تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

میوه‌های نوبرانه ارزان شدند

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: با توجه به تنوع میوه‌های نوبرانه، قیمت تمامی اقلام میوه نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

میوه‌های نوبرانه ارزان شدند

رویداد۲۴ به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی دارایی نژاد افزود: قیمت تمامی اقلام میوه، انواع صیفی و فرنگی نسبت به هفته گذشته ناشی از فراوانی عرضه ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

او قیمت هر کیلو زردآلو را ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، آلبالو را ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، گیلاس را ۴۰ تا ۹۰ هزار تومان، توت فرنگی را ۱۵ تا ۷۰ هزار تومان، گوجه سبز را ۱۰ تا ۶۰ هزار تومان، انگور یاقوتی را ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان و هلو را ۲۰ تا ۲۷ هزار تومان اعلام کرد.

محصول قیمت هر کیلوگرم
زردآلو ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان
آلبالو ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان
گیلاس ۴۰ تا ۹۰ هزار تومان
توت فرنگی ۱۵ تا ۷۰ هزار تومان
گوجه سبز ۱۰ تا ۶۰ هزار تومان
انگور یاقوتی  ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان
هلو ۲۰ تا ۲۷ هزار تومان

وی اضافه کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو هندوانه با نرخ ۵ تا ۶ هزار تومان، طالبی ۸ تا ۱۴ هزار تومان، ملون ۸ تا ۱۱ هزار تومان، جانا ۸ تا ۱۱ هزار تومان و خربزه ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان، خیار اصفهان ۶ تا ۱۰ هزار تومان و خیار بوته ای ۷ تا ۱۱ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می شود.

محصول قیمت هر کیلوگرم
هندوانه ۵ تا ۶ هزار تومان
طالبی ۸ تا ۱۴ هزار تومان
ملون ۸ تا ۱۱ هزار تومان
جانا ۸ تا ۱۱ هزار تومان
خربزه ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان
خیار بوته ای  ۷ تا ۱۱ هزار تومان
موز ۳۰ تا ۳۶ هزار تومان
انبه ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: قیمت کنونی هر کیلو موز ۳۰ تا ۳۶ هزار تومان، انبه ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان و هر کارتن آناناس ۶۰۰ تا ۸۵۰ هزار تومان است و تا پایان فصل گرما تغییری ندارد، اما با حذف ارز ترجیحی قیمت نسبت به قبل افزایش داشته است.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو گیلاس ۶۵ تا ۱۵۰ هزار تومان، آلبالو ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، زردآلو ۴۵ تا ۹۵ هزار تومان، توت فرنگی ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، گوجه سبز ۲۵ تا ۷۰ هزار تومان، هندوانه ۶ تا ۱۰ هزار تومان، خربزه ۱۳ تا ۲۰ هزار تومان، طالبی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، ملون ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان و جانا ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان بوده که نسبت به هفته های اخیر در بازار ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است

مسئولان اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی اذعان می‌کنند که با وجود تنوع میوه و فراوانی کمبودی در عرضه نداریم و با رسیدن محصولات دوره شهری پیش بینی می شود که در هفته آتی در تمامی ۶۶ قلم میوه، انواع صیفی و فرنگی حداقل ۱۰ درصد کاهش قیمت داشته باشیم. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: میدان تره بار
نظرات شما
پیشخوان