تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
حقیقت پور:

آقای رییسی مثل احمدی نژاد صحبت نکن/ پاسخ به شورای حکام باید حقوقی باشد نه احساسی

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم می گوید نباید اجازه دهیم که با ادبیات غیرحقوقی و احساسی در کنار معضل برجام، مجدد صفحات معضل با آژانس گشوده شود.

منصور حقیقت پور

رویداد۲۴ منصور حقیقت پور نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم درباره قطعنامه شورای حکام علیه ایران گفت: من احتمال بسیار ضعیفی می دهم که این قطعنامه از شورای حکام به شورای امنیت برود  چرا که هم لحن و ادبیات متن قطعنامه به شکلی نیست که منتهی به شورای امنیت شود هم فضای شورای امنیت به شکلی است که خود غربی ها می دانند این قطعنامه در آنجا رد می شود.

به گزارش جمهوریت، وی در ادامه این مطلب افزود: بالاخره این غربی ها یه ذره عقل دارند وقتی دو عضو صاحب وتوی مجمع این قطعنامه را رد کردند و قطعا این قطعنامه در شورای امنیت نیز با وتوی این دو عضو مواجه شده، حاصلی به دست آمریکا و اروپا نمی رسد.

حقیقت پور قطعنامه شورای حکام را وسیله ای برای امتیازگیری از ایران در روند مذاکرات احیاء برجام توصیف و تصریح کرد: قطعنامه شورای حکام در حد فعلی فشاری برای امتیازگیری است تا ایران از مواضع خود در مذاکرات احیاء برجام عدول کند و کاربردی بیش از این ندارد.

وی ادامه داد: من احساس می کنم آمریکا و اروپا خیلی کج سلیقه‌گی به خرج دادند و اگر با زبان صریح و روشن با جمهوری اسلامی صحبت می کردند نتیجه بهتری به دست می آمد.


بیشتربخوانید: حمله تند احمدی نژاد به دولت؛ رییسی باید پاسخگو باشد


مشاور رییس مجلس دهم همچنین درباره ادبیات رییس جمهور در قبال قطعنامه شورای حکام نیز گفت: ما باید تلاش کنیم تا در تولید ادبیات در کنار مشکل برجام مشکل شورای حکام را نداشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعا و قیاس برخی رسانه ها مبنی بر شباهت ادبیات رییسی و احمدی نژاد در قبال قطعنامه های بین المللی نیز تاکید کرد: ادبیات دولت باید معقول‌تر، حقوقی‌تر و مناسب‌تر باشد تا گفته‌های آقای رییسی، شباهت با ادبیات آقای احمدی نژاد پیدا نکند و سبک و سیاق ایشان را به ذهن متبادر نسازد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با تاکید بر این که باید سنجیده تر و پخته رفتار شود، خاطر نشان کرد: اگر ارزیابی این است که این قطعنامه برای عصبانیت ما است، ما نباید عصبانی شویم و باید خیلی حقوقی پاسخ دهیم و از تندروی کم کنیم و اجازه ندهیم که در کنار معضل برجام، صفحات معضل آژانس هم مجدد باز شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
2
هههه ،عقب گرد تاحاج میرزا آ قاسی
نظرات شما
پیشخوان