تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

آیا صبری لموشی گزینه‌ی مورد نظر استقلال است؟

گزینه سرمربیگری تیم استقلال تجربه هدایت تیم ملی ساحل عاج در جام جهانی برزیل را در کارنامه اش دارد و با تجارب بزرگی کاندیدای سرمربیگری تیم قهرمان فصل قبل ایران شده است.

صبری لموشی

رویداد۲۴ خبر ورزشی نوشت: صبری لموشی گزینه مورد نظر باشگاه استقلال متولد نهم نوامبر سال ۱۹۷۱ است که در شهر لیون فرانسه متولد شد. او قدی در حدود ۱۷۵ سانتیمتر داشته و در دوران فوتبالش در پست هافبک بازی می‌کرده است.

لموشی فوتبال آماتور خود را از تیم المپیک آله فرانسه آغاز کرد و بعد از ۱۰۶ بازی در سال‌های ۹۰ تا ۹۴ میلادی برای این تیم و به ثمر رساندن ۲۶ گل مورد نظر مسئولان باشگاه اوسر فرانسه قرار گرفت، اما اوج فوتبال این بازیکن در سال‌های بود که به عضویت باشگاه پارما درآمد.


بیشتر بخوانید: تجمع اعتراضی هواداران استقلال مقابل باشگاه +عکس


لموشی در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳، نود بازی در ترکیب تیم پارما انجام داد و هفت گل برای این تیم به ثمر رساند. تصاویر لموشی مقابل ستاره‌های آن زمان شاغل در کالچو ثابت می‌کند او مقابل بازیکنان صاحب‌نامی مانند اینزاگی، پاول ندود، الکس دل پیرو، روی کاستا، ادگار داویدز و بسیاری از ستاره‌های آن سال‌های سری آ ایتالیا توپ زده است.

لموشی همچنین در سالی که عضو تیم ملی فرانسه بود همراه با این تیم در رقابت‌های یورو ۹۶ کنار ستارگان بزرگی همچون زین الدین زیدان، مارسل دزایی، لیلیان تورام، یوری ژورکادف، لورن بلان، دیوید ترزگه و.. با پیراهن تیم ملی فوتبال کشورش بازی کرده و از این نظر دارای تجربه بسیار زیادی است. او رابطه خوبی با هم‌تیمی‌هایش داشته و در صفحه شخصی‌اش مشخص است که رفاقت ویژه‌ای هم با زین‌الدین زیدان سرمربی سرشناس سابق رئال مادرید و کاپیتان اسبق تیم ملی فرانسه دارد.

علاوه بر این لموشی پس از هدایت تیم ساحل عاج از سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ موفق شد همراه با این تیم به جام جهانی برزیل صعود کند. او در گروهی قرار گرفت که تیم‌های یونان، کلمبیا و ژاپن در آن حضور داشتند، اما بعد از دو باخت مقابل تیم‌های یونان و کلمبیا و تنها با یک پیروزی در دیدار مقابل ژاپن در نهایت همراه با شاگردان آفریقایی‌اش سوم شد و از صعود به دور‌تر بازماند.

شایان ذکر است؛ شنیده‌ها از باشگاه استقلال حاکی از آن است که این مربی گزینه اصلی آجورلو برای سرمربیگری تیم استقلال است.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال تهران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان