تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۱ نظر

مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان کی واریز می‌شود؟

پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق خردادماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی که از روز‌های گذشته آغاز شده بود، دیروز تکمیل و برای همه بازنشستگان واریز شد.

مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان کی واریز می‌شود؟

رویداد۲۴ معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی از پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق خرداد ماه همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این سازمان در سراسر کشور در روز گذشته خبر داد.

جمیل حق‌پرست ضمن اعلام این خبر گفت: طبق زمان‌بندی اعلام شده، پرداخت مابه‌التفاوت افزایش خرداد ماه بالغ بر سه و نیم میلیون خانوار بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش سازمان، از ۲۶ خرداد ماه آغاز شد و پرداخت این مبلغ به تمام عزیزان بازنشسته در سراسر کشور، در روز یک‌شنبه ۲۹ خرداد خاتمه یافت.

وی افزود: با توجه به اینکه مصوبه مربوط به افزایش سالانه مستمری‌ها در روز‌های پایانی خرداد به سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ شد و با درنظر داشتن اینکه عزیزان بازنشسته برای دریافت حقوق ماهانه خود و پرداخت مخارج ماهیانه خانواده برنامه‌ریزی قبلی دارند، تصمیم گرفته شد مابه‌التفاوت افزایش مستمری‌ها مستقل از مبلغ اصلی مستمری ماهانه خرداد ماه، به حساب این عزیزان واریز شود.


 بیشتر بخوانید: مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان ابطال شد


حق پرست ادامه داد: لذا از بیستم خرداد، طبق برنامه الفبایی قبلی، پرداخت حقوق بازنشستگان را آغاز کردیم و طبق اعلام قبلی پرداخت مابه‌التفاوت افزایش خرداد ماه را نیز از ۲۶ خرداد آغاز کردیم.

براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان و مستمری بگیران نیز طبق اعلام قبلی، طی ماه‌های تیر و مرداد پرداخت می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
0
چرا در خصوص رای کمسیون تطبیق در مورد مصوبه ی دولت (افزایش ده در صدی حقوق بازنشستگان ) چیزی نمی نویسید ؟
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
2
مابه‌التفاوت افزایش حقوق خرداد ماه فقط برای بازنشستگان مبلغ 1 میلیون الی 1 میلیون 100 هزار تومان واریز شده است شرم آور و تاسف بار است
پاسخ ها
رویداد24
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
با سلام و احترام
لطفا اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید یا موردی مشاهده کردید که مطابق با قانون نبوده، همینجا برای ما پیام ارسال کنید یا با شماره 09124571454 سردبیر سایت تماس بگیرید
با احترام رویداد24
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
0
دولت سیزدهم حقوق ۵۷ درصد حداقل بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی را در راستای حفظ تناسب پرداخت با سایر صندوق‌های بازنشستگی را افزایش داد.
دولت سیزدهم حقوق ۵۷ درصد حداقل بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی یک دروغ بزرگی بوده است افزایش حقوق بازنستگان تامین اجتماعی با ۲۰ الی ۳۵ سال سابقه بیمه فقط ۱۰ درصد با مزایای مخلف افزایش یافته است شرم آور و تاسف بار است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
0
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
آخرین خبر از اصلاح حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ درصدی حقوق مستمری‌بگیران هیچ تناسبی با افزایش هزینه‌های زندگی نداشت
آخرین خبر از اصلاح حقوق بازنشستگان/ افزایش ۱۰ درصدی حقوق مستمری‌بگیران هیچ تناسبی با افزایش هزینه‌های زندگی نداشت
ایلنا نوشت: علی اکبر عیوضی گفت: اصلاح مصوبه‌ی دولت براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، نتیجه‌ی ورود نمایندگان است که امیدواریم به زودی محقق شود.

در نشست روز گذشته (۳۰ خرداد) هیات تطبق قوانین مجلس، مصوبه‌ی دولت در ارتباط با افزایش مستمری بازنشستگان کارگری را به دلیل تغایر با قانون باطل کرد. با این حساب، افزایش ده درصدی مستمری بازنشستگان سایر سطوح ملغی شده است و علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران) در این رابطه می‌گوید: رای هیات تطبیق قوانین مجلس لازم‌الاجراست؛ این رای بعد از طی مراحل اداری از طریق ریاست مجلس به دولت ابلاغ می‌شود و دولت باید این رای را اجرا کند.

به گفته‌ی وی، بازنشستگان با این رای به یک موفقیت دست یافتند و حالا انتظار داریم رای و نظر هیات مدیره سازمان که براساس مصوبات مزدی شورایعالی کار تنظیم شده بود، برای بازنشستگان اجرایی شود.

عیوضی اضافه می‌کند: در اردیبهشت، هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، افزایش مستمری بازنشستگان را براساس مصوبات مزدی شورایعالی کار و در راستای اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی به دولت پیشنهاد داد؛ دولت اما افزایش ۳۸ درصدی مستمری میانه بگیران را به ده درصد تقلیل داد؛ با پافشاری بازنشستگان و تشکل‌های صنفی آن‌ها، نمایندگان مجلس به درستی به میدان آمدند و رای به ابطال این مصوبه دادند؛ حالا میلیون‌ها بازنشسته کشور می‌توانند نفسی از سر آسودگی بکشند و در انتظار اجرای قانون باشند.

او با بیان اینکه «انتظار داریم دولت در کمترین زمان ممکن به قانون تمکین کند» می‌گوید: در شرایطی که همه‌ی هزینه‌های زندگی سر به فلک کشیده، افزایش ده درصدی مستمری بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر، هیچ تناسبی با افزایش هزینه‌های زندگی نداشت؛ ضمن اینکه سازمان تامین اجتماعی، یک نهاد بیمه‌گر مستقل و عمومی است و دولت نباید هیچ نقشی در تعیین مستمری‌ها داشته باشد؛ تعیین مستمری‌ها برعهده‌ی سازمان است و دولت فقط تصویب‌کننده اعداد و ارقام است.

این فعال صنفی بازنشستگان افزود: بعد از ابلاغ مصوبه‌ی دولت، بازنشستگان اعتراض کردند؛ و درنهایت نمایندگان مجلس به ماجرا وارد شدند؛ به عنوان نماینده بازنشستگان از اعضای کمیسیون اجتماعی، اقتصادی و اعضای هیات تطبیق قوانین تشکر می‌کنیم؛ اصلاح مصوبه‌ی دولت براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، نتیجه‌ی ورود نمایندگان است که امیدواریم به زودی محقق شود.

۲۲۳۲۲۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
0
افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به تصویب هیأت دولت نیاز ندارد
به عنوان یکی از نویسندگان قانون تأمین اجتماعی و پایه‌گذاران شورای عالی کار این تذکر را می‌دهم که سرمایه صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی از حق بیمه‌های کارگران و کارفرمایان تأمین شده است و از اینرو دولت‌ها حق دخالت در تصمیمات آن را ندارند و بر این اساس آنچه که شورای عالی کار درباره افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب کرده است، باید اجرا شود.
علی ناموی ـ از بنیانگذاران شورای عالی کار
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
0
افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منصفانه نیست
اغلب بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق‌های اندکی دارند و علیرغم همسان‌سازی حقوق‌ها هنوز مستمری دریافتی‌شان به ۱۰ میلیون تومان نرسیده است که در چنین شرایطی کسی به افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توجه ندارد. آیا با توجه به افزایش تورم و گرانی‌ها افزایش فقط ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منصفانه است؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
0
سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۶:۳۸:۴۲
و این درحالی است که رئیسی خودش رئیس قوه قضائیه هم بود پس چرا در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، قانون و عدالت را رعایت نمی کند و رعایت نکرده است چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
0
0
خاندوزی از پرداخت وام به بازنشستگان خبر داد/ باز هم یک دروغ بزرگی است و این در حالی است که متاسفانه بیش از 5 ماه است در مورد پرداخت نکردن وام 50 تا 100 میلیونی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مسولین بانک ها در رسانه های بیش از هزاران بار اعتراض کرده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
0
0
۵ماه دوندگی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن
بانک‌ها برای پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن مانع‌تراشی می‌کنند
حدود ۵ ماه است که برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن اقدام کرده‌ایم، اما بانک‌های عامل به بهانه‌های مختلف، از پرداخت وام بدون ضامن خودداری می‌کنند. از مسئولان ذی‌ربط انتظار می‌رود که برای الزام بانک‌های عامل به پرداخت وام اقدام کنند.
بازنشسته تامین اجتماعی
رقیه مجاور کهنمویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
من بازنشسته قالی بافی هستم افزایش حقوق فروردین برای من پرداخت نشده متاسفانه چرا؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان