تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

ابهام در مورد چند پرسپولیسی/ شیوه جدید گل‌محمدی برای خروجی‌ها

هر چند باشگاه پرسپولیس تاکنون عملکرد موفقی در فصل نقل و انتقالات داشته است اما هنوز تکلیف چند بازیکن برای فصل آینده مشخص نیست و گل‌محمدی هم روش جدیدی را برای خروجی‌ها در پیش گرفته است.

قرارداد بازیکنان پرسپولیس

رویداد۲۴ باشگاه پرسپولیس پس از عدم تحقق در مسیر کسب ششمین جام متوالی لیگ برتر فوتبال تصمیم به ایجاد تغییرات اساسی در کادر فنی و بازیکنان خود گرفت.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس قبل از اتمام بازی‌های فصل گذشته لیگ برتر که منجر به قهرمانی استقلال تهران شد آب پاکی را روی دست یحیی گل محمدی ریخت تا علاوه بر انجام مذاکره مستقیم با گزینه‌های مد نظر سرمربی از او بخواهد دستیارانش را تغییر دهد.

شروع با مربیان

مصدومیت‌های متوالی تعداد زیادی از بازیکنان و اشتباهات تکراری دروازه‌بان‌های پرسپولیس باعث شد تا هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس خواستار جابجایی اعضای کادر فنی شوند. درخواستی که در نیم فصل بازی‌های سال گذشته مطرح شد اما گل محمدی به آن تن نداد اما ادامه روند پر اشتباه و تزلزل بازیکنان سبب شد تا رضا درویش بی چون و چرا خواهان تغییر کمک‌های گل محمدی شود.

از این رو مظاهر رحیم پور مربی بدنساز و داود فنایی مربی دروازه‌بانان پرسپولیس از جمع دستیاران گل محمدی خارج شدند تا مربیان خارجی جانشین این دو چهره شوند.

بی میل نسبت به دستیار یک!

درویش نسبت به ادامه همکاری حمید مطهری با پرسپولیس نیز بی میل نشان داد. او در مقابل شایعات جدایی دستیار اول گل محمدی اینقدر خنثی ظاهر شد که این مربی چاره‌ای جز مذاکره با تیم‌های دیگر لیگ برتری را پیدا نکرد تا در ادامه بتواند مدیران نساجی را مجاب به نشستن روی نیمکت فصل آینده آنها کند. مربیان پرسپولیس یکی پس از دیگری از پرسپولیس جدا شدند تا گل محمدی تنها کریم باقری را به همراه پیشنهاد مربیگری به سید جلال حسینی در کنار خود داشته باشد.

همسو با هواداران برای مازادها

جدایی مربیان پرسپولیس نه تنها با انتقاد هواداران بلکه با حمایت آنها همراه شد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای موافقت با درخواست فسخ قرارداد برخی بازیکنان با یحیی گل محمدی هماهنگ می‌کرد تا رضایت امثال حامد لک را در کمترین فرصت زمانی ممکن صادر کند.

تمدید با اصلی‌ها غیر از یک مورد!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس قبل از پایان رقابت‌های فصل گذشته از گل محمدی خواست تا بازیکنان دلخواه تیمش را برای تمدید قرارداد اعلام کند. او نیز در مرحله اول خواستار حفظ میلاد سرلک، مهدی ترابی، سیامک نعمتی و احسان پهلوان شد. پروژه تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس یکی پس از دیگری انجام شد اما زیاده خواهی‌های یک واسطه در پروژه حفظ احسان پهلوان سبب شد تا این بازیکن خیلی زود از چشم مدیر عامل پرسپولیس بیفتد و از تیم کنار گذاشته شود.


بیشتربخوانید: هشدار جدی باشگاه لیگ برتری به پرسپولیس/ این حرف‌های خطرناک را نزنید!

پروژه کامبک کلید خورد

علیرضا بیرانوند نخستین بازیکنی بود که به قفس توری پرسپولیس بازگشت. دروازه‌بان تیم ملی ایران که سال‌های درخشان فوتبال خود را با این تیم پشت سر گذاشته بود پس از دو فصل ناموفق در فوتبال رویال آنتورپ بلژیک و بواویشتا پرتغال به ایران بازگشت تا بار دیگر پیراهن پرسپولیس را در سال برگزاری جام جهانی بر تن کند.

او که جایگاه خود به عنوان شماره یک تیم ملی را متزلزل می‌دید نه تنها با بازگشت به این تیم می‌خواهد آن را پس بگیرد بلکه خواسته تکرار قهرمانی در لیگ برتر را برای هواداران هموار کند.

سروش رفیعی دومین بازگشتی پرسپولیس از نسل طلایی دوران سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ بود که به این تیم بازگشت.

رفیعی پس از حضور موفق در سپاهان اصفهان بار دیگر به جمع سرخپوشان پایتخت بازگشت تا بتواند تکنیک خود در میانه میدان را به رخ بکشد و دراگان اسکوچیچ را مجاب به ماندن در جمع ملی‌پوشان برای مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی ملی در سال ۲۰۲۲ کند.

جانشینی برای کاپیتان

مرتضی پور علی گنجی در روزهایی که اخبار جدایی رامین رضائیان در گوش هواداران پرسپولیس می‌پیچید به این تیم پیوست تا نه تنها رضائیان بلکه خداحافظی قریب‌الوقوع سید جلال حسینی نیز برای هواداران بی اهمیت شود.

مدافع پیشین تیم ملی ایران که به واسطه مصدومیت‌های متوالی جایگاه خود را از دست داده بود پس از سال‌ها لژیونر بودن به ایران بازگشت تا به گفته خودش در تیم محبوب دوران کودکی‌اش بازی کند.

گزینه همیشگی بالاخره جذب شد

دانیال اسماعیلی فر چه در دوران مربیگری برانکو و چه در زمان فعلی که هدایت پرسپولیس را یحیی گل محمدی بر عهده دارد همواره یکی از گزینه‌های خرید بود. او پس از سال‌ها حضور در فوتبال سپاهان با پیراهن ذوب آهن و سپس سپاهان تصمیم به قبول پیشنهاد پرسپولیس کرد تا تبدیل به یکی از مهم‌ترین خریدهای تابستانی لیگ برتر شود.

هت تریک از سپاهان با یک خارجی

سروش رفیعی و دانیال اسماعیلی فر بازیکنان فصل گذشته سپاهان اصفهان بودند که به پرسپولیس آمدند اما پروژه جذب از دیار زاینده رود در ذهن درویش ادامه داشت تا اینکه آنها با جذب گئورگی گولسیانی هت تریک خود به سپاهان را تکمیل کردند.

مدافع گرجستانی خارجی فوتبال ایران که عملکرد قابل قبولی در این تیم داشت به پرسپولیس آمد تا سفت پر سرعت پرسپولیس از مدعیان قهرمانی در همین روزهای ابتدایی نقل و انتقالات تابستانی انجام شود.

ویراژ در بن بست!

پرسپولیس در حالی یکی پس از دیگری از خریدهای خود رونمایی می‌کند که همچنان به دلیل عدم پرداخت طلب ۸۶ هزار دلاری آنتونی استوکس به همراه سود پنج درصد سالیانه آن با محرومیت از ثبت قرارداد بازیکنان خود در نقل و انتقالات تابستانی همراه است.

درویش نه تنها به هواداران پرسپولیس اطمینان داده است این مبلغ را تا دهم تیرماه به استوکس پرداخت می‌کند بلکه همچنان تلاش خود را برای گزینه‌های جذاب دیگری همچون سعید صادقی از گل گهر سیرجان که بهترین پاسور فصل گذشته لیگ برتر بوده است ادامه می‌دهد.

شیوه جدید گل محمدی برای لیست خروج

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که تاکنون خریدهای خوبی را در تیمش می بیند، برای آنکه تکلیف خروجی ها را مشخص کند روش جدیدی را در نظر گرفته و به جای این که فهرست مازاد را به باشگاه بدهد به آنها اعلام کرده بازیکنانی که برای تعیین تکلیف به باشگاه مراجعه می کنند را با او هماهنگ کنند تا بگوید در فهرست مازاد قرار دارد یا قراردادش را تمدید کنند.

ابهاماتی در مورد بازیکنان جدید

در فهرست پرسپولیس برای فصل آینده هنوز ابهامات زیادی وجود دارد. این تیم می تواند سه بازیکن لیگ برتری جدید بگیرد. ضمن این که اگر تکلیف سه بازیکن خارجی این تیم مشخص شود، آن وقت گل محمدی می تواند برای جذب بازیکن جدید اقدام کند اما اگر تمیروف، صفروف و هنانووف بمانند، با پیوستن گولسیانی به پرسپولیس، این تیم نمی تواند بازیکن خارجی دیگری جذب کند.

ضمن این که هنوز تکلیف تعدادی از بازیکنان فصل گذشته این تیم به طور قطعی مشخص نشده تا معلوم شود لیست سرخپوشان برای جذب بازیکن جدید خالی می شود یا نه.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان