مسلمان کمک کنند. اما باید بدانند عمر این رژیم پوسیده رو به اتمام است و به زودی به زباله‌دان تاریخ افکنده می‌شود.آن گاه که چندان دور هم نیست شما حتی جایی در بین ملت خود نخواهید داشت.

قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس انرژی اتمی نشان داد عروسک‌گردانان صهیونیست که پشت این حرکت مغرضانه هستند گویا به این باور نرسیده‌اند که فشار بر ملت شریف و مقاوم ایران راه به جایی نمی‌برد.

تجربه تاریخی نشان داده رویکرد آژانس هسته‌ای بر مدار سیاست کشورهای استکباری تعیین می‌شود. آژانس به جای این که گزارش فنی و تخصصی درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز ایران ارائه بکند سیاسی برخورد کرده است. در واقع در قبال ایران همواره نظرات سیاسی بر دیدگاه فنی آژانس غلبه دارد.

صدور قطعنامه از سوی شورای حکام آژانس سناریویی صددرصد اسرائیلی است و دو هدف را دنبال می‌کند. اول هیولا‌سازی از ایران در منطقه و دوم ایجاد ترس و اضطراب در داخل برای بی‌ثبات ساختن کشور. آن کسانی که در داخل با این هیاهوی دروغ فریب می‌دهند بازوهای رسانه‌ای صهیونیست‌ها هستند.

امام راحل(ره) فرمودند: اگر کسانی در برابر دین ما بایستند ما در برابر تمام دنیای آنها خواهیم ایستاد. کشورهای غربی به ویژه انگلیس خبیث،‌آلمان منفور تامین‌کننده سلاح شیمیایی صدام، فرانسه بدعهد و مرکز نگهداری و حمایت از منافقین و آمریکای خون‌آشام و رژیم کودک‌کش بدانند دوران بزن دررو و زورگویی و فشار به جبهه مقاومت تمام شده است و به کوری چشمانتان جبهه مقاومت با پرچمداری امام خامنه‌ای و پیروانش سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهند کرد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان